Basco vol met uitslag

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Vervelend dat Basco uitslag heeft.
Netelroos en Angio-oedeem vallen onder dezelfde groep nl. allergische reactie. :wink: Heeft dus wel degelijk met allergieën te maken. Vaak in de vorm van spontane bulten in je lichaam en vaak op plekken waar je het liever niet hebt. Is overigens niet geheel ongevaarlijk.

Daarnaast zou Prednison, zeker een stootkuur, de allergie moeten verminderen, bijna alles doet dit onderdrukken. Mocht dit niet het geval zijn dan zou ik toch met de DA gaan praten.

Helaas, heb ik met beide persoonlijke ervaringen. :(
BeerBalou

Ongelezen bericht door BeerBalou »

Uitslag van de prosessierubs? Hier stikt t ervan.... :shock:
Balou heeft het gelukkig niet, maar ze moeten ervan af blijven.
Zootje

Re: Basco vol met uitslag

Ongelezen bericht door Zootje »

renate schreef: Maandag begon hij steeds meer te krabben dus ik dacht dat de spray was uitgewerkt tegen de huisstofmijt ( hij isdaar allergies voor en wanneer de spray bijna uitgewerkt is krijgt hij weer jeuk ) dus er hebben alles weer ingesprayd.
Even nog een vraagje.. We zijn net bij de DA geweest en blijkt dat Ziva voor mijten allergisch is en ook voor huisstofmijt dus.. Jij hebt het over een spray daartegen wat is dat en waar kan ik dat halen?
Ze moet nu namelijk op medicijnen de rest van dr leven maar als ik het met zo'n spray ook kan verminderen doe ik dat liever en is sowieso fijn om in huis te hebben denk ik dan..

Hoe gaat het nu met hem??
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Ik had de spray bij de dermatoloog gekregen alleen deze ging eruit.
Ik haal het nu gewoon bij de winkel. Op de spuitbus staat dat het tegen mijten is.
Voor basco helpt het heel goed en hij heeft ook geen medicatie nodig voor zijn allergie.
We hebben overigens ook bijna alles weggehaald van stof op 1 kleed na en de gordijnen, de trap zit vloerbedekking op en op de tafel ligt een kleed. Dit sprayen we 1x per half jaar.
Zootje

Ongelezen bericht door Zootje »

Bedankt voor je reactie.. Wij hebben sowieso geen kleed meer nu (hadden we maar dat gaat weg nu) en ja goed gordijnen komen er natuurlijk wel (paneelgordijnen iig) en geen tafelkleed of iets dergelijks..
Maar daar kunnen we natuurlijk rekening mee houden.. Momenteel heeft ze wel een stoffen kussen dus misschien moeten we die hoes dan vervangen door (kunst)leer of iets..

Ik ga ook eens kijken voor zo'n spray als dat zou helpen.. Begrijp me niet verkeerd hoor want als ze die medicatie nodig heeft krijgt ze dat maar als het zonder kan gewoon door er rekening mee te houden scheelt dat en troep in haar lichaam, maar ook 70 euro per 2 weken :shock:
Plaats reactie