"Stelen"

Vertel hier wat je hebt meegemaakt met je Labrador.
roxy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door roxy »

Ik ben het met je eens Laboriginal, in de bench is helemaal geen probleem, mits..... Jim zit heus ook weleens in de bench, ik wilde hem wegdoen maar merkte dat hij er s nachts toch graag in ligt, dus heb een plekje in de gang gemaakt, zolang hij erin gaat blijft hij staan, en heel soms als ik echt even iets moet waarbij ik hem niet achter mijn gat aan kan laten hobbelen, zoals meneer de hele dag doet :D laat ik hem er even in met deurtje dicht. Maar deurtje dicht vind hij minder geslaagd, dan blijft hij dus gewoon rechtop zitten :wink:

Vandaag liet ik per ongeluk mijn mobiel vallen, Jim wilde hem meteen pakken 8) maar ik liet meteen weten dat dat niet de bedoeling was :wink: en hij liet hem dan ook keurig liggen, wie weet gaat het kwartje een x vallen :)
Wil enCo
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Wil enCo »

Hier is het vooral na het eten.Om de een of andere reden word Co dan altijd melig. Kussens van de bank trekken of met schoenen aan komen dragen, of een aardappel pikken uit de ton. ja die staat hier gewoon in de keuken en nog open ook !
Carpe Diem! (Pluk de Dag!)

:blondkopje:Cody(Very Easy To Handle) 23-11-2005
:bruinkopje: Kyra (Of Faskally's Fauve) 31-12-2008
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Hier is het vooral als het eten niet snel genoeg opschiet. :D Dan laat ie even weten dat ie er nog is en komt zich even melden, op zn eigen onnavolgbare wijze.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

marions schreef:Vwb de bench ga ik met Hanneke mee.
Bench is rust, soms zelfs een zelfbescherming van een pup die maar door- en doorgaat.Maar, zoals met veel dingen ga ik voor de gulden middenweg.

Verder stel je dat iedereen zomaar een pupje meekrijgt..
Vind ik een aanname die ik niet herken in mijn directe omgeving.
Daar gaat toch echt een serieus gesprek aan de keukentafel vooraf.
En terecht overigens
:wink:
Dus, ik ben benieuwd naar de onderbouwing van dit statement!
Simpel, ik reageerde op de opmerkingen van Hanneke, die het had over gewone gezinnen die dan de hond 20 uur per dag in de bench zouden stoppen en ze er misschien 4 keer uit zouden laten. Als je zo met een hond, een actieve hond in dit geval om gaat, had je naar mijn idee nooit een hondje moeten krijgen.

Grappig trouwens, ik begin over dat het heel gevaarlijk voor de hond kan zijn, en het daarom misschien beter is hem in de bench te doen.....
Bench is het enige wat daar uit gehaald word, het gevaar word volkomen genegeerd.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Ook als de hond veel in de bench zit, kan je niet ieder gevaar uitsluiten, dat is een illusie. Als je dat denkt, strooi je jezelf zand in de ogen. Leven is nou eenmaal risico´s nemen. Er schuilt altijd en overal gevaar voor alles en iedereen. Je kan niet alles dichttimmeren. Dan zou je je kinderen ook moeten opsluiten in een veilige kamer of zelf de deur niet meer uitkomen. Ook als je je hond altijd in de bench houdt, kan hij nog tijdens de wandeling iets opvreten of gewoon als hij om je heen rommelt in de tuin, dan kan hij evengoed in een split second en zonder dat je het ziet een kiezelsteentje inslikken ofzo. Zulke dingen kan je nooit uitsluiten. Zaterdag op de clubmatch zat ik met Dazzle in de grote tent te wachten voor het bloedprikken. Dazzle lag onder de bank. Ineens waarschuwden andere mensen me dat ze een satéstokje te pakken had. Lagen er onder de bank dus afgekloven satéstokjes. Die zag je niet in het gras. Ik bedoel maar... een ongeluk zit in een klein hoekje en om je hond nou voortdurend te bewaken en op te sluiten uit angst dat hem iets overkomt. Dat lukt nooit.
Neemt niet weg dat je wel goed moet opletten en je huis puppy-proof moet maken en ook zo houden, dus niks laten slingeren. Of je pup nou veel in de bench zit of niet. In alle gevallen moet je maar hopen dat je geen dikke pech hebt. En gelukkig gaat het in verreweg de meeste gevallen gewoon goed, het overgrote deel van de honden wordt gewoon oud gelukkig, terwijl toch heel veel labjes af en toe rare dingen opvreten, soms zelfs zonder dat we het in de gaten hebben :)

Hanneke
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Keo heeft eens een leren handschoen opgegeten achter in de auto, zonder dat ik het wist. Een week later heeft hij hem in zijn geheel weer uitgepoept. Ik vroeg me overigens wel af waar die handschoen toch gebleven was, de andere had ik namelijk nog wel...

Verder zou hij heel veel hebben kunnen slopen, want het was en is een deugniet en een dief, maar helaas voor Keo stond hij onder strikt toezicht als hij wakker was :D
Gelukkig vindt hij het intussen leuk om spullen bij me te brengen en daarvoor iets lekkers te ontvangen :)
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
milo
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door milo »

King is ook in een hok gestopt in de tuin, zonder dekentje 'want die sloopte hij'. Lag ie op de tegels, ook in de winter..

Maargoed, nu heeft King een luizenleventje en ligt hij lekker op de bank te chillen :)
King heeft een keer een gat uit mijn dekentje en uit mijn vloerkleed gegeten..
:zwartpootje:Afbeelding:zwartpootje:
ElisabethErnstDave
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door ElisabethErnstDave »

Onze meisjes zijn straks 5 jaar en het komt bijna niet meer voor heel af en toe nog dat ik 's morgens beneden kom en ze iets ergens gepakt hebben :mad: wat ik elke ochtend doe als ik beneden kom is :) ik doe de deur open en zeg nog niks ik kijk in het rond loop iets verder de kamer in om ook in de hoeken te kijken en zeg hardop "even kijken of jullie braaf zijn geweest" vervolgens duwt Keira mij met haar voorpoten aan alsof ze wil zeggen je hoor we zijn braaf schiet nou maar op :D en als ze braaf zijn geweest zeg ik "ja hoor jullie zijn (magic words) SUPER GIRLS en vervolgens huppelen ze blij naar de kast want ze weten dan krijgen we een lekkertje :wink: Als ze wel wat gepakt hebben zeg ik niks loop op hetgeen wat ze gepakt hebben af en op de grond ligt en pak ik het op ondertussen zie ik ze kijken zo van shit ze heeft het gezien :oops: en druipen af en lopen niet naar de kast want dat weten ze heel goed we krijgen helemaal niks :( vroeger zei ik ook nog erbij foei wat hebben jullie gedaan maar dat schijnt dus niet te helpen is mij gezegd. :doof:
Afbeelding
Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar Afbeelding
banjer

Ongelezen bericht door banjer »

Zeker jonge honden vergelijk ik maar met peuters / kleuters. Die laat je ook niet alleen zonder (toe) zicht. Het is volgens mij ook kwestie van veel energie, tijd en geduld. Met een jonge hond in huis heb ik mijn kids ook vertelt dat ze niks achter hun kont moeten laten slingeren. Geen schoenen, gsm,s enz onbeheerd laten zodat de kans op verleiding klein is. Wanneer we echt weggaan gaat , net als snachts, Banjer in de bench. Overdag liggen er genoeg speeltjes van hem in de huiskamer waarmee hij en de kids kunnen ravotten. Het is zelden dat ie ontsnapt aan onze aandacht al was het alleen maar om zijn welzijn. Ik hou hem in de gaten om ook niet de halve tuin binnen te krijgen laat staan hijzelf. Ik ben nu aan het oefenen door hem alleen beneden te laten met de 2 andere honden. Eerst 5 minuten en nu steeds langer. Hij begint er aan te wennen en ziet kennelijk dat die andere 2 niks slopen. We zullen zien de komende maanden hoever we met hem komen maar voor zijn eigen belang houden we hem in de gaten.
SaskiaL.

Ongelezen bericht door SaskiaL. »

Theedoeken, kussens van de bank en sokken! Grote verslaving!
Echt kapot gemaakt: mijn geliefde Crocslippers, Birckenstocks van mijn dochter en........ de goudvissen uit de vijver :shock:
Verder vooral veel tandafdrukken, in alle afstandbedieningen en helaas ook in mijn mooie telefoon en in het schild van onze landschildpad (oei..)

Ach ja, eigen schuld :oops:
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

Toen ze klein waren hebben ze allemaal wel eens iets 'geproefd' wat niet de bedoeling was.......... Lina vrat haar bench kussen stuk. Hebben we opgelost met fleece-dekens, die vond ze blijkbaar niet zo lekker. :wink:

Afstandsbediening, inclusief batterijen vermalen. :?

Mijn oude Dinka versnipperde altijd de post, zodat we een buitenbus hebben moeten ophangen.
Toen heeft ze de trapstijl opgegeten...... echt bijna helemaal door. :cry: En in een bench werd ze helemaal panisch, dus dat werd hem niet.

Maar het griezeligste wat ik heb meegemaakt was het schroefje dat mijn man kwijt was tijdens een klusje in huis......... Lina had het schroefje ingeslikt. DA braakmiddel gegeven, kotsen, kotsen maar niks geen schroefje. :shock: Toen een hele ontbijtkoek erin en gelukkig is het schroefje zonder gevolgen de darmen gepasseerd. :D

Ik ben voor benchtraining: Zie boven!!! Elke pup hier moet het leren, voor zijn/haar veiligheid en mijn gemoedsrust. Want je kan niet 24/24 opletten he. :wink:
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
eszsie86

Ongelezen bericht door eszsie86 »

onze dunja jat ook...maar ze eet niks op eigenlijk.
Ze probeert wel vaker aan onze drinkglazen te komen...inhoud is niet belangrijk ze vindt alles lekker..Dit zijn we haar nog af aan het leren want als je het niet in de gaten hebt heb je wel zo'n lekker slijmlaag ala dunja in je glas zitten en voor je het weet heb je die lekker opgedronken.

vooral papier is leuk, dat kan ze kapot scheuren..ooit heeft ze de kabel van de playstation kapotgeknaagd maar dat is het enige grote.

Ja de kantjes van het vloerkleed die waren ook lekker...een rafelige zijkant ziet er namelijk veel mooier uit.
Onze honden gaan wel in de bench want met zijn 2en laten die niks van het huis over. maarja soms ben je even ergens mee bezig en dan is het al snel gebeurd.
Gelukkig wordt het allemaal steeds minder.
Brellow
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Brellow »

Helemaal maar dan ook Helemaal niets.
Nu moet ik zeggen dat er ook weinig voor hem te pakken is, toen Mellow tussen de 0 en 2 was hebben we dr extra op gelet.

Geen vernielzucht of boeverij bij mij thuis dus
Afbeelding

Met heel veel dank aan Sarah!
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

roef heeft maar 2 x een slipper(van die goedkope schuimflipflops) gesloopt,dat is iets wat hij niet kan laten.
verder eigenlijk nooit iets.
we weten dat hij knuffels sloopt en vetbedden,dus waarom dat dan zonder toezicht geven? voorkomen is beter dan....... :D
roef kreeg er eigenlijk nooit de kans voor,als ik niet op hem kon letten ging hij de bench in en tja roef over de vloer betekende opletten(als pup dan he :wink: )
dus als pup heeft hij heel wat keren uh uh NEE!! gehoord als hij ergens mee aan de haal ging.

wat hij wel heel erg leuk vind is een schone onderbroek uit de wasmand jatten als ik de was aan het vouwen ben,maar ach de ene keer laat ik het oogluikend toe en dan gaat hij even heel erg achterlijk doen met de peur in zijn bek en levert hem weer netjes in bij me(zonder gaatjes) en de andere keer is een eenmalig nee roef voldoende,dan gaat hij naast de wasmand liggen en zal ook niks jatten :D

james sloopt vetbedden en korrelkussens,daar kwam zijn oppas in de vakantie achter :oops: hele vloer bezaaid met piepschuimkorrels :twisted:

dus als we gaan slapen gaan de vetbedden buiten bereik van de heren,die dus nog genoeg andere bedjes hebben om lekker te pitten 8)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Noah heeft nog nooit iets gesloopt.
Stelen kan hij wel :D als pup sleepte hij soms al spulletjes mee zijn bench in, alles was bij ons gelijkvloers dus hij kon overal lopen, dan zag je ineens een heel klein pupje met een badmat slepen zo de bench in :lol:
Nu pikt hij heel af en toe nog wel eens iets als hij ondeugend is, hij gaat er dan mee voor je staan om je uit te dagen, zo van pak het dan als je kan.
Maar als ik er dan geen aandacht aan besteed laat hij het ook zo weer liggen :wink:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Plaats reactie