Natuurlijk kan een fokker zijn leven beteren, maar waar ik werkelijk kotsmisselijk van word, is dat diezelfde fokkers nu als een soort goeroe de wet verkondigen. OOK op het forum trouwens. Het verleden wordt verzwegen, op hun websites verdwijnen de teven in de foklijn uit "die grijze" tijd, maar de foklijn is WEL opgebouwd uit die lijn!!!!!Cor schreef: Ik denk dat het DH wereldje kleiner is, en waarschijnlijk (ik ken dat wereldje niet) wat minder in zichzelf gekeerd. Ik zie inderdaad bij de Labrador veel zachte heelmeesters. De NLV zit er ook zo in: bij de eerste overtreding krijg je een waarschuwing, "want van fouten moet je leren" zo vertelde mij een NLV-woordvoerder. Aan de ene kant goed, maar in mijn ogen te soft. Maar dingen moeten wel worden bewezen: ik wil niet gebruikt worden als breekijzer in vetes tussen fokkers.
Wel vind ik dat sommigen ook een tweede kans moeten kunnen krijgen: ook foute fokkers kunnen hun leven beteren. Het hangt er wat mij betreft vanaf hoe ernstig je je misdragen hebt. Ik heb ooit foto's gezien van ernstig mishandelde teven: dat is iemand die er bij mij nooit meer op komt.
En ja, Dorine, jij kent de verhalen van vroeger, en ik ook. En daarnaast ken ik ook de verhalen van vandaag (en jij misschien ook wel), van fokkers die al dan niet op dit forum komen. De keus is zelfs voor de kenners heel moeilijk...
Prima als je naast de pot pist, en je leven wilt beteren, maar een beetje integere houding zou dan toch wel op zijn plaats zijn. Echter staan deze fokkers ineens vooraan als een discussie gaat over slechte fokkers om te kunnen verkondigen hoe goed ze het wel niet doen. Nou sorry, maar ik baal ervan dat die nieuwe pupkopers er nooit van op de hoogte zullen raken (omdat het niet gezegd mag worden) wat er werkelijk gaande is. Wat maakt de woorden van zo'n fokker dan anders dan die van een broodfokker? Beiden hebben de mooiste verhalen, schetsen de mooiste scenario's en houden fouten keurig stil door "gewoon" de teven te elimineren. Lang leve de "zorgvuldige" fok