Ik heb het net ook gekeken. Sommige van de aanmerkingen die ik op het programma heb zijn hier al genoemd.
De belangrijkste vind ik dat 'bastaard' honden eigenlijk gepromoot worden en broodfok ook...want koop AUB niet een hond met een stamboom! Grootste fout die je kunt maken :S
En als honden alleen op uiterlijk worden gefokt...waarom heb ik dan een stamboom met HD uitslagen en ook ED en oog uitslagen?
Ik vind ook apart dat die rashondenwijzer de DH en Lab als twee "ergste" rassen ziet, terwijl in het programma vooral bulldogs en die calvalier(sp?) worden genoemd...frappant...
Ook zie je bij labradors op die site dat daar de meeste bronnen/research is gedaan...ja dan natuurlijk komt er meer naar boven dan een ras waar de helft aan research is gedaan.
Ik ben het er mee eens dat er naar de gezondheid van een rashond moet worden gekeken, maar het feit blijft dat ik liever een hond heb met een stamboom en weet wie zijn ouders zijn en die getest zijn op van alles dan een hondje zonder waar ik dit niet van weet.