Verschikkelijke beleving voor Tara
-
wobbetje
Fijn om te horen dat het al terug wat beter gaat met Tara...
Ook toch fijn dat de mensen van de hondenschool geïnteresseerd zijn en
zo eerlijk om initiatief te nemen zodat dit in de toekomst zo veel mogelijk kan vermeden worden... En dat ze de verzekering zullen laten tussen komen...
Groetjes nog en hopelijk is alles vlug achter de rug...
Martine
Ook toch fijn dat de mensen van de hondenschool geïnteresseerd zijn en
zo eerlijk om initiatief te nemen zodat dit in de toekomst zo veel mogelijk kan vermeden worden... En dat ze de verzekering zullen laten tussen komen...
Groetjes nog en hopelijk is alles vlug achter de rug...
Martine
-
Janneke
- Middelgrote hondenneus

Verschrikkelijke ervaring voor Tara. Altijd erg als er iets met je pupje gebeurd; vooral door een andere hond. Maar ook goed om te horen dat het nu alweer beter met haar gaat! Gelukkig knappen honden van zulk soort dingen snel op.
(hier ook gezien met Tjinta nadat ze zonder reden door een herder was aangevallen)
(hier ook gezien met Tjinta nadat ze zonder reden door een herder was aangevallen)

-
Allard
-
wobbetje
@allard : ik denk inderdaad dat die kans bestaat...
Toch heb ik het een 4-tal jaren geleden ook gedaan toen wobbe werd aangevallen door een American Stafford... ik heb die toen bij zijn halsband genomen en geprobeert hem er af te halen... wat niet direct lukte (zo'n American Stafford laat nu éénmaal NIET meer los)... zelfs zijn baas durfde er niet aan te komen....
Ik heb toen instinctief gehandeld en zou het gewoon terug doen... ik was écht niet van plan om mijn lieve wobbe onder mijn ogen te laten doodbijten hoor.... die hond heeft zich toen gelukkig niet tegen mij gekeerd en ik heb er toen twee gekneusde vingers en een blauw scheenbeen aan overgehouden....
Groetjes
Martine
Toch heb ik het een 4-tal jaren geleden ook gedaan toen wobbe werd aangevallen door een American Stafford... ik heb die toen bij zijn halsband genomen en geprobeert hem er af te halen... wat niet direct lukte (zo'n American Stafford laat nu éénmaal NIET meer los)... zelfs zijn baas durfde er niet aan te komen....
Ik heb toen instinctief gehandeld en zou het gewoon terug doen... ik was écht niet van plan om mijn lieve wobbe onder mijn ogen te laten doodbijten hoor.... die hond heeft zich toen gelukkig niet tegen mij gekeerd en ik heb er toen twee gekneusde vingers en een blauw scheenbeen aan overgehouden....
Groetjes
Martine
-
Allard
Okee, nou ja ik zou denk ik hetzelfde gedaan hebben.wobbetje schreef:@allard : ik denk inderdaad dat die kans bestaat...
Groetjes
Martine
-
Luckygirl
Een heel sneu verhaal met misschien wel een goede afloop want het had erger af kunnen lopen. Toevallig hadden wij vorige week in de cursus het onderwerp hondengevecht, mijn trainer raad aan als er een hondengevecht onstaat en de hond houdt vast om dan de achterpoten van de dader vast te pakken en naar achter te lopen tot de hond weer gecontroleerd is.
Helaas hebben wij deze ervaring met onze Lucky ook mee moeten maken zij had een fikse wond in haar nek terwijl zij helemaal geen vechtersbaas is en zelfs voor de boomer van me ouders op haar rug gaat.
Helaas hebben wij deze ervaring met onze Lucky ook mee moeten maken zij had een fikse wond in haar nek terwijl zij helemaal geen vechtersbaas is en zelfs voor de boomer van me ouders op haar rug gaat.
-
renate
- Speurneus

Ik zou niet de achterpoten vastpakken en naar achteren lopen terwijl de hond vasthoud. Ik denk dat je dan nog meer schade aanricht en je eigen hond ook meetrekt. Wat wel te doen geen flauw idee.
Als basco aangevallen word dan roep ik hem ( zo normaal nodig zonder paniek ) en dan wurmt hij zich los en komt naar me toe, als de aanvallende hond er dan achteraan komt dan zal die eerst door mij moeten wil die weer bij basco komen. Tot nu toe is geen hond achter hem aangekomen als hij naar mij kwam.
Als basco aangevallen word dan roep ik hem ( zo normaal nodig zonder paniek ) en dan wurmt hij zich los en komt naar me toe, als de aanvallende hond er dan achteraan komt dan zal die eerst door mij moeten wil die weer bij basco komen. Tot nu toe is geen hond achter hem aangekomen als hij naar mij kwam.