Vanavond met Balou naar de dierenarts

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Succes strakjes!
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Ik wil je ook succes wensen voor de foto's vandaag.
Duimen dat er niks ernstigs uitkomt!
:zwartpootje: Trix (bij ons gekomen uit het asiel op 4-03-2011, geboortedatum onbekend maar geprikt op) 4-03-2006
:bruinpootje: Miep (Dior) 19-07-2010
daantjuh85
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door daantjuh85 »

succes straks!
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Je hebt PB 8)
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
BeerBalou

Ongelezen bericht door BeerBalou »

bedankt allemaal voor de lieve reacties en t medeleven!

Wij zijn weer thuis! Ik heb de 6 foto's ook gezien, zowel links als rechts, en die zagen er keurig uit. Rechte lijnen, strakke lijnen, van beide poten. Dat strookt met zijn reactie in het klynisch onderzoek op peesdrukpunten. Op 2 foto's was niet helemaal duidelijk te zien of er peesaanhechting ontstoken was of een beetje artrose. Wss het eerste, gezien zijn klachten en reacties en zijn ellebogen en schouders verder, die als nieuw waren.

We hebben nieuwe medicijnen meegekregen obv prednison en volgende week donderdag hebben we controle. Ik juich nog niet, eerst maar eens kijken hoe het gaat, conclusie volgens ortopedisch da is iig nu pezen.
Laatst gewijzigd door BeerBalou op 22 nov 2011, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
BeerBalou

toscak schreef:Je hebt PB 8)
Dank je! Ik heb hem gelezen :) super. Die info!
Zal later even reageren in pb. Nu Balou out is kan ik mooi ff rustig dweilen :)
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

dat is toch redelijk positief nieuws :)
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
BeerBalou

Yoran99 schreef:dat is toch redelijk positief nieuws :)
Ja ben voor nu ook wel opgelucht dat zijn botten er zó goed uit zagen. Was ze erg over te spreken. Wel vevelend die pezen, beide kanten, maar t beste er maar van hopen :)
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Desdemona »

Ik wil je niet ontmoedigen maar een peesprobleem kan nog wel eens heel erg hardnekkig zijn, kan maanden duren voordat zoiets geneest, als het uberhaupt geneest...Ik weet niet wat je liever heb.
Vind het vreemd dat ze prednison meegeven, dat geneest niet, dat zet de kwaal alleen maar stil.

Vraag mij af waarom ze geen gewone pijnstilling met ontstekingsremmer meegeven. En de nodige suplementen om de kwaal te ondersteunen. Zo zie je maar weer dat elke DA zoiets anders aanpakt.

En ja wat betreft de foto's ik ben ook zo naar huis gestuurd, beste poten van het noorderlijk halfrond :D
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Desdemona schreef:Ik wil je niet ontmoedigen maar een peesprobleem kan nog wel eens heel erg hardnekkig zijn, kan maanden duren voordat zoiets geneest, als het uberhaupt geneest...Ik weet niet wat je liever heb.
Vind het vreemd dat ze prednison meegeven, dat geneest niet, dat zet de kwaal alleen maar stil.

Vraag mij af waarom ze geen gewone pijnstilling met ontstekingsremmer meegeven. En de nodige suplementen om de kwaal te ondersteunen. Zo zie je maar weer dat elke DA zoiets anders aanpakt.

En ja wat betreft de foto's ik ben ook zo naar huis gestuurd, beste poten van het noorderlijk halfrond :D
Je moet ook geen problemen zoeken als ze er nog niet zijn. Prednison is volgens mij ontstekingsremmend, en dat is toch van belang bij een ontsteking! Daarnaast kan het probleem ook gewoon óver zijn na deze kuur, of misschien na een aantal weken. Niet elk pijntje bij een labrador betekent dat er iets ernstigs mis is.

Ik hoop dat je volgende week donderdag al een stuk verbetering ziet bij Balou!
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

doggie schreef:
Desdemona schreef:Ik wil je niet ontmoedigen maar een peesprobleem kan nog wel eens heel erg hardnekkig zijn, kan maanden duren voordat zoiets geneest, als het uberhaupt geneest...Ik weet niet wat je liever heb.

Je moet ook geen problemen zoeken als ze er nog niet zijn. Prednison is volgens mij ontstekingsremmend, en dat is toch van belang bij een ontsteking! Daarnaast kan het probleem ook gewoon óver zijn na deze kuur, of misschien na een aantal weken. Niet elk pijntje bij een labrador betekent dat er iets ernstigs mis is.

Ik hoop dat je volgende week donderdag al een stuk verbetering ziet bij Balou!
Ik hoop inderdaad niet voor je dat het een peesonsteking is, wat dit kan inderdaad heel hardnekkig zijn. Helaas kan ik erover meerpraten met mijn Pien, maar dat heb ik je verder al per pb uitgelegd :) . Maar kan me wel voorstellen dat je heel blij bent dat het geen ed of iets dergelijk is.

En prednison is helemaal niet gek hoor om mee te krijgen. Ik heb voor Pien eerst ook gewone pijnstillers gehad, maar dit hielp totaal niet. Zij heeft inmiddels drie keer een prednison injectie gehad en in combinatie met rust, kan ik zeggen dat ze al bijna vier weken niet gemankt heeft :) . En prednison werkt inderdaad ook ontstekingsremmend.

Sterkte met Balou!
BeerBalou

Nou dat is indd hier ook het geval. Rimadyl deed helemaal niks, vandaar dat hij nu deze heeft meegekregen. De dosering begint hoog, en wordt langzaam wat lager. Vedette natuurlijk 6 weken rust. Merk wel dat als hij rust neemt het gelijk wat beter gaat dus dat bevestigd alleen maar. Gewoon de tijd voor nemen en dan komt het wel goed, ondanks dat het niet doorbloed gebied is.

Hij Hoest alleen nog al en hij heeft géén tube gehad. Vandaag even afachten of het weggaat en anders daarvoor nog even terug.

Wordt vervolgd!
jeltje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jeltje »

Veel sterkte met Balou, hopelijk helpen de medicijnen en de rust en ga Balou nu weer snel de goede kant op. Ik duim voor jullie.
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Desdemona »

Ben benieuwd hoe het nu met Balou gaat :)
Plaats reactie