De mogelijke gevaren van enten

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Connie mama van Boris

Ongelezen bericht door Connie mama van Boris »

Oh ja, dat wilde ik nog vragen, wat is titeren? :oops:
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

even googlen daar vind je heel veel over.
Afbeelding

bedankt Sharon !
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Connie mama van Boris schreef:Oh ja, dat wilde ik nog vragen, wat is titeren? :oops:
bij titeren bedoelen ze dat er gekeken wordt hoeveel antistoffen een dier in zijn bloed heeft tegen een bepaalde ziekte(de titerwaarde)
je neemt dan wat bloed af en dat wordt dan onderzocht op antistoffen.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Tja en de griepprik neem ik wel.
Maar dat omdat als ik hem niet neem de spierziekte zo verslechterd als ik dan griep krijg duurt het zo lang voor ik weer opknap en kan ik uiteindelijk niet voor mijn kindjes zorgen en natuurlijk voor Huub.
En met de prik is dat niet.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Ik was al heel anders aan het denken over enten, nu Fayth bij Erwin onder behandeling ben ik me er erg van bewust geworden wat het allemaal met haar lijfje doet. Fayth wordt dus eerst getitterd en alleen geent wat nodig is.
Groetjes Debby en een poot van Fayth
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

Enten voor gezonde honden is al een hele belasting voor het immuunsysteem, laat staan voor honden met een auto immuunziekte (bijv. een allergie, lupos). Dan lees ik pas nog dat een hond met een allergie bij de DA komt en de DA er rustig een jaarlijkse cocktail enting inspuit.........Mijn haren gaan overeind staan. Geen verwijt naar de eigenaar (ok, misschien wel een beetje :oops: ) maar een groot verwijt naar de betreffende DA die het met AB, Prednison en speciale brokken wel hoopt op te lossen :?
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Max word al ruim 5 jaar niet meer ge-ent, ik vind het gif en onnodig. Sinds 2 jaar laat ik Weil ook niet meer enten, wel titeren om de anderhalf jaar, ongeveer. Alleen onder de rabiës kom ik niet altijd uit, omdat Max ook mee gaat naar het buitenland voor winter en zomervakanties. Gelukkig is rabies tegenwoordig lang geldig.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

rimanime schreef:Enten voor gezonde honden is al een hele belasting voor het immuunsysteem, laat staan voor honden met een auto immuunziekte (bijv. een allergie, lupos). Dan lees ik pas nog dat een hond met een allergie bij de DA komt en de DA er rustig een jaarlijkse cocktail enting inspuit.........Mijn haren gaan overeind staan. Geen verwijt naar de eigenaar (ok, misschien wel een beetje :oops: ) maar een groot verwijt naar de betreffende DA die het met AB, Prednison en speciale brokken wel hoopt op te lossen :?
Weet je wat ik mij afvraag, hoe komen de honden eigenlijk aan deze ziektes.
Auto immuunziektes, epilepsie, allergieën.
We geven toch vaak de fokker de zwarte piet, maar zou dat in sommige (veel) gevallen niet bij de entingen liggen ipv bij de fokker?
Het zou mij niets verbazen in ieder geval.
Herman 70
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Herman 70 »

Interessant onderwerp.
Wat ik me afvraag is, zouden er mensen zijn die niet inenten en er achteraf (door ziekte) spijt van hebben gekregen.
Het inenten zal vast allemaal niet goed zijn maar ernstig ziek worden is ook geen pretje.
En nu wordt er vooral een kant belicht.
Als ik naar mensen kijk denk ik aan Staphorst en daar spreekt men toch vooral schande van dat kinderen niet ingeënt waren/zijn tegen polio en deze ziekte wel hebben gekregen.
Het titeren doe ik ook maar indien onder de streefwaarde dan wordt onze hond gevaccineerd.
Roos

Daar heb jij idd gelijk in in, ernstig ziek worden is geen pretje, maar dat kun je van de entingen dus ook worden.
Je bekijkt het nu vanuit menselijk oogpunt, zij worden op de babyentingen na eenmalig ingeënt tegen een ziekte, ik ben de laatste die daar moeite mee heeft.
Waar ik wel moeite mee heb zijn de herhalingsvaccinaties die voorgeschreven zijn voor dieren als zijnde nodig, en de gebruikte hulpstoffen in de entingen zelf.
De pupentingen zullen mijn toekomstige honden ook zeker krijgen (op weil na) en de enting met 1 jaar ook, maar daarna is het einde oefening met deze meuk.
Dat is hoe ik er nu over denk, mocht ik nog tot nieuwe inzichten komen kan het nog veranderen :wink:
toscak
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door toscak »

Roos schreef:Daar heb jij idd gelijk in in, ernstig ziek worden is geen pretje, maar dat kun je van de entingen dus ook worden.
Je bekijkt het nu vanuit menselijk oogpunt, zij worden op de babyentingen na eenmalig ingeënt tegen een ziekte, ik ben de laatste die daar moeite mee heeft.
Waar ik wel moeite mee heb zijn de herhalingsvaccinaties die voorgeschreven zijn voor dieren als zijnde nodig, en de gebruikte hulpstoffen in de entingen zelf.
De pupentingen zullen mijn toekomstige honden ook zeker krijgen (op weil na) en de enting met 1 jaar ook, maar daarna is het einde oefening met deze meuk.
Dat is hoe ik er nu over denk, mocht ik nog tot nieuwe inzichten komen kan het nog veranderen :wink:
Roos, zou jij een eventuele nieuwe hond helemaal niet met enten met Weil of pas als ze ouder zijn?
:bruinkopje: Bob (Damiën De Heicopper) 22-02-2009
:zwartkopje: James (Mollywood's Innuendo) 25-02-2011 - 24-02-2012
:zwartkopje: Mack (Jill's Summer Splash Of Sir Geof) 02-09-2013
Roos

Voor wat ik nu weet over de weil enting zou ik niet deze meer laten zetten.
Wel zou ik mijn pup weg houden bij water (kanten) en plassen ed tot deze een maand of vijf is, ik denk dat dat een stuk minder schadelijk voor haar zal zijn dan de enting :wink:
Er staat ook in de link dat een gezonde hond weinig last zal hebben van deze bacteriën, op pups en oude honden na.

Weet je, als ik zo eens over de brok nadenk die ik eerder voerde en over de entingen die Sam wel heeft gehad vraag ik mij toch af of zijn epilepsie niet een optelsommetje is van het een en ander :(
luckylabrador
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door luckylabrador »

Gelukkig is iedereen vrij om zijn hond te laten inenten.
Als je hier de verhalen leest zijn ze wel eenzijdig en zet het je wel aan het denken.
Onze DA heeft Chester de laatste weken van zijn leven superbegeleid, elke dag wilde hij hem zien zelfs als hij geen dienst had.
Hij adviseerd om te enten en wij gaan daar in mee.
Het zal heus wel nadelige stoffen bevatten dat heeft elk medicijn.
Maar ik vertrouw toch op mijn dierenarts.
Neem mezelf heb astma gekregen.
Die medicijnen die ik nu heb zijn ook rotzooi, maar het helpt me wel niet benauwd te worden.
Dus ik neem dat dan toch maar voor lief.
Maar iedereen zijn mening die respecteer ik.
Huub
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Huub »

Ik heb me aangemeld moet nog goedgekeurd worden dus kon mijn vraag nog niet stelen.
Heb wel al flink wat zitten lezen.
Denk dat het alleen DHP gaat worden in oktober Lepto (weil) is voor Huub niet nodig dat monster zwemt toch niet.
Las dat Nobivac adviseerd om geen PI meer te enten omdat dat toch niet helpt.
Er zijn toch DAs die dit ondanks dit advies toch enten (zo ook de mijne vorig jaar).
Ik ga me hier eens flink in verdiepen.
Ik merk dat de keus voor KVV al zo goed is voor mijn schat en daar had ik 5 jaar geleden met Baloe nooit aan gedacht brok gaf ik wel zo makkelijk dacht ik.
Ik zie nu hoe mooi zijn vacht glanst en hoe slank hij is.
Liefs Francis
Baloe en Sappa altijd in mijn hart
Roos

luckylabrador schreef:Gelukkig is iedereen vrij om zijn hond te laten inenten.
Als je hier de verhalen leest zijn ze wel eenzijdig en zet het je wel aan het denken.
Onze DA heeft Chester de laatste weken van zijn leven superbegeleid, elke dag wilde hij hem zien zelfs als hij geen dienst had.
Hij adviseerd om te enten en wij gaan daar in mee.
Het zal heus wel nadelige stoffen bevatten dat heeft elk medicijn.
Maar ik vertrouw toch op mijn dierenarts.
Neem mezelf heb astma gekregen.
Die medicijnen die ik nu heb zijn ook rotzooi, maar het helpt me wel niet benauwd te worden.
Dus ik neem dat dan toch maar voor lief.
Maar iedereen zijn mening die respecteer ik.
Klopt hoor, ik heb ook zo'n puf voor mijn longen en goed zal het gerust niet zijn, ik denk alleen dat geen van onze (mensen) medicijnen bijvoorbeeld kwik bevat.
Vertrouwen in de dierenarts hebben is een groot goed, ik ben het helaas al jaren kwijt, vandaar dat ik graag wat nadenk over wat ik goed en niet goed vind voor mijn hondjes :wink:
Plaats reactie