Kunnen wij een labrador pup nemen?
-
Loiseau
- Snuffelneus

Een pup is helemaal leuk maar vraagt wel heel veel tijd. Ik vind het idee van een herplaatser eigenlijk beter bij jullie situatie passen. Wij hebben altijd herplaatsers gehad ( asiel, instanties binnen en buitenland ) en altijd labrador (mixen). Nooit spijt van gehad, vraagt wel zeer de eerste maanden een duidelijke opvoeding dus tijd. Maar de zindelijkheidstraining heb je niet meer.
-
roelien
Re: Kunnen wij een labrador pup nemen?
Wat leuk dat je je zo goed aan het oriënteren bent.
Dat je geen tuin hebt is geen enkel probleem, als een hond goed word uitgelaten en actieve wandelingen krijgt.
Trappen zijn de meningen nogal over verdeeld. Ik denk dat het beter is om niet te doen, twee trappen elke dag meerdere keren is ook iets anders dan een keer een trapje lopen.
Tillen is best zwaar, wat scheelt is dat je meegaat in het gewicht. Mijn pup is nu 13 kg, maar voel mijn armen echt wel als ik twee trappen afga.
Heb gelukkig wel een lift... maar de trap gaat sneller.
Ik denk dat jullie grootste probleem ligt in jullie afwezigheid. Een pup moet helemaal opgevoed worden en zindelijk worden gemaakt. Je bent hier als snel vijf uur per dag druk mee.
Daar komt bij dat een pup de eerste tijd zijn plas nog niet zolang kan ophouden.
Van je schoonzus is idd een luxe, maar zou je willen dat ze je pup even een plasje laat doen. Dat even klinkt wel heel kort. Een pup is al snel een half tot een heel uur eruit en gaat dan weer een poosje slapen.
Heeft zijn daar drie dagen per week tijd voor? Wil je zelf die hele ontwikkeling missen van je pup?
Een volwassen hond zou een oplossing kunnen zijn, maar als ik lees dat jullie tegelijkertijd twee hele dagen werken en nog een dag 5 uur, dan zou ik zeggen, neem geen hond. Misschien kan je eens op een hond van anderen passen of mee gaan wandelen.
Dat je geen tuin hebt is geen enkel probleem, als een hond goed word uitgelaten en actieve wandelingen krijgt.
Trappen zijn de meningen nogal over verdeeld. Ik denk dat het beter is om niet te doen, twee trappen elke dag meerdere keren is ook iets anders dan een keer een trapje lopen.
Tillen is best zwaar, wat scheelt is dat je meegaat in het gewicht. Mijn pup is nu 13 kg, maar voel mijn armen echt wel als ik twee trappen afga.
Heb gelukkig wel een lift... maar de trap gaat sneller.
Ik denk dat jullie grootste probleem ligt in jullie afwezigheid. Een pup moet helemaal opgevoed worden en zindelijk worden gemaakt. Je bent hier als snel vijf uur per dag druk mee.
Daar komt bij dat een pup de eerste tijd zijn plas nog niet zolang kan ophouden.
Van je schoonzus is idd een luxe, maar zou je willen dat ze je pup even een plasje laat doen. Dat even klinkt wel heel kort. Een pup is al snel een half tot een heel uur eruit en gaat dan weer een poosje slapen.
Heeft zijn daar drie dagen per week tijd voor? Wil je zelf die hele ontwikkeling missen van je pup?
Een volwassen hond zou een oplossing kunnen zijn, maar als ik lees dat jullie tegelijkertijd twee hele dagen werken en nog een dag 5 uur, dan zou ik zeggen, neem geen hond. Misschien kan je eens op een hond van anderen passen of mee gaan wandelen.
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Tja, dat weet ik ook niet, hoe dat komt. Maar het is toch echt zo. Ook in mijn vorige huizen rook het niet naar hond. Nou zijn wij wel heel erg van het luchten. ´s Morgens als de boel potdicht heeft gezeten voor de nacht, vind ik het wel muf en naar hond ruiken. Dan zet ik dus eerst alles open, zelfs bij strenge vorstHennyH schreef:Dat vind ik wel bijzonder dat het bij jou dan niet naar hond ruikt in huis. Ik was ook alles met regelmaat en heb geen vloerbedekking en een leren bank. Ik stofzuig elke dag en toch ruikt het "honds" bij mij in huis, heel anders dan bij de buren met alleen maar kinderen. Daar ruik ik namelijk altijd een iets zoetige lucht als ik binnen kom. Zelfs mijn kleding die (schoongewassen) een tijdje in de klerenkast liggen, zoals bijvoorbeeld truien na de zomerperiode, moet ik eerst weer wassen omdat ze naar hond ruiken.
Mijn kleren ruiken nooit naar hond. Dat weet ik 100% zeker, ik sta namelijk voor de klas op een ROC en als ik naar hond zou ruiken, krijg ik dat zeker weten te horen van mijn ´schatjes´. Die nemen echt geen blad voor de mond
-
Amarins
Ik begrijp al dat het dus allemaal niet zo makkelijk te beoordelen is wat nou verstandig is.. de meningen zijn soms verdeeld.
Misschien is een herplaatser ook een id voor ons.
Maar ben blij dat niet alle hoop op een pup verloren is door die trappen.. dat er wel oplossingen voor zijn.
En dat labradors er niet perse om bekend staan om een erg sterk aanwezige hondenlucht, maar dat dit wel soms verschild per geval en wanneer hij verhaard en hoe schoon je zelf bent...
Hoe lang duurt het voordat de pup zindelijk is? hangt waarschijnlijk ook af van de pup zelf of niet...?
Niet dat het binnen 2 weken goed moet zijn van mij ofzo
hahaha..
ik heb al begrepen dat een pup veel tijd, aandacht en geduld vergt...
Misschien is een herplaatser ook een id voor ons.
Maar ben blij dat niet alle hoop op een pup verloren is door die trappen.. dat er wel oplossingen voor zijn.
En dat labradors er niet perse om bekend staan om een erg sterk aanwezige hondenlucht, maar dat dit wel soms verschild per geval en wanneer hij verhaard en hoe schoon je zelf bent...
Hoe lang duurt het voordat de pup zindelijk is? hangt waarschijnlijk ook af van de pup zelf of niet...?
Niet dat het binnen 2 weken goed moet zijn van mij ofzo
ik heb al begrepen dat een pup veel tijd, aandacht en geduld vergt...
-
roelien
Een pup krijgt vanaf 6 maanden pas echt controle over de blaas spieren, ongelukjes kunnen tot een jaar voorkomen.
Zindelijkheid heeft ook wel heel erg met jezelf te maken, als je goed oplet of ze een beetje gaat draaien, sneller lopen, zal ze wat moeten doen.
In het begin na het slapen, na het eten, na het spelen, na het knuffelen elke keer laten plassen.
Wat er in de praktijk op neer komt dat je soms per uur er wel 4 keer uit moet.
Bij de ene pup duurt dit veel langer dan bij de andere, mijn pup sliep vrij snel nachten door, tot ze een ontsteking kreeg, meer ging drinken en we weer van voor af aan moesten beginnen.
Zindelijkheid heeft ook wel heel erg met jezelf te maken, als je goed oplet of ze een beetje gaat draaien, sneller lopen, zal ze wat moeten doen.
In het begin na het slapen, na het eten, na het spelen, na het knuffelen elke keer laten plassen.
Wat er in de praktijk op neer komt dat je soms per uur er wel 4 keer uit moet.
Bij de ene pup duurt dit veel langer dan bij de andere, mijn pup sliep vrij snel nachten door, tot ze een ontsteking kreeg, meer ging drinken en we weer van voor af aan moesten beginnen.
-
HennyH
- Speurneus

Het zindelijk maken is inderdaad per pup een klein beetje verschillend maar ook of de fokker er al mee bezig is geweest.
Sommige pups rennen al naar de deur als ze moeten plassen als ze ongeveer 12 weken zijn maar dan moet je wel direct reageren want het plasje komt er gelijk uit. Bij teefjes wil het nog wel helpen als je ze optilt maar reuen plassen gewoon door. Dan is het openzetten van een achterdeur domweg toch wel handig want hun blaas houdt er geen rekening mee als jij net de pannen op het vuur hebt gezet.
Maar inderdaad, soms kunnen ze liggen slapen en heb je even 2 uur rust
en dan worden ze wakker, plasje. Even spelen en binnen een kwartier moeten ze alweer plassen.
Omdat pups zoveel eten moeten ze ook vaker poepen en dat is gemiddelt om de 3 á 4 uur. Ik hield altijd een p&p lijstje bij zodat we wisten wanneer en hoe vaak het pupje iets had gedaan.
Sommige pups rennen al naar de deur als ze moeten plassen als ze ongeveer 12 weken zijn maar dan moet je wel direct reageren want het plasje komt er gelijk uit. Bij teefjes wil het nog wel helpen als je ze optilt maar reuen plassen gewoon door. Dan is het openzetten van een achterdeur domweg toch wel handig want hun blaas houdt er geen rekening mee als jij net de pannen op het vuur hebt gezet.
Maar inderdaad, soms kunnen ze liggen slapen en heb je even 2 uur rust
Omdat pups zoveel eten moeten ze ook vaker poepen en dat is gemiddelt om de 3 á 4 uur. Ik hield altijd een p&p lijstje bij zodat we wisten wanneer en hoe vaak het pupje iets had gedaan.
-
Noah/Bruce
- Middelgrote hondenneus

Wij hebben Bruce gekregen toen hij 9 weken oud was, hij heeft eerst 1 week bij een gezin doorgebracht die zich eigenlijk hadden vergist in honden, weet niet wat ze gedaan hebben met zindelijkheidstraining, maar Bruce heeft nog nooit een grote boodschap in huis of in zijn bench gedaan, wel eens een plasje , maar dat was dan ook onze eigen schuld, bij de deur gaan staan en gelijk laten lopen.
Een ongelukje heeft hij zeker al 3/4 jaar niet meer gehad.
Noahtje was een ander verhaal, dat was soms zo erg dat ze nog wel eens Noahtje poep wordt genoemd, niet dat ze dat na haar puppentijd nog heeft gedaan maar een naam is zo aangeleerd.
Ik wil er maar mee zeggen dat er geen twee honden gelijk zijn, ieder heeft zijn eigen dingetjes en karaktertrekjes.
Een ongelukje heeft hij zeker al 3/4 jaar niet meer gehad.
Noahtje was een ander verhaal, dat was soms zo erg dat ze nog wel eens Noahtje poep wordt genoemd, niet dat ze dat na haar puppentijd nog heeft gedaan maar een naam is zo aangeleerd.
Ik wil er maar mee zeggen dat er geen twee honden gelijk zijn, ieder heeft zijn eigen dingetjes en karaktertrekjes.
TRAMPS LIKE US.......BABY WE WERE BORN TO RUN
-
Dominique en Bo
- Snuffelneus

Wat goed dat jullie er in verdiepen en om advies vragen!
Ik denk dat jullie best geschikt kunnen zijn!
In je vraagstuk herken ik mezelf ook wel toen wij de beslissing wilden maken.
Bij ons stinkt het echt niet in huis! Maar ik ben wel netjes van nature.
Natuurlijk stinkt Bo als hij in vieze modder heeft liggen rollen of een ranzige sloot in is gesprongen.. Maar daar heb je tegenwoordig speciale hondenwashandjes voor. Opgelost! Ook kan een hond best wel goed een paar uur alleen zijn, als je hem dat meegeeft in zijn opvoeding.
Belangrijk is dat je veel onderneemt, cursus, speuren bijvoorbeeld en veel lichaamsbeweging. Ik ken een stel die op een flat wonen en deze dingen niet hebben gedaan. Zij lopen tegen veel problemen aan.
Succes met je keuze!
Ik denk dat jullie best geschikt kunnen zijn!
In je vraagstuk herken ik mezelf ook wel toen wij de beslissing wilden maken.
Bij ons stinkt het echt niet in huis! Maar ik ben wel netjes van nature.
Natuurlijk stinkt Bo als hij in vieze modder heeft liggen rollen of een ranzige sloot in is gesprongen.. Maar daar heb je tegenwoordig speciale hondenwashandjes voor. Opgelost! Ook kan een hond best wel goed een paar uur alleen zijn, als je hem dat meegeeft in zijn opvoeding.
Belangrijk is dat je veel onderneemt, cursus, speuren bijvoorbeeld en veel lichaamsbeweging. Ik ken een stel die op een flat wonen en deze dingen niet hebben gedaan. Zij lopen tegen veel problemen aan.
Succes met je keuze!
Helemaal blij met onze kleine Bo!
-
roef
- Speurneus

even een kleine misvatting de wereld uithelpen!
...
ook ik ben schoon en netjes op mijn huis...maar!... als je hond een echte lijflucht heeft,en daar bedoel ik geen vachtlucht of niet schoongespoeld na het rollen in gorigheid(het idee alleen al!
) kan je poetsen en boenen,wassen en luchten wat je wil.
die lucht blijft gewoon in je huis hangen en met een beetje pech dus ook in je kleding.
en daar helpt een goede schoonmaak hygïene echt niet meer en ook niet je hond wassen met zeep
dat even zeggende voordat er praatjes ontstaan
dat doet mijn buuf nl al en dat is wel genoeg
en mijn huis ruikt nu ook niet meer naar hond sinds roef een nieuwe ondervacht heeft.
ook ik ben schoon en netjes op mijn huis...maar!... als je hond een echte lijflucht heeft,en daar bedoel ik geen vachtlucht of niet schoongespoeld na het rollen in gorigheid(het idee alleen al!
die lucht blijft gewoon in je huis hangen en met een beetje pech dus ook in je kleding.
en daar helpt een goede schoonmaak hygïene echt niet meer en ook niet je hond wassen met zeep
dat even zeggende voordat er praatjes ontstaan
en mijn huis ruikt nu ook niet meer naar hond sinds roef een nieuwe ondervacht heeft.
-
roelien
Dat is volgens mij precies het probleem van TO, je kan dit in de opvoeding meegeven maar die opvoeding moet eerst wel beginnen. Je kan een pup van 7á8 weken niet al 7 uur alleen laten en dit bouw je niet in twee weken 'even' uit, ook niet als iemand hem/haar even een keer laat plassen.Dominique en Bo schreef:Ook kan een hond best wel goed een paar uur alleen zijn, als je hem dat meegeeft in zijn opvoeding.
Dan nog vind ik dat je je moet afvragen of je je hond echt 2,5 dag alleen moet laten zitten. In wie zijn belang is dat dan, in die van de hond of van de mens die graag een maatje wil....
Je werkt 7 uur, is dit om de hoek of komt er ook nog reistijd bij, met eventuele vertragingen, zijn ook dingen waar je rekening mee moet houden, zijn het heel vaste tijden, kan je na je officiële werktijd de deur dicht trekken of kan het wel eens uitlopen, dan zit je namelijk al snel op 8 uur.
Een hond die je helemaal niet ruikt kan ik me bijna niet voorstellen, miss wel dat je hem zelf niet (meer) ruikt.
Mijn hond stinkt absoluut niet, mijn huis is schoon, alles wordt regelmatig uitgewassen, maar toch als ik bezoek krijg die zelf geen honden heeft, ruikt het meteen. Er is natuurlijk een verschil tussen ruiken en stinken;)
Kijk alleen maar eens als je ergens komt, zonder hond, en daar gaat een hond aan je benen snuffelen, waarom? omdat ze jouw hond ruikt.
Denk dat dit jullie allemaal wel gebeurd.
-
esmoezie
- Speurneus

hahah dat was ook mijn eerste reactie op voorgaande reacties "hoooo eens even, maar ik ben ook netjes hoor!"roef schreef:even een kleine misvatting de wereld uithelpen!...
ook ik ben schoon en netjes op mijn huis...maar!... als je hond een echte lijflucht heeft,en daar bedoel ik geen vachtlucht of niet schoongespoeld na het rollen in gorigheid(het idee alleen al!) kan je poetsen en boenen,wassen en luchten wat je wil.
en daar helpt een goede schoonmaak hygïene echt niet meer en ook niet je hond wassen met zeep![]()
dat even zeggende voordat er praatjes ontstaandat doet mijn buuf nl al en dat is wel genoeg
![]()
![]()
groetjes Juliette
Keo 26-03-2009
Harvey 30-07-2015
-
royenmarjolein
- Hele grote hondenneus

Waar heb je jouw geldboom gekocht, Roelien?roelien schreef:Dat is volgens mij precies het probleem van TO, je kan dit in de opvoeding meegeven maar die opvoeding moet eerst wel beginnen. Je kan een pup van 7á8 weken niet al 7 uur alleen laten en dit bouw je niet in twee weken 'even' uit, ook niet als iemand hem/haar even een keer laat plassen.Dominique en Bo schreef:Ook kan een hond best wel goed een paar uur alleen zijn, als je hem dat meegeeft in zijn opvoeding.
Dan nog vind ik dat je je moet afvragen of je je hond echt 2,5 dag alleen moet laten zitten. In wie zijn belang is dat dan, in die van de hond of van de mens die graag een maatje wil....
Je werkt 7 uur, is dit om de hoek of komt er ook nog reistijd bij, met eventuele vertragingen, zijn ook dingen waar je rekening mee moet houden, zijn het heel vaste tijden, kan je na je officiële werktijd de deur dicht trekken of kan het wel eens uitlopen, dan zit je namelijk al snel op 8 uur.
Een hond die je helemaal niet ruikt kan ik me bijna niet voorstellen, miss wel dat je hem zelf niet (meer) ruikt.
Mijn hond stinkt absoluut niet, mijn huis is schoon, alles wordt regelmatig uitgewassen, maar toch als ik bezoek krijg die zelf geen honden heeft, ruikt het meteen. Er is natuurlijk een verschil tussen ruiken en stinken;)
Kijk alleen maar eens als je ergens komt, zonder hond, en daar gaat een hond aan je benen snuffelen, waarom? omdat ze jouw hond ruikt.
Denk dat dit jullie allemaal wel gebeurd.
Die wil ik ook hebben!
Om iemands geschiktheid als hondeneigenaar in twijfel te trekken omdat zij 20 (en zelf voor de twee hele dagen een oplossing heeft gezocht!) uur werkt, vind ik nogal kort door de bocht. Helaas moeten de meeste mensen toch met twee personen werken om rond te komen en als een hond hieraan gewend is, hoeft dit helemaal niet problematisch te zijn.
Met betrekking tot de overige punten, ben ik het volledig met je eens.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
-
AnP
- Hele grote hondenneus

-
H!lde
- Kleine hondenneus

- Contacteer:
Een hond kan stinken maar oh wat zijn die ogen mooi.
Een hond kan dingen kapot maken, maar oh wat is zijn vacht zacht.
Een hond kan zwemmen (mijn labje niet trouwens) maar oh wat is het fijn als hij tevreden op je voeten ligt.
Een hond moet uit, ook in de regen, maar wat is hij fijn als hij lekker geniet van zijn eten.
Kortom, soms zijn ze iets minder leuk. Maar de liefde is onvoorwaardelijk.
Een hond kan dingen kapot maken, maar oh wat is zijn vacht zacht.
Een hond kan zwemmen (mijn labje niet trouwens) maar oh wat is het fijn als hij tevreden op je voeten ligt.
Een hond moet uit, ook in de regen, maar wat is hij fijn als hij lekker geniet van zijn eten.
Kortom, soms zijn ze iets minder leuk. Maar de liefde is onvoorwaardelijk.
-
Amarins
Ik heb al verschillende tips gehad en dingen waar we echt bij stil moeten staan als we besluiten een hond te nemen. Dingen waar we nog niet aan gedacht hadden!
We hebben nog niets besloten, zijn echt nog aan het overwegen!
Wat betreft de honden lucht nemen we dan voor lief
Wil niet overhaast beslissen... ookal zou ik liever vandaag dan morgen al een hondje willen...
En helaas zit het er niet in dat ik kan stoppen met werken.. (was het maar waar) Gelukkig werk ik niet fulltime!
Handig zo'n forum!
Bedankt voor de reacties en tips.
We hebben nog niets besloten, zijn echt nog aan het overwegen!
Wat betreft de honden lucht nemen we dan voor lief
Wil niet overhaast beslissen... ookal zou ik liever vandaag dan morgen al een hondje willen...
En helaas zit het er niet in dat ik kan stoppen met werken.. (was het maar waar) Gelukkig werk ik niet fulltime!
Handig zo'n forum!
Bedankt voor de reacties en tips.