Belle wordt echt oud
-
Els
- Speurneus

Dees, je zou nog melatonine kunnen proberen. Melatonine is een hormoon dat in de hersenen gemaakt wordt als het gaat schemeren. Het zorgt ervoor dat je rustiger wordt als het donker is. Het wordt bij demente bejaarden gebruikt maar alleen als hun dag-en-nachtritme verstoord is. Je kunt het dus goed gebruiken in dit geval maar dan moet je het 's avonds geven. Overdag zal het minder of niet werken. Voor de dementie zal het weinig tot niks doen.
Via BP weet ik dat er iemand is die veel baat had bij Arsenicum album als homeopathisch middel bij onrust 's nachts. Zij is bij Tannetje Koning geweest met haar hond.
Via BP weet ik dat er iemand is die veel baat had bij Arsenicum album als homeopathisch middel bij onrust 's nachts. Zij is bij Tannetje Koning geweest met haar hond.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
rimanime
- Speurneus

-
laika
- Speurneus

ben niet dement of bejaard maar gebruik het ook wel eensEls schreef:Dees, je zou nog melatonine kunnen proberen. Melatonine is een hormoon dat in de hersenen gemaakt wordt als het gaat schemeren. Het zorgt ervoor dat je rustiger wordt als het donker is. Het wordt bij demente bejaarden gebruikt maar alleen als hun dag-en-nachtritme verstoord is. Je kunt het dus goed gebruiken in dit geval maar dan moet je het 's avonds geven. Overdag zal het minder of niet werken. Voor de dementie zal het weinig tot niks doen.
en zou het zeker proberen
-
Desiree
- Erelid

Bedankt voor de tip. Ik wil nu alles wel proberen. Vannacht weer maar een paar uur geslapen. Het begint ons echt op te breken. We zijn doodmoe.
Belle slaapt veel en als ze niet slaapt, blaft ze. Dus er vanmorgen heel vroeg uit, want ze bleef maar blaffen. Belle uitgeput met een lange wandeling in de sneeuw. Hopelijk slaapt ze dan weer een tijdje.
Onderweg merk je ook dat Lara speelmaatjes zoekt. Ze rent en sprint met ze. Net zoals ze vroeger met Belle deed. Belle kan niet meer los. Ze dwaalt af, luistert dan niet meer en eet alles wat los en vast zit. Hetzelfde gedrag dat ze had toen ze als herplaatser hier kwam en we er met heel veel tijd en moeite uit hadden gekregen. Heel sneu voor haar. Heb het vandaag in de sneeuw even geprobeerd, maar het kan echt niet meer. Helaas.
Mijn man ligt nu weer te slapen. Vanmiddag hoop ik nog wat slaap in te kunnen halen.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dit houden we geen maanden meer vol
Belle slaapt veel en als ze niet slaapt, blaft ze. Dus er vanmorgen heel vroeg uit, want ze bleef maar blaffen. Belle uitgeput met een lange wandeling in de sneeuw. Hopelijk slaapt ze dan weer een tijdje.
Onderweg merk je ook dat Lara speelmaatjes zoekt. Ze rent en sprint met ze. Net zoals ze vroeger met Belle deed. Belle kan niet meer los. Ze dwaalt af, luistert dan niet meer en eet alles wat los en vast zit. Hetzelfde gedrag dat ze had toen ze als herplaatser hier kwam en we er met heel veel tijd en moeite uit hadden gekregen. Heel sneu voor haar. Heb het vandaag in de sneeuw even geprobeerd, maar het kan echt niet meer. Helaas.
Mijn man ligt nu weer te slapen. Vanmiddag hoop ik nog wat slaap in te kunnen halen.
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dit houden we geen maanden meer vol
Groetjes,
Désirée

Désirée

-
beau
- Middelgrote hondenneus

-
Terra5
- Speurneus

Wat lijkt me dat moeilijk om je labje zo te zien
En inderdaad ook erg zwaar voor jullie. Heftig hoor.. Ik hoop dat ze toch nog wat tot rust kan komen en jullie dus dan ook. Sterkte!

Tamara,
Danouk en
Sanna
In loving memory
Terra

Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
In loving memory

-
corretje
- Hele grote hondenneus

Wat vervelend is dit allemaal zeg om zo je hondje af te zien takelen. Kan me voorstellen dat het jullie opbreekt. Ik hoop dat alle tips gaan werken.
Melatonine kan om in te slapen, maar om echt door te slapen zal het niet veel doen. Maar tis een lichaamseigen stof dus proberen kan altijd. Misschien dat het bij het hond iets anders werkt. Baat het niet dan schaadt het ook niet. Voor volwassenen wordt er vaak 5mg gegeven. Die kun je alleen op recept krijgen in de apotheek. Koop je tabletjes bij een drogist moet je aardig wat innemen. Geloof dat het iets van 0,1mg is per tablet. Ik zou eeen stuk of 5 tabletjes geven. Kijk hoe het gaat.
Heel veel sterkte ermee.
Melatonine kan om in te slapen, maar om echt door te slapen zal het niet veel doen. Maar tis een lichaamseigen stof dus proberen kan altijd. Misschien dat het bij het hond iets anders werkt. Baat het niet dan schaadt het ook niet. Voor volwassenen wordt er vaak 5mg gegeven. Die kun je alleen op recept krijgen in de apotheek. Koop je tabletjes bij een drogist moet je aardig wat innemen. Geloof dat het iets van 0,1mg is per tablet. Ik zou eeen stuk of 5 tabletjes geven. Kijk hoe het gaat.
Heel veel sterkte ermee.
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Wat je ook kan geven is van Bonusan Melissa complex. Dat is homeopatisch en werkt ook rustgevend. Heb het zelf gebruikt toen ik tegen een burn-out aan zat. Heb het Kira gegeven met oud en nieuw voordat ik zeker wist of honden het mogen hebben. Heb net gekeken op de site van Bonusan en honden mogen dit ook. Wie weet wordt Belle wat rustiger ervan.
-
corretje
- Hele grote hondenneus

-
Desiree
- Erelid

Het gaat dus echt niet meer met Belle. We gaan zo naar de dierenarts om haar verder lijden te besparen.
Ze weet af en toe niet meer hoe en waar ze moet eten. Dan moet je haar met haar neus erin duwen en dan eet ze wat. Ze reageert niet meer op haar naam of op KOEKIE. Ze weet ook niet meer hoe ze eten uit haar kong krijgt. En dat allemaal los van het urenlang blaffen. Dus tja, het gaat echt niet meer. Dit is zo zielig. Hier moet het stoppen.
Ze weet af en toe niet meer hoe en waar ze moet eten. Dan moet je haar met haar neus erin duwen en dan eet ze wat. Ze reageert niet meer op haar naam of op KOEKIE. Ze weet ook niet meer hoe ze eten uit haar kong krijgt. En dat allemaal los van het urenlang blaffen. Dus tja, het gaat echt niet meer. Dit is zo zielig. Hier moet het stoppen.
Groetjes,
Désirée

Désirée