Belle wordt echt oud

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Dees, je zou nog melatonine kunnen proberen. Melatonine is een hormoon dat in de hersenen gemaakt wordt als het gaat schemeren. Het zorgt ervoor dat je rustiger wordt als het donker is. Het wordt bij demente bejaarden gebruikt maar alleen als hun dag-en-nachtritme verstoord is. Je kunt het dus goed gebruiken in dit geval maar dan moet je het 's avonds geven. Overdag zal het minder of niet werken. Voor de dementie zal het weinig tot niks doen.

Via BP weet ik dat er iemand is die veel baat had bij Arsenicum album als homeopathisch middel bij onrust 's nachts. Zij is bij Tannetje Koning geweest met haar hond.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
rimanime
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door rimanime »

:groteknuffel:
Afbeelding

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......

:zwartkopje: Lola; Call me Rainbow v/h Hakkershof 28-8-2003-------R.I.P 20-07-2017
:blondkopje: Action; Chelbo v/h Hakkershof 9-6-2002---- R.I.P 30-10-2012
:bruinkopje: Cooper; Rembrandt 18-6-2008

Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

Els schreef:Dees, je zou nog melatonine kunnen proberen. Melatonine is een hormoon dat in de hersenen gemaakt wordt als het gaat schemeren. Het zorgt ervoor dat je rustiger wordt als het donker is. Het wordt bij demente bejaarden gebruikt maar alleen als hun dag-en-nachtritme verstoord is. Je kunt het dus goed gebruiken in dit geval maar dan moet je het 's avonds geven. Overdag zal het minder of niet werken. Voor de dementie zal het weinig tot niks doen.

Via BP weet ik dat er iemand is die veel baat had bij Arsenicum album als homeopathisch middel bij onrust 's nachts. Zij is bij Tannetje Koning geweest met haar hond.
ben niet dement of bejaard maar gebruik het ook wel eens :lol:
en zou het zeker proberen
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Desiree »

Bedankt voor de tip. Ik wil nu alles wel proberen. Vannacht weer maar een paar uur geslapen. Het begint ons echt op te breken. We zijn doodmoe.

Belle slaapt veel en als ze niet slaapt, blaft ze. Dus er vanmorgen heel vroeg uit, want ze bleef maar blaffen. Belle uitgeput met een lange wandeling in de sneeuw. Hopelijk slaapt ze dan weer een tijdje.

Onderweg merk je ook dat Lara speelmaatjes zoekt. Ze rent en sprint met ze. Net zoals ze vroeger met Belle deed. Belle kan niet meer los. Ze dwaalt af, luistert dan niet meer en eet alles wat los en vast zit. Hetzelfde gedrag dat ze had toen ze als herplaatser hier kwam en we er met heel veel tijd en moeite uit hadden gekregen. Heel sneu voor haar. Heb het vandaag in de sneeuw even geprobeerd, maar het kan echt niet meer. Helaas.

Mijn man ligt nu weer te slapen. Vanmiddag hoop ik nog wat slaap in te kunnen halen.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dit houden we geen maanden meer vol :(
Groetjes,
Désirée

Afbeelding
beau
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door beau »

Begrijpelijk dat jullie dit geen maanden volhouden.
groetjes janneke, pootje van Beau en Olan

:bruinpootje: Beau (Quinten Beau van het Oosterhuis 24-12-2001-15-09-2015)
:zwartpootje: Jip (Prosciutto Fan't Detica 20-9-2015)
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Nogmaals sterkte Desiree :groteknuffel:
Desiree
Erelid
Erelid

Bedankt. Heel lief.
Groetjes,
Désirée

Afbeelding
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

wat naar Desiree wens jullie veel sterkte en wijsheid toe :groteknuffel:
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Wat lijkt me dat moeilijk om je labje zo te zien :-( En inderdaad ook erg zwaar voor jullie. Heftig hoor.. Ik hoop dat ze toch nog wat tot rust kan komen en jullie dus dan ook. Sterkte!

Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door corretje »

Wat vervelend is dit allemaal zeg om zo je hondje af te zien takelen. Kan me voorstellen dat het jullie opbreekt. Ik hoop dat alle tips gaan werken.

Melatonine kan om in te slapen, maar om echt door te slapen zal het niet veel doen. Maar tis een lichaamseigen stof dus proberen kan altijd. Misschien dat het bij het hond iets anders werkt. Baat het niet dan schaadt het ook niet. Voor volwassenen wordt er vaak 5mg gegeven. Die kun je alleen op recept krijgen in de apotheek. Koop je tabletjes bij een drogist moet je aardig wat innemen. Geloof dat het iets van 0,1mg is per tablet. Ik zou eeen stuk of 5 tabletjes geven. Kijk hoe het gaat.

Heel veel sterkte ermee.
:blondpootje: Kira 27-02-2002 0verleden op 24-12-2013
:zwartpootje: Diezel 24-10-2008
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Wat je ook kan geven is van Bonusan Melissa complex. Dat is homeopatisch en werkt ook rustgevend. Heb het zelf gebruikt toen ik tegen een burn-out aan zat. Heb het Kira gegeven met oud en nieuw voordat ik zeker wist of honden het mogen hebben. Heb net gekeken op de site van Bonusan en honden mogen dit ook. Wie weet wordt Belle wat rustiger ervan.
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

:( Oh jee Desiree, dit is erg vervelend voor zowel Belle als voor jullie. Sterkte!! :knuffel:
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
corretje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Hoe gaat het tot nu toe met Belle?? Reageert ze een beetje op de melatonine tabletten?? Ik hoop het wel hoor voor jullie en haar. Sterkte ermee.
Desiree
Erelid
Erelid

Het gaat dus echt niet meer met Belle. We gaan zo naar de dierenarts om haar verder lijden te besparen.

Ze weet af en toe niet meer hoe en waar ze moet eten. Dan moet je haar met haar neus erin duwen en dan eet ze wat. Ze reageert niet meer op haar naam of op KOEKIE. Ze weet ook niet meer hoe ze eten uit haar kong krijgt. En dat allemaal los van het urenlang blaffen. Dus tja, het gaat echt niet meer. Dit is zo zielig. Hier moet het stoppen.
Groetjes,
Désirée

Afbeelding
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Och, Dees. Genoeg is genoeg, als 't geen leven meer is voor je meisje, dan is mooi geweest.
Heel veel sterkte met het afscheid, ook voor de kinderen.
Plaats reactie