Allergie

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Debora
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debora »

Ik weet niet of je het nog wil weten:
Maar Tea Tree zalf, groene zalf, helpt goed tegen jeuk, wondjes en zorgt er (vaak) voor dat ze niet verder gaan bijten.

Kijk voor KVV eventueel eens op deze link:
http://www.voerwijzer.com/wat-een-goede-kvv" onclick="window.open(this.href);return false;

Overigens http://www.voernatuurlijk.nl" onclick="window.open(this.href);return false; (uit mijn hoofd gezegd) is ook een fijn forum om vragen mbt voeding te stellen.

Heel veel succes!

Bij een vriendin der HHR hielp haaksbarf, maar goed, dat kan voor elke hond verschillend zijn.
Muiske
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Re: Allergie

Ongelezen bericht door Muiske »

Het is weer bal met ons bobbie :(. Gisteren was hij weer vreselijk aan het krabben. Op zijn koppie heeft hij kale plekken en wondjes en zijn neusje is helemaal. Zijn buik en liezen is weer een slachtveld. Vol met rode uitslag en dikke rode bulten/wonden. Hij krijgt om de dag een halve tablet prednison. Gisteren hebben we alles even ingesmeerd met uierzalf, dit vond hij echt heerlijk. Ik las eerder in het topic dat Teunisbloemolie goed is, maar dit mag niet samen met zijn prednison. Heeft iemand anders nog ideeen?
:bruinkopje: Bob, Take a chance of the Music forest. 02-03-2011
:blondkopje: Bram, Beautiful Balou, van het Florijntje 07-08-2015
Gittje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Gittje »

Misschien iets van de homeopatische puurreeks geven, zoals bv. http://www.hondenforum.nl/plaza/index.p ... c5f42d16af ?

Ik geef momenteel de puur huid hoewel Igor strikt genomen nog 2 weken respijt zou hebben voor de jeuk door z'n prednisonspuit. Eind volgende week ga ik beginnen met de puur jeuk.

Naar het schijnt zou een nieuw middel op de markt zijn, Apoquel (zie https://www.zoetis.nl/news-and-media/in ... spx#accept ), maar onze dierenarts kan er nog niet aangeraken :(
Jules
Snuffelneus
Snuffelneus

Re:

Ongelezen bericht door Jules »

Muiske schreef: Ik zal kijken of ik er vanavond een foto van kan maken. Donderdag wil ik weer naar de DA gaan, zal dan gelijk om een kap vragen.

Bob krijgt trouwens KVV van Lotgering, volgens mij zitten hier ook geen granen in.
Om dingen te kunnen uitsluiten zou ik gaan experimenteren met voer. KVV met name verschillende merken en diersoorten proberen. Niet gezegd dat dit de oorzaak is maar je moet dingen uit gaan sluiten, ondanks de aangetoonde allergie voor andere dingen. Alleen Lotgering voeren is een gemiste kans, probeer meerdere soorten en samenstellingen.
Voer ( en de overgevoeligheid voor bepaalde bestanddelen) blijkt niet zelden de oorzaak van menig (huid/darm)probleem.
Gittje
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Gittje »

Muiske schreef: Het is weer bal met ons bobbie :(.
Hoe gaat het intussen?

Ik kom alvast bij Igor tot de vaststelling dat de homeopatische druppels (Puur Huid) van weinig nut zijn :(
marie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door marie »

Ik zou zelf niet te veel spullen met olie geven, de huid slibt als het ware dicht. Zelf zou ik wassen met een goede shampoo tegen jeuk en schilfers en koop een waterblazer. Hiermee blaas je de vacht goed droog en verwijder je tevens alle losse haren,schilfers,zand,pollen etc. Ik blaas mijn hond zeker twee maal per week goed uit. Je wilt niet weten wat er uitkomt! Succes ik weet hoe machteloos je je kan voelen.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

wat vervelend zeg voor jullie ! Heb geen tips, maar ik hoop wel dat het snel onder controle is.. arm beestje en voor jullie ook een gedoe zeg..
Plaats reactie