Hier worden de standaardregels ook niet toegepast. Net als dat ik met mijn kinderen geen standaardregels toepaste met opvoeden. Ik zie dat een beetje gelijk, iedere hond heeft zijn eigen handleiding, net als ieder kind. En als eerste door de deur? Ik betwijfel of mijn honden daar erg van onder de indruk zouden raken. Zolang ze als ze de deur door gaan en ik zeg dat ze even moeten wachten en zitten, zodat ik de deur dicht kan doen en zij de straat niet opracen, het ook inderdaad doen, is me dat meer dan voldoende.
Ron, mijn golden, kan ik echt niet los laten lopen in de bewoonde wereld, dan zou hij iedereen moeten begroeten, onder fietsen lopen als hij iets leuks ziet etc. etc. Dus die loopt aan een flexlijn. Dat is Ron, meneertje nieuwsgierig, meneertje enthousiast. Bananen in zijn oren als het hem uitkomt. Hij is puber. Okee, dan aangelijnd waar je jezelf in de problemen zou kunnen werken, dat is niet zo'n probleem. Waar het rustig is en de velden komen mag hij lekker los rennen.
Trufa kan ik los laten lopen. Ik roep haar en ze komt aanracen, ze blijft naast me lopen. Dat heeft niemand haar geleerd. Ze was fokteefje, en is nog geen maand bij ons. Maar zo is ze gewoon. Baas gericht. Daar hoef ik weinig regels toe te passen.
O ja, er is wel één iets waar Trufa vergeet dat ze bij mij moet blijven. Eigenlijk 2 ietsen: modderplassen en water... ik was toch wel iets gewend bij een golden, maar dit is echt veel erger hahaha. Ron staat in een modderplas, Trufa gaat er in rollen...
Ach, en daar passen we geen regels toe... laat maar lekker rollen