Het is altijd lastiger om iets weer ongedaan te maken als je even daarvoor net iets hebt toegezegd. Dat voelt altijd vervelend.
En een goede fokker zal het alleen maar positief vinden als je je kritisch opstelt en eerst wat meer info wil en alles eens in het echt wil bekijken en bespreken voordat je je keuze maakt of je überhaupt daar een pup vandaan wil.
Vanaf een beeldscherm kan alles zo vertekenen. Broodfokkers lijken ook altijd aardig en behulpzaam etc. totdat je te dichtbij komt en de ware praktijken te zien krijgt..
En wil je niet ver reizen vanwege het welzijn van de pup of wil je niet zoveel benzine "verspillen"?
Want een rit van 2 uur hoeft zeker niet stressvol te zijn voor een pup en is dus ook geen argument in mijn ogen om te zeggen dat zo'n rit stress oplevert en je er daarom niet aan wil beginnen.
Ik heb ook 2 uur naar huis gereden met Flits, nou net als bij Els..geen enkel probleem. Voor de zekerheid nog een keer gestopt onderweg voor een plas, maar onderweg alleen maar slapen. Dus jouw argument over stress tijdens de rit vind ik niet echt gegrond.
En het kan heel goed hoor dat je het er niet voor over hebt om zover te rijden..er zullen wel meer mensen zijn die het liever dichtbij halen als dat ook mogelijk is. Dat hoeft ook zeker niet afgekeurd te worden. Niet perse al het goede komt van ver. Als je het maar goed uitzoekt

Naast de gezondheidsuitslagen kan het ook fijn zijn om eerst eens wat meer over de moeder hond te weten te komen. Wat is het karakter van beide ouders etc. Gezondheid is belangrijk, maar karakter ook denk ik? Dus om te zeggen dat je de combinatie niet veel uitmaakt lijkt me wat kort door de bocht.
Zie dit als tips en niet als aanval. Wij bedoelen het allemaal goed en willen mensen behoeden voor "fouten".
Succes met de zoektocht!