Hunter werkt nu ook met stevige sluitingen aan de zijkant van de hals. Makkelijk aan te trekken, over de kop, sluiting vast klikken en klaar om te gaan. Klitteband lijkt me idd een onveilig gebeurenAidualc85 schreef:Ik zit te twijfelen tussen de Hurtta en Treponti.Els schreef:Ik heb gekozen voor een tre ponti tuig met handvat, Hondentuig Forza. Die K9 tuigjes heb ik in mn handen gehad, maar ik vind ze te grof en te groot.
Els, jij hebt inmiddels ervaring met beide, of niet?
Welke bevalt beter?
Het Hunter tuig wordt vervangen. Onder de gesp moet het nog vastgemaakt worden met klitteband. Dit gaat steeds los, niet echt handig dus...
Tuigjes- welke te kiezen?
-
Lientje01
- Kleine hondenneus

-
Els
- Speurneus

Inmiddels gebruiken we het tre ponti tuig alweer even en ik vind het een verschrikkelijk irritant tuig.
De sluiting gaat zeer moeizaam, het schuift als ze loopt, de boegband schuift steeds omhoog, waardoor ze met haar onderkaak erbij kan.
Na een ergenis gisteren heb ik weer een hurttha tuig besteld en dit tre ponti tuig heeft inmiddels ook een nieuwe bestemming gevonden.
Na een ergenis gisteren heb ik weer een hurttha tuig besteld en dit tre ponti tuig heeft inmiddels ook een nieuwe bestemming gevonden.
Groetjes,
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
Els
Max, Voor altijd in ons hart.
-
Jutta
- Speurneus

Ach wat raar van dat tuig. Gelukkig heb je er nu eentje die goed past. Misschien was deze gewoon niet echt goed voor Flow. Je kunt ze het beste in een winkel passen. Ze zitten bij iedere hond weer anders.
Ben je een keertje in de buurt van Wageningen, loop even bij Happypets binnen.
Ben je een keertje in de buurt van Wageningen, loop even bij Happypets binnen.
bedankt Sharon !
-
JongM
- Kleine hondenneus

Naaaaah, ben ik vorige week weer gestart met de info avond voor hondencursus EG. Zegt die trainer dat tuigjes helemaal niets zijn!
Dat hij meteen vraagt aan de eigenaar of er ook een karretje voor komt. Nah jaaaaaa. Hij vindt dat het trekkende honden veroorzaakt.
Goed ik train daar gewoon met halsband, verder zoek ik het zelf wel uit met mijn eigen belevingen.
Soms train ik even met dunne slip ketting als nodig is. Verder draagt Denzell vaak zijn Hunter tuig.
Nou Els, jammer van die Tre Ponti! Welke bestemming heeft het...toch niet bestemming vuilnisbelt???
Goed ik train daar gewoon met halsband, verder zoek ik het zelf wel uit met mijn eigen belevingen.
Soms train ik even met dunne slip ketting als nodig is. Verder draagt Denzell vaak zijn Hunter tuig.
Nou Els, jammer van die Tre Ponti! Welke bestemming heeft het...toch niet bestemming vuilnisbelt???
-
Lientje01
- Kleine hondenneus

[quote="JongM"]Naaaaah, ben ik vorige week weer gestart met de info avond voor hondencursus EG. Zegt die trainer dat tuigjes helemaal niets zijn!
Dat hij meteen vraagt aan de eigenaar of er ook een karretje voor komt. Nah jaaaaaa. Hij vindt dat het trekkende honden veroorzaakt.
Hahaha, hier net zo! Volgens de trainster kan ze met tuig volop trekken en zou ze sneller reageren op de halsband. Dus.. ik doe het net zoals jij
Af en toe halsband en als ik echt lekker weg ga met haar gewoon dr Hunter tuig die ze zelf ook echt veel fijner vindt.
Hahaha, hier net zo! Volgens de trainster kan ze met tuig volop trekken en zou ze sneller reageren op de halsband. Dus.. ik doe het net zoals jij