Pup vlucht onder tafel en gromt

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

Goed om te horen :klasse:
Nog een belangrijke toevoeging mbt rust. Niet alleen kan een pup zijn rust niet goed nemen, ook heeft een pup heel veel slaap nodig. Het komt er eigenlijk op neer dat de pup alleen uit de bench komt voor te plassen en poepen, eten, spelen en trainen. En het spelen en trainen wordt ook gedoseerd en steeds meer uitgebreid qua tijd. Wij hebben Bob ongeveer een half uurtje per keer uit de bench grhad en dat is al erg veel voor een pup. Een snel overprikkelde pup kan beter korter uit de bench zijn.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
speurneus carola
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door speurneus carola »

ook een pup heeft recht op tijd om te luchten net als gevangenen!

het is zeker niet de bedoeling een pup in een bench te houden en er alleen uit te halen om te poepen, plassen en eten... zo krijgt de pup helemaal geen opvoeding om te leren zichzelf te vermaken, niets te slopen wat niet van hem is of om goede conditie/cq spieropbouw te kweken. de bench moet ten alle tijden een veilige plaats zijn om je pup even op te bergen wanneer je geen tijd hebt om hem constant in de gaten te houden, is een plek om de pup zijn rust te geven zonder dat deze in de weg ligt of gestoort kan worden door het dagelijkse huishouden/kinderen etc.

het is een veilige plek om de pup snachts in te zetten, zodat deze bij nog niet zindelijkheid niet het gehele huis bevuilt en ook om tegen te gaan dat de pup diverse nachtelijke avondturen gaat beleven met dingen en plaatsen die niet voor een pup bestemd of bedoeld zijn.
al me kinders uitgevlogen
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Ik ben ook absoluut tegenstander van de bench als langparkeerplaats. Ik vind dat een jong dier volop vrije beweging moet kunnen hebben, evenals volop gelegenheid om zijn exploratiedrift en nieuwsgierigheid te bevredigen en om sociaal contact te maken. Natuurlijk moet een pup veel slapen, maar ik merk hier bij een nest van 7, 8 weken dat het natuurlijke dagritme van de pups is: ongeveer anderhalf uur wakker en actief, twee à drie uur slapen, En dat is toch heel iets anders dan 24/7 in de bench en af en toe een half uurtje eruit.

Hanneke
Davy
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Davy »

Week 2 is hier niet zonder slag of stoot aan het verlopen :-)
Ik merk op dat gisteren en eergisteren Babs dezelfde streken begint te verkopen, blaffen naar mijn vrouw, echt uitdagen.

Nu vandaag heb ik echt volgehouden, 1 uur spelen/trainen/eten/wandelen en dan slapen in de bench. Nu valt het mij echt op dat ze veel kalmer is nu ze voldoende slaapt.

Bedankt voor de tips! :-)
Dopey
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Dopey »

Ook hier houden we veel rekening met zijn rust, maar samen hebben we afgesproken om hem vanaf nu ook rustiger te corrigeren. We lieten ons ook te vlug uit ons lood slaan en wilden het precies te goed doen, en daardoor verwachtten we ook te veel van onze jonge hond.

En daarbij vergaten wel eens twee belangrijke dingen: een pup moet zich als een pup kunnen gedragen, maar je moet hem/haar ook tegen zichzelf beschermen.

Drie dagen geleden had ie zijn stoutste dag tot nog toe: we moesten hem vier keer apart zetten, omdat ie naar ons bleef grommen (zelf beetje lip trekken).

Wat veroorzaakte dit? Als ie op de zetel wilde komen, bleven we hem steeds met een - voor hem - nog te luide 'neen' bestoken, en plaatsten we hem (lichtjes) geagiteerd terug op de grond na meermaalse pogingen van zijn kant.

De pup werd hier steeds wilder van en dat sloeg ook over in zijn spelen, wanneer het voor hem wat te veel werd.

De laatste dagen hebben we dus onze aanpak veranderd. Met een resolute, doch zachte stem 'neen' zeggen, en bij de tweede 'overtreding' gewoon wegwandelen en negeren. Dit hebben we ook met zijn bijten overgenomen.

En wat blijkt? Hij aanvaardt kalm het verbod en zoekt een andere activiteit, die wij hem ook altijd zelf proberen aan te bieden. Zelfs het bijten is sterk verminderend. Hij lijkt zijn rust te hebben gevonden en wij ook.

Het is misschien wat vroeg om te zeggen dat zijn gedrag over is, maar zo blijkt toch maar dat de oplossing vaak heel simpel kan zijn: rust, negeren als het te fel wordt, en een positieve draai aan de situatie geven.

Een aantal dagen nog ongerust, nu een pak meer vertrouwen. Nu blijkt eens te meer wat voor een slimmerd ie wel is. Vandaag leek ie ook zijn apporteren voor het eerst helemaal te snappen :D
Cissy
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Cissy »

Super te horen , veel succes met de opvoeding , wij zijn ook bezig met die van Timber :)
each day is a gift
Dopey
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Dopey »

Om even een update te geven. Bleek dus inderdaad om uittestgedrag te gaan. We hebben consequenter gecorrigeerd en beloond en hij heeft het nu al twee weken niet meer gedaan.

Top dus!
Plaats reactie