lab met overgewicht

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
wendyp
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door wendyp »

ik zou dan wel een heeeeeeeele lange lijn moeten vinden
Afbeelding
Afbeelding
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Zo dat is zeker wel een meer haha, nou pff wat doen mensen moeilijk joh.. Iedereen weet toch dat labradors waterhonden zijn en over het algemeen allesbehalve gevaarlijk :D. Ik begreep ook al dat het in Belgie wat anders is. Wat een verschil is dat tussen landen en gebieden. Toen ik in Normandie op vakantie was aan het strand stond iedereen mijn hond te aaien :wink:. Is het geen optie om op rare tijden te gaan, als het keihard regent of zo of 's ochtends op een vreselijk vroeg tijdstip (ik zag al 5,30 uur voorbij komen) zodat er geen mensen zijn die het nodig vinden om over zoiets te zeuren?

Met 960 gram: bedoel je dan natvoer (wat voor een groot deel uit water bestaat)? Want 960 gram droogvoer (brokken) kan sowieso niet :shock:. In het geval van natvoer is 300 gram wel heeeeel erg weinig. Het merk wat je noemde ken ik zelf niet, wat zit daar in?
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
wendyp
Snuffelneus
Snuffelneus

Haasje schreef:Zo dat is zeker wel een meer haha, nou pff wat doen mensen moeilijk joh.. Iedereen weet toch dat labradors waterhonden zijn en over het algemeen allesbehalve gevaarlijk :D. Ik begreep ook al dat het in Belgie wat anders is. Wat een verschil is dat tussen landen en gebieden. Toen ik in Normandie op vakantie was aan het strand stond iedereen mijn hond te aaien :wink:. Is het geen optie om op rare tijden te gaan, als het keihard regent of zo of 's ochtends op een vreselijk vroeg tijdstip (ik zag al 5,30 uur voorbij komen) zodat er geen mensen zijn die het nodig vinden om over zoiets te zeuren?

Met 960 gram: bedoel je dan natvoer (wat voor een groot deel uit water bestaat)? Want 960 gram droogvoer (brokken) kan sowieso niet :shock:. In het geval van natvoer is 300 gram wel heeeeel erg weinig. Het merk wat je noemde ken ik zelf niet, wat zit daar in?
het is inderdaad een optie om op rare uren te gaan maar ik begin met werken om half 5 en dan is het echt te vroeg om om 3u met de honden te gaan wandelen :oops:

het is een supergroot verschil terwijl als we naar de Ardennen gaan is er niemand die opkijkt van een loslopende hond maar soit.

met 960 gram bedoel ik voer, het percentage berekend uit zn gewicht dat hij mag hebben! ik vind dit ook echt wel veel, ze krijgen van mij elk 300gram brokken en dan nog eens 200 gram natvoer momenteel dus dan zou ik nog eens 460 gram brokken moeten bijgeven.. is me een beetje te gek denk ik dan :confused:
Afbeelding
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Bereken je het aan de hand van het gewicht nu? Je moet bij vlees en bij brokken uitgaan van het idiaal gewicht van de hond. Dus weegt die 30kg en hoort die 20kg te zijn dan voer je voor een hond van 20kg.
roelien

Ongelezen bericht door roelien »

wendyp schreef:
de hoeveelheid voer die ik moet geven is 960gram (dan is 300gram echt wel weinig) en zal dit dan ook onmiddelijk toepassen..

met 960 gram bedoel ik voer, het percentage berekend uit zn gewicht dat hij mag hebben! ik vind dit ook echt wel veel, ze krijgen van mij elk 300gram brokken en dan nog eens 200 gram natvoer momenteel dus dan zou ik nog eens 460 gram brokken moeten bijgeven.. is me een beetje te gek denk ik dan :confused:
Dit is echt heel erg veel voer. En ik hoop dat je het niet onmiddelijk hebt toegepast.
De 300 gram brok, is voor een hond met overgewicht al aan de royale kant.
Ik denk dat je ergens een rekenfout maakt met wat je hond zou moeten hebben.

Daar komt bij dat de helft van de tijd de adviezen op zakken ed helemaal niet kloppen. Je moet kijken naar je hond, soms heeft deze meer nodig dan wat op de zak staat en vaak minder.

Ik ken ook een hond die moest afvallen, die heeft een tijd 240 gram voer gestaan, viel langzaam af, kwam niks tekort, en ook echt niet te weinig voedingsstoffen.

Als je je hond nat voer wil geven, zal je sowieso de brokken moeten gaan verlagen.
wendyp
Snuffelneus
Snuffelneus

ik heb het niet toegepast. ik vond dat veeeel te veel, hij krijgt momenteel een 250 gram brokken en 200 gram natvoer

en het natvoer dat ze krijgen is Herrman's Bio voer

amenstelling:
kip met wortel & rijst:
50% kip*, (borst, hals), rijst*, wortel*, lijnolie*.
Kip met gierst & groente:
50% kip*, (borst, hals), gierst*, pompoen*, courgette *, lijnolie*.
schaap met havervlokken & wortelknollen:
50% schaap* (hart, tong, longen, strottenhoofd), wortel*, havenvlokken*, selderie*, schorseneer*, topinambur* teunisbloemolie*.
Rund met boekweit & fruit:
50% rund*, (hart, tong, longen, strottenhoofd), boekweit*, appel*, peer*, lijnolie*.
Rund met zoete aardappelen & pompoen:
50% Rund*, (hart, tong, longen, strottenhoofd), courgette*, pompoen*, zoete aardappelen*, venkel*, lijnolie*.
Kalkoen met rijst & groente:
50% kalkoen* (brost, hals), rijst*, groente*.
Kalkoen met fruit & groente:
50% kalkoen* (borst, hals), appel*, courgette*, selderie*, topinambur*, salade*, lijnolie*.
Wild met spätzle, appel & cranberries:
50% Wild (spiervlees), appel*, spätzle*, cranberries*. Vis met kamut, fruit & groente:
50% vis (filet), wortel*, kamut*, appel*, peer*, teunisbloemolie*.
Gans met boekweit, fruit & kokosmelk:
50% Gans* (borst, hals), appel*, boekweit*, kokosmelk*, lijnolie*.

Vanzelfsprekend is de eiwitbron bij iedere soort uitsluitend afkomstig uit grondstoffen van de genoemde dieren.

* = uit gecontroleerde, biologische teelt / fok

Toevoegingsmiddelen:
Dit product bevat volgens de producent geen toevoegingsmiddelen.
Afbeelding
Haasje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Haasje »

Oké de hoeveelheid voer is in ieder geval niet te veel. Die ingredientenlijst ziet er best goed uit, sommige woorden ken ik alleen niet :wink:. Hoe bedoel je geen toevoegingen? Als het blikvoer is zitten er sowieso conserveringsmiddelen in (en is het vlees verhit geweest?).

En lukt het om beide hun eigen voer te geven? Lijkt me wel lastig hoor, eentje die wel en eentje die niet wil eten bij elkaar :shock:.
Groetjes, Linette
If I could be half the person my dog is, I'd be twice the human I am.
wendyp
Snuffelneus
Snuffelneus

ja, dat lukt redelijk hoor.. ze eten het alleszinds heel graag de houdbaarheid is toch een redelijk eindje dus zullen er wel conserveringsmiddelen inzitten maar deze stinkt niet zoals andere merken en je ziet echt wel stukjes rijst en groenten zitten.
Afbeelding
wendyp
Snuffelneus
Snuffelneus

Even een update: de labrador eet nu 300 gram korrels en 1 schelletje duck als aanvullend voer ipv de Hermann's bio voer.

de reden dat hij maar 1 stukje krijgt is omdat dit gewoon aanvullend is en niet volledig voer. hij krijgt nog steeds zn Hills Light korrels
Afbeelding
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Duck vervsoer heeft volgens mij ook complete varianten versvoer.

Is je labrador inmiddels wel aan het afvallen ?
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
wendyp
Snuffelneus
Snuffelneus

-kim- schreef:Duck vervsoer heeft volgens mij ook complete varianten versvoer.

Is je labrador inmiddels wel aan het afvallen ?
ja hoor.

ik weet dat duck complete versies heeft want het is deze dat ze als aanvulling krijgen maar ik geef ze gewoon hun korrels omdat deze heel de dag kunnen staan.

de labrador vermagert ondertussen rustig maar gestaag ^_^
Afbeelding
Plaats reactie