Castreren

Vragen over de verzorging van je Labrador? Plaats ze hier.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

Kay schreef:
Wil enCo schreef:helemaal eens met Lien, ik zelf heb Co na 6 jaar trainen ,oefenen, onder appel houden ,vechtpartijen en aanrandingen laten castreren en , had ik dit maar 3 jaar eerder gedaan!
Lien heeft het er toch over dat groene druppels een reden voor castratie zijn?

Tsja, voor mij horen eventuele groene druppels bij een reu, net als loopsheden bij een teef horen, en zou daarom nooit een hond laten helpen voor mijn eigen gemak (nl het schoonmaken van die druppels) maar ieder zijn keus 8)
Voor mij zijn groene druppels ook echt geen reden voor castratie. Inderdaad medische problemen en probleemgedrag tgv hormonen wel.
Die gedragingen kwamen bij Keo pas na 2 jaar naar boven, dus ik zou niet te vroeg, zonder echte reden, laten castreren. Ik twijfel er nu nog over, zo'n operatie is niet niks...
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Milou
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Milou »

Ik weet niet meer hoe oud Olly was, maar wij hebben hem laten castreren omdat hij het heerlijk vond om zijn neus te volgen en wanneer er een loopse teef in de buurt was, was Olly verdwenen. Hij liep altijd los op het erf en wist donders goed dat hij niet voorbij de erfgrens mocht komen. Maar toen hij volwassener werd, werd hij hoteldebotel van alle heerlijke vrouwelijke geurtjes in zijn omgeving. Wij hebben hem regelmatig op moeten halen uit het asiel of bij mensen die ons belden omdat ze hem hadden gevonden. Wij wonen aan een drukke straat, dus dat maakte de situatie levens gevaarlijk, vandaar hebben wij besloten hem te castreren. Anders moest hij de hele dag binnen blijven of moest hij in de 'kleine' achtertuin. Na de castratie was het weglopen afgelopen, kon hij zich heerlijk vrij over het erf bewegen en ik heb geen gedragsverandering, met uitzondering van het niet meer weg lopen, bij hem waargenomen.
Afbeelding Afbeelding
:zwartpootje: Barry ♂ juni 1985 tot augustus 1997
Plaats reactie