Ghost en Basco naar de da geweest vandaag

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Allemaal nogmaals ontzettend bedankt voor de steun, lieve woorden en pb's
Volgende week hebben we een afspraak en dan maken we meteen een afspraak tot inslapen :cry:
Waarschijnlijk laten we de da volgende week vrijdag avond komen of die week erop in het begin van de week.

Het is heel moeilijk en zwaar maar zeker weten het beste voor ons mannetje.
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Inderdaad, 'houden van' is soms ook loslaten. Een moeilijk maar moedig besluit om te nemen.
Als je bedenkt van waar hij komt had hij die jaren bij jullie echt niet willen missen. Jullie hebben er alles aan gedaan om hem een zo normaal mogelijk leven te geven en daar heeft hij ongetwijfeld volop van genoten maar ergens houdt het op.
Veel sterkte volgende week
:groteknuffel:
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
Debby
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Debby »

Het is hier al meer gezegt, houden van is soms ook loslaten.
Heel veel sterkte :groteknuffel:
Groetjes Debby en een poot van Fayth
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

ach meisje toch.. :knuffel: Heel veel sterkte Renate, ook voor je vriend.
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
renate
Speurneus
Speurneus

Bedankt allemaal :knuffel:
Vandag telefonisch overleg gehad met de andere da over ghost weer.
Hij heeft nog meer pijn en staat bijna niet meer op :(
We mogen van hem wel metacam erbij geven ondanks dat die andere pijnstiller die een maand moet werken nog niet is uitgewerkt. Wanneer de pijn heel erg is mogen we hem er ook een normale paracetamol bij geven.
Hij vond ghost zijn nieren het minst van zijn problemen en vind dat we het hem nu zo prettig mogelijk moeten maken.
Mijn mannetje atind vandaag alleen op voor eten en drinken en als hij heel nodig zijn behoefte moest doen :cry:

Donderdag ochtend om 9uur kunnen we bij hem terecht zodat hij naar ghost kan kijken. Waarschijnlijk laten we hem die vrijdagavond gaan :cry:
Ik hoop dat hij met de extra pijnstillers zich de laatste week wat prettiger gaat voelen en nog wat dingen wil/kan doen.

We willen basco erbij hebben met het inslapen maar weten nog niet hoe we dit het beste kunnen doen. Voor zowel ghost als basco.
Ik vind het heel moeilijk om er al aan te moeten denken maar wil wel een beetje voorbereid zijn om voor beide mannen op dat moment er te zijn :(
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door esmoezie »

o jee toch :( , heel heel veel sterkte met afscheid nemen van Ghost :groteknuffel:
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Oh wat vreselijk renate, en zo ontzettend sneu voor Ghost! :cry: Hopelijk kan hij inderdaad nog een beetje pijnvrije laatste week hebben, want kan me voorstellen dat het echt niet meer gaat voor hem als hij zelfs bijna niet meer op wil staan, vreselijk! :( Het lijkt me zo erg om je lieverd zo te moeten zien.. :(

Nogmaals heel veel sterkte en probeer nog zo veel je kan te genieten van elkaar deze week :groteknuffel:
BeerBalou

Ongelezen bericht door BeerBalou »

Vreselijk :( .. De nachtmerrie van iedere eigenaar.....

Ik weet wel dat mijne eens een onbekende hond heeft horen inslapen en sindsdien als de dood is voor de dierenarts. Mss is het wijsheid Basco op te halen als zijn maatje er niet meer is en hij dan afscheid kan nemen, bij voorkeur thuis (niet bij de DA).

Heel veel sterkte gewenst :(
renate
Speurneus
Speurneus

Ik heb net nog mijn eigen da gebeld in de hoop dat die nu wel mee wil werken en dat ghost eerder geholpen kan worden naar helaas blijft hij voet bij stuk houden :cry:
Hij wil nog steeds niet meewerken ondanks dat ghost het zelf al opgegeven heeft en nu echt niks meer wil/kan doen :(
Ben hier zeer kwaad over en het laatste woord is er nog niet over gezegd maar voor nu gaan we ons op ghost richten om zijn laatste week zo fijn mogelijk te maken.

@beerbalou we laten hem in ieder geval thuis inslapen dat vinden wij zelf prettiger en is voor ghost ook prettiger om in zijn eigen omgeving te zijn.
Bij balou was het met een vreemde hond ik weet niet hoe honden die samen leven hierop reageren. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft zodat we kunnen weten wat we het beste kunnen doen en wat we kunnen verwachten.
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Ik ben er stil van Renate. JIJ kent je eigen hond het beste en als jullie zien dat het zo niet langer gaat is het je goed recht om voor je hond te kiezen ipv voor de portomonee van de da.

Geef je Ghost nog een dikke knuffel van me?
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
renate
Speurneus
Speurneus

Wij hebben een da die maar aan wil blijven kijken.
Ik hoorde ook van andere dat die om deze reden en om andere redenen daar weg zijn gegaan. Aangezien ik zelf geen rijbewijs heb en dit de enige praktijk in het dorp is zitten wij bij hun zodat John niet steeds vrij hoeft te nemen als er wat met de honden is. Ik ga hier zeker nog over in gesprek met hun want wij kennen inderdaad onze hond en hun zien ze af en toe een half uurtje als er wat is en verder niet.

Ik zal ghost vanavond de knuffel geven wanneer ik thuis ben.
Alvast namens ghostje bedankt :knuffel:
renate
Speurneus
Speurneus

Dit zijn filmpjes van Ghost van gisteren avond je kandaarop zien hoe moeilijk hij nu loopt. Hij had gisteren metacam op en de pijnstiller die een maand hoort te werken moet nog steeds werken. En ondanks dat had hij toch veel pijn :(

Op deze zie je vooral aan het einde goed hoe raar hij gaat staan en vooral het op de bank komen gaat niet goed maar daar wil hij graag even liggen voordat hij weer zijn hoekje in kruipt :(
Afbeelding

Op deze kan je ook goed zien wanneer hij op het kleed gaat staan hoe moeilijk hij zijn achterpoten neerzet :(
Afbeelding

Hij is ook helemaal niet meer vrolijk en sjokt ook mee omdat hij even moest lopen van ons ( hij had al heel de middagdag gelegen en wilde niks doen ). Het is gewoon zielig :cry:
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Als jij last hebt van je spieren door bv het getrek en geduw van de orthopeed eraan en ze laten je de hele middag liggen heb ook jij geen zin meer om iets te doen want dan zit alles muurvast.
Wij kunnen beredeneren dat het spierpijn is, zij niet en gooien de rem erop en daar moet jij hem juist bij helpen.

Verder zie ik een hond die er voor het grootste gedeelte normaal en ontspannen uitziet (staart/oren) en die ook best vlot meeloopt eigenlijk, zeker als je bedenkt dat hij verplicht en op laminaat loopt.
Zoals ik het filmpje heb gezien is het echt niet erg moeilijk voor hem om op de bank te komen, en het feit dat hij dit zonder aanmoediging van jullie kant doet zegt mij al voldoende over de pijn die hij daarbij zou moeten hebben.
Het hijgen is er wel, maar dit kan ook door de vreemde situatie komen van het moment (filmpjes maken) dat vind ik lastig te beoordelen dus dat laat ik in het midden, maar ik kan na het zien van dit filmpje mij alleen maar weer aansluiten bij jouw da en zeggen dat hij (en de medicatie/supplementen) zeker nog een kans verdienen!

Ik snap eerlijk gezegd ook niet wat je met dit filmpje wilt bewijzen want objectief is het zeker niet, als jullie wat vrolijker en spontaner hadden gedaan is de kans in mijn beleving zeker aanwezig dat wij een hele andere Ghost te zien hadden gekregen.
renate
Speurneus
Speurneus

ik was een heel verhaal aan het typen maar heb het gewist.
Ik ga me niet blijven verantwoorden tegenover jou aangezien jij alleen ziet en leest wat je wilt zien en lezen.
Het enige wat jij kan doen is commentaar geven.
Die hond zit vol met pijnstillers en kan nog niet normaal lopen maar jij vind het wel meevallen.
Weet je wat... zak toch door de str*nt
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Renate bedenk één ding jij kent jouw hond het beste!!
Niemand mag zeggen dat het wel meevalt het is en blijft een zware beslissing.
Ik blijf erbij : Ik blijf jullie veel steun en knuffels geven in deze tochal moeilijke tijd.
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
Plaats reactie