Ghost en Basco naar de da geweest vandaag

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
AnP
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door AnP »

Renate veel sterkte.

@Roos, jij hebt een lef, dierenarts nog wel vanachter een pctje, knap hoor.
Kathy
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Kathy »

renate schreef:ik was een heel verhaal aan het typen maar heb het gewist.
Ik ga me niet blijven verantwoorden tegenover jou aangezien jij alleen ziet en leest wat je wilt zien en lezen.
Het enige wat jij kan doen is commentaar geven.
Die hond zit vol met pijnstillers en kan nog niet normaal lopen maar jij vind het wel meevallen.
Weet je wat... zak toch door de str*nt
Dan kan ik ook vast door de stront zakken, want deze beelden stroken niet met hetgeen wat jij hier beschreven hebt. De duitse herder van onze zoon beweegt binnen exact op dezelfde manier. Let wel dat een herder een zeer gevoelige hond is, die voelt jouw gemoedstoestand dan ook als geen ander aan.
Oor/veroordelen doe ik niet, ga puur op het beeldmateriaal af.
Afbeelding

Verrassing van Brenda.
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Kathy schreef:
Ik ga me niet blijven verantwoorden tegenover jou aangezien jij alleen ziet en leest wat je wilt zien en lezen.
Die hond zit vol met pijnstillers en kan nog niet normaal lopen maar jij vind het wel meevallen.
Dan kan ik ook vast door de stront zakken, want deze beelden stroken niet met hetgeen wat jij hier beschreven hebt. De duitse herder van onze zoon beweegt binnen exact op dezelfde manier. Let wel dat een herder een zeer gevoelige hond is, die voelt jouw gemoedstoestand dan ook als geen ander aan.
Ghost heeft een dubbele dosis pijnstillers, zonder die extra dosis kan hij niet op de bank komen en zakt hij door zijn achterhand constant.
Het filmpje gaat over hoe zijn achterpoten zet met het nemen van een bocht. Hij moet bij een bocht nadenken over hoe hij zijn poten moet zetten anders valt hij om. Ik weet niet of dat dat bij die dh ook zo is?
Het gaat niet om het lopen maar om hoe hij zijn achterpoten zet bij een bocht.
Ik weet dat een herder heel gevoelig is maar daar heeft die stand van de poten niks mee te maken. Als hij meer loopt dan dit dan zakt hij ook de hele tijd door zijn achterhand heen ondanks de pijnmedicatie en hij hijgt ook heel de dag door omdat hij pijn heeft.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Ik denk dat het meer iets is van hoe mensen dingen beleven en zien.
In mijn beleving is het zoals ik opschrijf, ik vind het gewoon zielig voor Ghost dat hij niet de kans van jullie krijgt om weer op de rit te komen.
Want laten we wel wezen, tussen het bezoek aan de orthopeed en het besluit tot inslapen zat erg weinig tijd, naar mijn idee (met twee honden met lpc en een met zeer slechte heupen) veel te weinig voor een eerlijke kans.
Volgens mij mag ik dat ook zeggen, ook als dat afwijkt van de vele jeremiahposts in dit topic.
Als ik het maar netjes doe, maar dat is niet voor iedereen weggelegd zo te lezen 8)
Kathy
Speurneus
Speurneus

renate schreef:
Kathy schreef:
Ghost heeft een dubbele dosis pijnstillers, zonder die extra dosis kan hij niet op de bank komen en zakt hij door zijn achterhand constant.
Het filmpje gaat over hoe zijn achterpoten zet met het nemen van een bocht. Hij moet bij een bocht nadenken over hoe hij zijn poten moet zetten anders valt hij om. Ik weet niet of dat dat bij die dh ook zo is?
Ik weet dat een herder heel gevoelig is maar daar heeft die stand van de poten niks mee te maken. Als hij meer loopt dan dit dan zakt hij ook de hele tijd door zijn achterhand heen ondanks de pijnmedicatie en hij hijgt ook heel de dag door omdat hij pijn heeft.
Ik heb beide filmpjes wel 10x bekeken. Bovenstaande zie ik niet terug in de filmpjes. Zie een hond met weinig tot geen bespiering en aan de stand van zijn oren/staart zie je dat hij zich niet prettig voelt.
Nogmaals ga puur op dit beeldmateriaal af. Jij maakt je hond 24 uur per dag mee en kent hem als geen ander lijkt mij.
Afbeelding

Verrassing van Brenda.
renate
Speurneus
Speurneus

Kathy schreef:
renate schreef:
Kathy schreef: Dan kan ik ook vast door de stront zakken, want deze beelden stroken niet met hetgeen wat jij hier beschreven hebt. De duitse herder van onze zoon beweegt binnen exact op dezelfde manier. Let wel dat een herder een zeer gevoelige hond is, die voelt jouw gemoedstoestand dan ook als geen ander aan.
Ik heb beide filmpjes wel 10x bekeken. Bovenstaande zie ik niet terug in de filmpjes. Zie een hond met weinig tot geen bespiering en aan de stand van zijn oren/staart zie je dat hij zich niet prettig voelt.
Nogmaals ga puur op dit beeldmateriaal af. Jij maakt je hond 24 uur per dag mee en kent hem als geen ander lijkt mij.
Bij het 2de filmpje zie Basco voor Ghost staan wanneer Basco weg loopt zie je goed de achterpoten van Ghost. Zijn linker achterpoot staat met de tenen naar binnen gedraaid en staat tegen zijn linker achterpoot aan.
En bij het eerste filmpje zie je op 0.47sec weer dat hij zijn achterpoten zo raar neer zet tijdens zijn draai.

Op deze filmpjes gaat het dus meer om de stand van zijn poten. Ook de manier van op de bank komen want dat gaat, ondanks de hoge dosis pijnstilling, vind ik niet soepel ( eerst ging dat veel vlotter en sneller ).

Het doorzakken door de achterhand zie je inderdaad niet terug dat heeft hij alleen als hij die extra pijnstillers niet krijgt en als hij meer loopt dan dit maar hij gaf duidelijk aan door te gaan liggen dat hij genoeg gelopen had.
Kathy
Speurneus
Speurneus

renate schreef:
Kathy schreef:
renate schreef: Ghost heeft een dubbele dosis pijnstillers, zonder die extra dosis kan hij niet op de bank komen en zakt hij door zijn achterhand constant.
Bij het 2de filmpje zie Basco voor Ghost staan wanneer Basco weg loopt zie je goed de achterpoten van Ghost. Zijn linker achterpoot staat met de tenen naar binnen gedraaid en staat tegen zijn linker achterpoot aan.
En bij het eerste filmpje zie je op 0.47sec weer dat hij zijn achterpoten zo raar neer zet tijdens zijn draai.

Op deze filmpjes gaat het dus meer om de stand van zijn poten. Ook de manier van op de bank komen want dat gaat, ondanks de hoge dosis pijnstilling, vind ik niet soepel ( eerst ging dat veel vlotter en sneller ).

Het doorzakken door de achterhand zie je inderdaad niet terug dat heeft hij alleen als hij die extra pijnstillers niet krijgt en als hij meer loopt dan dit maar hij gaf duidelijk aan door te gaan liggen dat hij genoeg gelopen had.
Renate je hoeft je tov mij niet te verdedigen/verantwoorden. Discussiëren in deze fase heeft niet veel zin meer, het besluit is immers al genomen.
Sterkte voor zowel Ghost als zijn baasje. :(
Afbeelding

Verrassing van Brenda.
chrissy
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door chrissy »

Renate heel veel sterkte in deze moeilijke dagen jij weet als geen ander wanneer het genoeg is en dat kunnen we niet beoordelen door een filmpje of foto´s .Ik reageer eigenlijk niet meer op het forum maar wilde je hier toch even mijn steun betuigen ! Iedereen mag daar zijn mening over hebben maar vind het heel respectloos om terwijl je het al moeilijk genoeg heb nog eens voor je voeten te gooien dat je het wel heel erg snel op geeft :( Het gaat hier om een jonge hond als je echt van mening bent dat er geen leuke toekomst voor hem weggelegd is begrijp ik je volkomen.Mijn broer had een berner sennen waarbij zwaar HD geconstateerd is met 6 maanden hij is alsnog 12 jaar geworden maar vraag niet hoe :? Ik vind het dierenleed maar zo dacht mijn broer er niet over moet ik hem daarop veroordelen ? Zelf natuurlijk zoals zoveel hier op het forum wel zullen weten ook in een situatie gezeten en bij elke kleine verbetering weer hoop kreeg en toch dan weer door ben gegaan met behandelen en alsnog een moelijke beslissing hebben moeten nemen waarvan ik nu denk had ik hem niet veel eerder uit zijn lijden moeten verlossen.Dus je weet nooit waar je goed aan doet laat staan dat een ander dit voor je kan beslissen !

Heel veel sterkte meid ik leef met je mee :groteknuffel:
renate
Speurneus
Speurneus

hierbij een filmpje waarbij ghost zijn extra pijnstillers nog niet heeft gehad:

Afbeelding

En ja ik doe hier vrolijk en nee je ziet dan echt geen andere Ghost.
Hij wil op een gegeven moment wel opstaan maar het lukt niet meteen dus blijft hij liggen.
Hij heeft hierna wel weer zijn extra pijnstillers gehad zodat hij straks weer wat dingen kan doen.
Dit is dus de Ghost op normale dosis pijnstillers. Dit is de Ghost waar ik het over heb die niks meer kan/wil doen.
Die extra pijnstillers krijgt hij om zijn laatste week fijner te maken zodat hij juist nog wat dingen kan doen. Maar zelfs met de extra pijnstillers kan hij niet langer dan 5 minuten lopen. Een toekomst heeft hij niet, niet die van een jonge hond hoort te hebben, hij mag niks meer doen behalve 2x per dag een half uur lopen ( mits hij dat haalt)
Ik vind dat geen leven voor een jonge hond en hij verdiend een beter leven dan dit. Hij is ook helemaal niet meer vrolijk en doet alleen dingen omdat wij dat willen en niet omdat hij dat zelf wilt doen.
renate
Speurneus
Speurneus

chrissy schreef:Renate heel veel sterkte in deze moeilijke dagen jij weet als geen ander wanneer het genoeg is en dat kunnen we niet beoordelen door een filmpje of foto´s .Ik reageer eigenlijk niet meer op het forum maar wilde je hier toch even mijn steun betuigen ! Iedereen mag daar zijn mening over hebben maar vind het heel respectloos om terwijl je het al moeilijk genoeg heb nog eens voor je voeten te gooien dat je het wel heel erg snel op geeft :( Het gaat hier om een jonge hond als je echt van mening bent dat er geen leuke toekomst voor hem weggelegd is begrijp ik je volkomen.Mijn broer had een berner sennen waarbij zwaar HD geconstateerd is met 6 maanden hij is alsnog 12 jaar geworden maar vraag niet hoe :? Ik vind het dierenleed maar zo dacht mijn broer er niet over moet ik hem daarop veroordelen ? Zelf natuurlijk zoals zoveel hier op het forum wel zullen weten ook in een situatie gezeten en bij elke kleine verbetering weer hoop kreeg en toch dan weer door ben gegaan met behandelen en alsnog een moelijke beslissing hebben moeten nemen waarvan ik nu denk had ik hem niet veel eerder uit zijn lijden moeten verlossen.Dus je weet nooit waar je goed aan doet laat staan dat een ander dit voor je kan beslissen !

Heel veel sterkte meid ik leef met je mee :groteknuffel:
Dank je wel :knuffel: Bij Ghost gaat het alleen maar slechter zonder de extra pijnstillers. we kunnen door blijven gaan maar wie helpen we daar dan mee? Ghost in ieder geval niet want die doet alleen nog dingen omdat wij dat willen niet omdat hij dat wil.
Hij kan niet meer zonder de extra pijnstillers want dan staat hij niet eens meer op. Als ik had gedacht dat hij straks een normaal leven zou hebben zouden we doorgaan maar wat voor leven heeft een hond van 3 als hij straks met geluk 2x per dag een half uur kan lopen en verder niet meer mag rennen, spelen en gek doen?
Ik vind dit geen leven voor een jonge hond en vooral niet voor een hond die juist graag dingen doet en graag gaat wandelen en rennen en spelen.

Nogmaals heel erg bedankt voor je berichtje :knuffel:
francis v
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door francis v »

Ik kan alleen maar zeggen.... jij volgt je gevoel, hoe intens verdrietig het besluit ook is wat je genomen hebt, want het is verdorie niet niks zeg...Je heb Ghost in je leven gebracht, met veel geduld en nog veel meer liefde is het de hond geworden waarvan je had gedacht nog vele jaren happymoments te hebben. En nu....zie je je hartendief, ondanks de pijnstillers, zo veel pijn hebben dat het voor Ghost geen hondwaardig bestaan meer is. Oke iedereen mag zijn mening (hoe hard het kan overkomen) ...jij weet als geen ander wat je 'moet' doen ondanks de reacties van andere hondenbezitters op welk forum dan ook.

Ik wens je heel veel kracht, sterkte en vooral troost van je dierbaren (2- en/of 4 voeters) om dit grote verdriet een plekje te geven.

Warme groet
Francis & Banjer
Labradorliefde was een groot geluk in mijn leven
Mees
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Mees »

Heel veel sterkte met de beslissing die je heb genomen.

Ik vind het sterk van je dat je het zo gedaan heb. In mijn ogen kun je beter eerlijk zijn tegenover jezelf en je hond. En als jij denkt dat hij niet meer hondswaardig kan leven, dan is dat de keuze die je maakt.

Als jij in de spiegel kan kijken en kan zeggen dat je naar vermogen alles gedaan heb wat je kan doen, dan kunnen er nog 1000 andere meningen zijn. uiteindelijk maak jij de beslissing en moet jij er meeleven.

Ik heb bij mijn paard van 25 met atrose veel te lang gewacht, ik was toen heel jong nog en uiteindelijk moest mn instructie me wakker schudden en zeggen joh dit is pas mishandeling. En nog als eraan terug denk en met de ervaringen die ik nu heb, heb ik spijt hoe ik het toen heb aangepakt, en had ik gewild dat ik eerder sterk genoeg was geweest voor de beslissing.

Dus voor jou alleen maar respect dat je niet te lang blijft "aanklooien" en kies voor het welzijn van je hond!
molletje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door molletje »

renate schreef:@beerbalou we laten hem in ieder geval thuis inslapen dat vinden wij zelf prettiger en is voor ghost ook prettiger om in zijn eigen omgeving te zijn.
Bij balou was het met een vreemde hond ik weet niet hoe honden die samen leven hierop reageren. Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft zodat we kunnen weten wat we het beste kunnen doen en wat we kunnen verwachten.
Wat een verdrietige beslissing is het toch... Maar jij weet toch hoe het met je ventje gaat, of hij nog plezier in zijn leven heeft of niet.

Ik kan je mijn ervaring vertellen over het inslapen. Wij hebben onze oude Tycho (en daarvoor ook Bacchus) thuis in laten slapen. De andere honden waren daar bij. Gewoon op het plekje waar ze wilden zijn, geen dwang om dichtbij te zijn ofzo. Toen Bacchus overleden was geen reacties van de andere dieren. Toen Tycho overleden was is Vesta nog even bij hem gaan liggen, neus aan neus, en dat was het. Ik ben er een voorstander van de andere honden aanwezig te laten zijn, ze kunnen op hun eigen manier 'afscheid' nemen, of niet. Ieder zijn eigen ding.
Ik wens jullie heel veel sterkte!!!
renate
Speurneus
Speurneus

Ik ben vandaag heel eigenwijs geweest en ben met de filmpjes van Ghost naar onze eigen da terug gegaan.
na het zien van de filmpjes denkt hij dat ghost een neurologisch probleem heeft. Vooral door het slepen van zijn poten en de stand die hij zijn achterpoten geeft met een bocht nemen.
Na het zien van de filmpjes zag hij wat wij zien bij Ghost en dat is anders dan hij had gedacht.
Hij dacht aan myasthenia gravis en moesten kijken of we Ghost daarin terug zien. Was dat antwoord ja geweest dan was het simpel op te lossen maar helaas zien we Ghost hier niet in terug :cry:

Onze eigen da en ik zijn nu tot overeenstemming gekomen dat hij zelf Ghost komt inslapen. Donderdag avond laten we ons ventje gaan :cry:
Ik ben toch wel blij dat onze eigen da het komt doen zodat er niet vreemde is die ons ventje laat gaan.
irma
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door irma »

Ik snap hoe ellendig dit allemaal is, zeker omdat Ghost nog zo jong is.
Woensdag a.s. heb ik een afspraak met de DA die komt dan thuis om Jessie (14 jr en 4 maanden) in te laten slapen. Ik wil niet dat ze lijdt en laat haar gaan. Donderdag is dit al besloten en we verwennen haar lekker nog een paar dagen. Haar moeder heb ik bij de DA in laten slapen met de andere honden erbij. Béla sliep heel rustig in en de andere honden waren ook rustig. We reden weer naar huis in de auto,Béla in een mand en in een laken gewikkeld. Daarna hebben we even gewandeld met de andere honden en ben ik Béla gaan wegbrengen naar het crematorium. De volgende dag was er een kleine maar heftige schermutseling tussen de honden om de macht. Toen was het weer een rustige roedel. Enige bijzonderheid was dat de honden niet wilden zitten op de plek in de auto waar de mand met de dode Béla had gestaan, dat heeft een weekje geduurd. Daarna was alles weer normaal.
Dit keer kunnen we Jessie in de tuin begraven. Ik hoop dat de andere honden het ook weer zo goed begrijpen en oppakken.

Ik wens je heel veel sterkte en nog een knuffel voor Ghost.
Izzy geel Pearlcourt Izzy 28 december 2009
Plaats reactie