Van puppy tot kennel?

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

opurk schreef:Tussen de bedrijven door bemerk je een soort concurrentie tussen de fokkers. Gelukkig zijn er ook die elkaar willen helpen en voorzien van nuttige adviezen.Concurrentie is goed, maar het moet niet ten koste gaan van de labrador, toch?
Ben benieuwd naar jullie ervaringen tussen fokkers onderling. Dus kom maar met jullie ervaringen.
Naar mijn idee werkt het wat in groepjes van fokkers die op elkaar terug vallen. Ik heb zelf iig gemerkt dat ik altijd veel heb mogen vragen en nog steeds vraag aan een aantal ervaren fokkers,ik ben hier heel blij mee. Je kan niet alles uit de boekjes halen.
Groetjes Miranda (cosy cottage)
opurk

Ongelezen bericht door opurk »

Zeker belangrijk om op een kring van ervaren fokkers terug te kunnen vallen. Er komt heel wat op je af zo. En datgene wat je leest is ook niet altijd de waarheid, zie daarvoor de diverse discussies her en der geplaatst.
opurk

Ongelezen bericht door opurk »

Barney is volop met het wisselen van zijn gebit begonnen. Het apporteren ligt dus nu op een laag pitje. Bovenop zijn rug heeft Barney een mooie vacht met vele slagen en krullen. Zijn staart wordt ook lekker vol.
In het afgelopen weekend maakte ik een wandeling langs een singel en daar liep een vrouw met een loslopende Duitse Herder. Deze kwam in een sluipende loop op Barney af. Dus dat was confronterend voor Barney. Hoe zou hij hierop reageren? Nou gewoon zoals een pup dat moet doen, hij ging op zijn buik liggen en op het moment dat de herder vlak bij hem was, liep Barney hem nederig tegemoet en likte zijn bek. Het gevolg was dat de herder, die dus ook goed reageerde, hem accepteerde en een spel als gevolg bracht. En ik was meteen dus ook gerust, toch wel even spannend.
Plaats reactie