Pupjes april/mei/juni

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

ik zou inderdaad met gekookt water en watje ze oogjes schoonmaken en eventueel even dierenarts bellen. Fijn dat je nu wel een goed gevoel hebt bij de hondenschool :)
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Heb ff gebeld voor een tip naar de DA, gekookt water of afgekoelde kamillethee om het schoon te maken. Tis ook niet heel erg ontstoken hoor, dus hopelijk gaat het op deze manier over :)

Ja deze hondenschool vind ik echt heel goed. Tijdens een demonstratie met honden van 6 maanden was ik ook zo verbaasd wat die allemaal al konden. Af en blijf op afstand terwijl er andere honden naast liggen.. Ik zie dat nu nog niet voor me :D En alles op de positieve manier en met een clicker.
momo

Ongelezen bericht door momo »

Ja en dan komt BIG BEN 9 weken en 3 dagen 9.7 KILO!!!!! :shock:
Donderdag voor de tweede enting ben benieuwd wat de DA hierover zegt. Hij is bij ons in 1 week 1.1 kg gegroeid. Hij krijgt 3 x 90 gram royal canin.
Hoe is het bijten/happen? Of is dat rond de 10de week het ergst?
Vanmorgen ben ik 1,5 uur gaan werken toen ik thuis kwam was ie me toch aan het blaffen. :( Bij het uitlaten 1 grote P. vanmorgen voor het weggaan wilde hij na 20 minuten nog geen p doen dus morgen langer met hem uit.
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

oef, dat is zeker BIG BEN! 1.1 kilo per week is eigenlijk een beetje teveel volgens mij maar dat kan de dierenarts beter beoordelen. Trouwens Dex krijgt ook royal canin maar die kreeg met 9 weken 4x per dag en dan ongeveer 60/70 gram volgens mij (weeg het niet meer af)
Bijten is hier nog steeds net zo erg hoor 8) als het goed is gaat hij binnekort wisselen dus ben benieuwd of dat nog verschil maakt. Dex is nu 3 dagen per week 4 uurtje alleen in de ochtend en dat gaat goed, als één van ons thuis komt slaapt hij gewoon.
Linnie

WOW BigBen!!! Volgens mij is het het mooist als ze tussen de 700 en 900 gram per week bijkomen. Guus krijgt geen royal canin, maar krijgt 3x 60 en 1x40gram. Vraag t gewoon ff aan je DA, komt goed :)
Bijten is er bij Guus bijna uit, ik kan je geen ander advies geven dan consequent 'nee' zeggen en weglopen. Guus rende dan met me mee om in mn tenen te happen en dat negeerde ik ook totdat het zeer deed en dan de riedel opnieuw. Nu kan hij naast mn voeten spelen zonder mn tenen eraf te bijten ;) belangrijkste is dat hij de link legt tussen bijten, nee, en dat het spel stopt. Ik zou hem ook 'nee' leren. Weet niet of jke weet hoe t moet, dus voor de zekerheid ;) : doe een brokje in je hand en geef het hem, nog een keer, dan je hand dicht en zeg 'nee'. Zodra hij wegkijkt, brokje geven. Dit iedere keer in een ander ritme oefenen. Ze hebben t zo door :klasse: succes!!

Voor wb het alleen zijn. Loop je deur eens uit en zodra hij even stil is, deur weer open en loop langs zijn bench zonder te kijken. Dan weer de deur uit en herhalen herhalen herhalen. Guus kan nu ook 4 uurtjes alleen zijn en merk aan het uitrekken wat ie dan doet dat ie keihard heeft liggen maffen :D moet erbij zeggen dat Guus een keer per 2 weken 4 uur alleen is, maar dat geeft geen enkel probleem bij hem!
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Dex springt nu de hele tijd op de bank :? Als ik dan zeg NEE springt hij er wel snel weer vanaf maar dat is natuurlijk harstikke slecht voor zijn gewrichten :( Ik probeer hem nu te besluipen zodat ik hem eraf kan tillen maar hij maakt er een leuk spelletje van door me te ontwijken. Af en toe maakt hij van die rare sprongen, dan is het net een wervelwind door me huis. Iemand een gouden tip?
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

Nathalie01 schreef:Dex springt nu de hele tijd op de bank :? Als ik dan zeg NEE springt hij er wel snel weer vanaf maar dat is natuurlijk harstikke slecht voor zijn gewrichten :( Ik probeer hem nu te besluipen zodat ik hem eraf kan tillen maar hij maakt er een leuk spelletje van door me te ontwijken. Af en toe maakt hij van die rare sprongen, dan is het net een wervelwind door me huis. Iemand een gouden tip?
Lekker een tijdje in de bench zetten ;)

Ps. Ik ben bijna klaar met je knutseltje :)
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

momo schreef:Ja en dan komt BIG BEN 9 weken en 3 dagen 9.7 KILO!!!!! :shock:
Donderdag voor de tweede enting ben benieuwd wat de DA hierover zegt. Hij is bij ons in 1 week 1.1 kg gegroeid. Hij krijgt 3 x 90 gram royal canin.
Hoe is het bijten/happen? Of is dat rond de 10de week het ergst?
Vanmorgen ben ik 1,5 uur gaan werken toen ik thuis kwam was ie me toch aan het blaffen. :( Bij het uitlaten 1 grote P. vanmorgen voor het weggaan wilde hij na 20 minuten nog geen p doen dus morgen langer met hem uit.
Als je de ribbetjes netjes voelt, dan je geen zorgen maken. Als hij echt te zwaar word dan ietsje minder in voer.

Bear zijn pap is de opa van jouw pup. Bear woog met 9weken 10kg en hij heeft steeds dik boven het gewicht gezeten van het aantal weken, met een half jaar(26weken) was hij 30kg. En nu met 15maanden 41kg en geen gram te vet :wink:

9weken is trouwens 10min. wandelen, 5min per maand erbij. 20minuten is al erg lang. En het alleen blijven is echt een kwestie van opbouwen. Hij moet het vertrouwen krijgen dat je altijd terug komt en het niet akelig is alleen.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Linnie

Dex krijgt aandacht of het nou positief of negatief is, het maakt hem niet uit. Hij weet nu dat de bank 'aandacht' betekent. Maar negeren kun je het nu ook niet. Afleiden is natuurlijk het vriendelijkst:
Zelf heel wild met een knuffeltje gaan spelen, waardoor die bank opeens niet meer zo heel interessant is.

Je bank barricaderen?

Als hij erop wil springen 'nee' roepen en als hij wegkijkt van de bank direct een snoepje aanbieden.
momo

Ongelezen bericht door momo »

hey wat leuk familie van Ben. Wij doen heel lang over 50 meter. Veel snuffelen en zitten. :D
En wat gewicht betreft heb je gelijk hoor je kan de ribbetjes goed voelen. We hebben gewoon een hele grote lab :) Papa van Ben is ook groot. Zo vader zo zoon.
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

momo schreef:hey wat leuk familie van Ben. Wij doen heel lang over 50 meter. Veel snuffelen en zitten. :D
En wat gewicht betreft heb je gelijk hoor je kan de ribbetjes goed voelen. We hebben gewoon een hele grote lab :) Papa van Ben is ook groot. Zo vader zo zoon.
Haha, geniet lekker van je mannetje, ze zijn zo heel groot :D

En inderdaad niet druk maken over dat gewicht zolang de ribbetjes makkelijk te voelen zijn.
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
richard

Ongelezen bericht door richard »

vandaag met Tess naar de DA geweest voor de coctail prik van 12weken
ze weegt momenteel 10kilo en verder was ze prima in orde
alleen wat ik niet snap volgens de DA moet ze met 16weken de parvo weil prik hebben daar snap ik niks van want met amber hebben ze het daar nooit over gehad is dit normaal of niet
yosca
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door yosca »

richard schreef:vandaag met Tess naar de DA geweest voor de coctail prik van 12weken
ze weegt momenteel 10kilo en verder was ze prima in orde
alleen wat ik niet snap volgens de DA moet ze met 16weken de parvo weil prik hebben daar snap ik niks van want met amber hebben ze het daar nooit over gehad is dit normaal of niet
Deze enting heeft yosca met 16 weken ook gehad... En dan de volgende entingen een jaar daarna.
Groetjes van Anneke en een Pootje van Yosca & Zyva.
richard

Ongelezen bericht door richard »

ik heb ook even gezocht op google en bij de ene is is 12 weken en dan weer na een jaar en de andere zegt weer bij 16weken en dan na een jaar
Linnie

Het scheelt idd per dierenarts, dat vertelde de fokster van Guus ook aan me. Wel irritant, want je betaald natuurlijk ook gewoon weer een consult :?

Tis wel een mooi meisje zeg!!
Plaats reactie