Coco

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Amai Marijke :respect: hoor!!! Hopelijk vinden al die hondjes zo'n goeie thuis zoals Coco!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Annette
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annette »

En dan nu maar hopen dat die arme honden niet zo getraumatiseerd zijn als Belle van Laurie, want ook dat behoort nog tot de mogelijkheden........ :cry:
Afbeelding Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Afbeelding Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007
duo penotti

Ongelezen bericht door duo penotti »

Afbeelding
Desiree
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Desiree »

* slik *
Groetjes,
Désirée

Afbeelding
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

:( ik ben er stil van :(
als de hel op aarde komt, moeten wij als mensen onze handen ineen slaan, en zorgen dat het goed komt!
De hel is op aarde gekomen, er is werk aan de winkel dames en heren, Lets do IT
Wat kan ik buiten mijn donatie om nog betekenen?
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
marina
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door marina »

Ik wil zoveel zeggen maar krijg niets op papier,de foto,s het verhaal het zijn niet alleen de honden uit Meer het zijn er zoveel,gewoon honden die gewoon hun kop op een schoot willen leggen voor een knuffel of een aai.
Voor al deze honden symbolisch een knuffel en een aai omdat ze dit te lang niet hebben gehad en waarom?hebzuchtvan de mens .
gr Marina
flippie

Ongelezen bericht door flippie »

Annette schreef:En dan nu maar hopen dat die arme honden niet zo getraumatiseerd zijn als Belle van Laurie, want ook dat behoort nog tot de mogelijkheden........ :cry:
Dit vind ik wel een heel belangrijke opmerking. 8)

Mijn hart breekt vanwege het leed dat deze honden is aangedaan, en mijn diepe respect gaat uit naar de medewerkers van de asiels die de stakkers opvangen.

Maar laat mensen ajb niet ondoordacht deze hondjes adopteren - het zijn geen 'gewone' honden die met een beetje liefde en aandacht snel weer op de rails zullen staan. Een hond met zo'n verleden verdient een baas die stevig in de schoenen staat, ervaring heeft met honden en er rekening mee houdt dat het misschien niet gaat lukken om ze van hun trauma's af te helpen.

Laurie was zo'n baas - zij heeft ervoor gezorgd dat Belle het nu super doet, al kon ze helaas niet bij Laurie blijven. Maar het zou triest zijn als zulke honden weer terugkomen in het asiel als mensen te veel naar hun hart en te weinig naar hun verstand luisteren. 8)
flippie

Oh ja, en dat neemt niet weg dat ik het SUPER zou vinden als Coco misschien bij Marijke kan komen wonen. Ik zit een beetje allerlei topics door elkaar te lezen over dit onderwerp, dus misschien stond mijn vorige reactie niet helemaal op de goede plek. :oops:

Marijke, fantastisch dat jij je zo inzet voor deze honden (en dat geldt natuurlijk ook voor de anderen in 'jouw' en de andere asiels)! Als er iemand weet wat het betekent om een 'probleemhond' een goed mandje te geven, dan ben jij het wel. :) Mocht Coco bij jullie komen wonen, dan zal ze het zeker goed krijgen, daar twijfel ik niet aan. :)
flippie

duo penotti schreef: We weten van welk puppygrootwarenhuis deze illegale fokkerij was maar het is niet bewijsbaar dus ik weet niet of dat openbaar op een forum mag staan. Maar als je eens goed nadenkt dan weet je het wel :wink:
Ik ben niet zo goed in rekenen, maar 1+1=2 --> ik heb een zéér sterk vermoeden. Die :eikel: :eikel: :eikel: hebben pas hun website vernieuwd en afficheren zich nu als 'familiekennel'. Als je niet beter wist, zou je er met open ogen intrappen, zo gelikt ziet het er allemaal uit. Maar het is 1 en al triestigheid wat erachter schuilaat. Ik hoop dat de naam tzt wel openbaar gemaakt mag worden - al maakt het op zich natuurlijk weinig uit. Een fokker van 'rashonden' die zonder stambomen te werk gaat deugt gewoon niet - al helemáál niet als-ie zó vaak pups heeft.

Laat mensen toch eindelijk eens de ogen geopend worden over het leed dat broodfok heet... :cry:
Jitske-Esther

Ongelezen bericht door Jitske-Esther »

:cry: pfff dat gedicht :cry:
marijke ... mag ik die foto met gedicht op mijn website zetten ?
indianajones

Ongelezen bericht door indianajones »

flippie schreef:
duo penotti schreef: We weten van welk puppygrootwarenhuis deze illegale fokkerij was maar het is niet bewijsbaar dus ik weet niet of dat openbaar op een forum mag staan. Maar als je eens goed nadenkt dan weet je het wel :wink:
Ik ben niet zo goed in rekenen, maar 1+1=2 --> ik heb een zéér sterk vermoeden. Die :eikel: :eikel: :eikel: hebben pas hun website vernieuwd en afficheren zich nu als 'familiekennel'. Als je niet beter wist, zou je er met open ogen intrappen, zo gelikt ziet het er allemaal uit. Maar het is 1 en al triestigheid wat erachter schuilaat. Ik hoop dat de naam tzt wel openbaar gemaakt mag worden - al maakt het op zich natuurlijk weinig uit. Een fokker van 'rashonden' die zonder stambomen te werk gaat deugt gewoon niet - al helemáál niet als-ie zó vaak pups heeft.

Laat mensen toch eindelijk eens de ogen geopend worden over het leed dat broodfok heet... :cry:

als je familiekennel intoetst heb je m :wink: zonder dan rechtstreeks een naam te noemen hier of elders :wink: (al zou het van mij wel mogen).

Begrijp ik nu goed dat DIT de kennel is waar de honden bij in beslag zijn genomen??????
Ik bedoel..of zal ik eerst maar even heeeel grondig teruglezen. Want lees daar op site nu over pupjes die geboren zijn 10 oktober etc.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat mensen bij zo'n "hondenfabriek" een hondje uitzoeken en dit soort mensen spekken.
Leuke foto's allemaal op de site en fraaien verhalen.
De negatieve verhalen en foto's van ouderdieren zie je niet.
Pfff vreselijk toch....
duo penotti

Jitske-Esther schreef::cry: pfff dat gedicht :cry:
marijke ... mag ik die foto met gedicht op mijn website zetten ?
ja hoor dat mag zeker
hier de link van een groter formaat
http://s16.photobucket.com/albums/b16/p ... cootje.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
patricia stevens

Ongelezen bericht door patricia stevens »

als het voor jou goed is hangt hij morgen op 't werk uit
:wink:
duo penotti

flippie schreef:
Annette schreef:En dan nu maar hopen dat die arme honden niet zo getraumatiseerd zijn als Belle van Laurie, want ook dat behoort nog tot de mogelijkheden........ :cry:
Dit vind ik wel een heel belangrijke opmerking. 8)

Mijn hart breekt vanwege het leed dat deze honden is aangedaan, en mijn diepe respect gaat uit naar de medewerkers van de asiels die de stakkers opvangen.

Maar laat mensen ajb niet ondoordacht deze hondjes adopteren - het zijn geen 'gewone' honden die met een beetje liefde en aandacht snel weer op de rails zullen staan. Een hond met zo'n verleden verdient een baas die stevig in de schoenen staat, ervaring heeft met honden en er rekening mee houdt dat het misschien niet gaat lukken om ze van hun trauma's af te helpen.

Laurie was zo'n baas - zij heeft ervoor gezorgd dat Belle het nu super doet, al kon ze helaas niet bij Laurie blijven. Maar het zou triest zijn als zulke honden weer terugkomen in het asiel als mensen te veel naar hun hart en te weinig naar hun verstand luisteren. 8)
geen van onze honden wordt ondoordacht geplaatst hoor :wink:
niet zomaar eender wie mag een hond adopteren
in ieder geval sta ikzelf stevig genoeg in mijn schoenen om het baasje te
zijn van zo´n hond anders zou ik er uiteraard niet een beginnen :)
duo penotti

Is goed hoor patricia.
Vandaag heb ik de hele dag in het asiel gewerkt dus geen tijd gehad om Coco te bezoeken, wel gebeld en mams en kids maken het prima :)
Donderdag gaan we weer op bezoek en dan gaan we zwemmen :)
ik ben benieuwd wat Coco zal doen. Vorige week kwamen we een modderplas tegen en daar ging ze in graven, leuk om te zien hoe ze alles ontdekt hoewel het eigenlijk wel triestig is dat ze dat ze het nu pas mag ontdekken. Een pensstaafje wist ze ook niet wat ze daarmee aan moest.
Eerst bracht ze het naar haar pups en pas na een tijdje snapte ze dat je dat kon opeten maar toen heeft ze gesmuld hoor.
Gesloten