Ghost en Basco naar de da geweest vandaag

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Merle
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Merle »

Wat een goed nieuws (niet helemaal goed, maar zeker beter dan in eerste instantie verwacht werd toch?) phew wat een opluchting. Ik hoop dat de medicatie snel aanslaat en Ghost weer de ouwe wordt!
:groteknuffel:
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

:groteknuffel: nogmaals sterkte en nu afwachten of het bultje een gewoon bultje is,de duimen draaien renate voor ghost.
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

ik moest een foto's van het computerscherm maken want ik kan ze niet over zetten op de pc dus ik hoop dat jullie het goed kunnen zien.

Op deze foto zie je beide heupen:
Afbeelding
De linker kant is de slechte en de rechter kant is de goede kant.
Je kan zien dat de kop niet helemaal goed zit en dat er uitsteeksels zitten van bot.

slechte kant vergroot:
Afbeelding

goede kant vergroot:
Afbeelding

slechte kant:
Afbeelding

goede kant:
Afbeelding

rug foto:
Afbeelding

deze is niet zo heel duidelijk maar op het wittere deel waar de poot zit kan je als je goed kijkt zien dat 2 wervels elkaar overlappen.

Een foto van de 2 wervels vergroot:
Afbeelding
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Gelukkig is het minder erg dan jullie dachten.
Ik hoop dat de metacam hem gaat helpen, als ik eerlijk ben vind ik de foto van de heup meevallen.....niet dat dit niet heel pijnlijk kan zijn natuurlijk.
Misschien kan je voor zijn rug naar een manuele therapeut, die schijnen de rugwervels weer recht te kunnen zetten op de één of andere manier, zijn hier mensen op het forum die daar ervaring mee hebben geloof ik.

Hele dikke knuffel voor je mannetje, hopelijk voelt hij zich snel wat lekkerder :groteknuffel:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Jeetje, veel sterkte! Enerzijds fijn, dat zijn heupen niet heel erg slecht zijn, anderzijds is een rugkwaal natuurlijk ook balen. Is het spondylose? Dat komt inderdaad best vaak voor. Je kan op internet veel informatie vinden over die ziekte.
Een fysiotherapeut of manueel therapeut kan in dat geval veel verlichting bieden. Dit is de site van de beroepsvereniging: http://www.nvfd.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Hanneke
renate
Speurneus
Speurneus

De foto's vallen inderdaad heel erg mee. De da zei dat zijn kop niet goed in de kom zat en daardoor wrijving ontstaat, door die wrijving krijgt hij ontstekingen en dat doet pijn. Ook de stukjes uitstekende botten kunnen hem zeer doen.

Heb jij misschien een idee wie er ervaring heeft met zo een therapeut? Wij zouden daar graag meer over willen weten.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

de heup ziet er niet heel veel slechter uit dan een "normale" DH heup vind ik (wat je bij de Duitse Herder onder normaal kunt verstaan tenminste)
Wel artrose vorming te zien en die wervel is dat niet gewoon spondylose? Er zijn zo ontzettend veel grote rassen die daar last van hebben maar gewoon oud worden zonder problemen. Het is een beetje afhankelijk van hoe de rest staat natuurlijk. Gaat er nog een ortopeet naar kijken of houdt je het bij de DA?
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
renate
Speurneus
Speurneus

Laboriginals schreef:Jeetje, veel sterkte! Enerzijds fijn, dat zijn heupen niet heel erg slecht zijn, anderzijds is een rugkwaal natuurlijk ook balen. Is het spondylose? Dat komt inderdaad best vaak voor. Je kan op internet veel informatie vinden over die ziekte.
Een fysiotherapeut of manueel therapeut kan in dat geval veel verlichting bieden. Dit is de site van de beroepsvereniging: http://www.nvfd.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Hanneke
Het was volgens mij geen spondylose, ik zal het morgen eens navragen bij de da hoe het ook alweer heten.
renate
Speurneus
Speurneus

Lupos schreef:de heup ziet er niet heel veel slechter uit dan een "normale" DH heup vind ik (wat je bij de Duitse Herder onder normaal kunt verstaan tenminste)
Wel artrose vorming te zien en die wervel is dat niet gewoon spondylose? Er zijn zo ontzettend veel grote rassen die daar last van hebben maar gewoon oud worden zonder problemen. Het is een beetje afhankelijk van hoe de rest staat natuurlijk. Gaat er nog een ortopeet naar kijken of houdt je het bij de DA?
De foto's worden naar een orthopeed doorgestuurd door de da voor een seconde opinion. Over artose had hij niks gezegt mag ik vragen waar je die ziet? Je kan wel verschil zien tussen linker en rechter kant de rechter kant is helemaal mooi glad en alles netjes afgerond en bij de rechter kant zie je dat het niet allemaal rond en glad is en daar zie je de uitsteeksels zitten.
Hij had ook een lijn getrokken van begin naar eind punt van de kom en dan zag je dat de ene kop er goed inlag en de andere kop er niet goed inzat.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

renate schreef:
Lupos schreef:de heup ziet er niet heel veel slechter uit dan een "normale" DH heup vind ik (wat je bij de Duitse Herder onder normaal kunt verstaan tenminste)
De foto's worden naar een orthopeed doorgestuurd door de da voor een seconde opinion. Over artose had hij niks gezegt mag ik vragen waar je die ziet? Je kan wel verschil zien tussen linker en rechter kant de rechter kant is helemaal mooi glad en alles netjes afgerond en bij de rechter kant zie je dat het niet allemaal rond en glad is en daar zie je de uitsteeksels zitten.
Hij had ook een lijn getrokken van begin naar eind punt van de kom en dan zag je dat de ene kop er goed inlag en de andere kop er niet goed inzat.
artrose vorming is het oneffen worden van een stuk bot :wink: dus die uitsteeksels waar jij het over hebt is artrose :wink:
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

renate
Speurneus
Speurneus

Ah dank je wel. Hij noemde het HD want volgens hem is iedere afwijking aan de heupen HD dus vandaar dat ik niet wist waar jij de artrose zag.
Heel erg bedankt want dan weten we nu dat die uitstekende stukjes artrose is
renate
Speurneus
Speurneus

Ik heb nog even de da gebeld want ik wilde toch weten hoe het heten en het is toch spondylose inderdaad.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

renate schreef:Ah dank je wel. Hij noemde het HD want volgens hem is iedere afwijking aan de heupen HD dus vandaar dat ik niet wist waar jij de artrose zag.
okeeejjj nou dan is het maar goed dat de foto's naar een orthopeed gestuurd worden zullen we maar zeggen :?
HD is een aanduiding voor te wijd staande heupkommen soms zelfs ontbrekend. Oftewel: heup dysplasie. de uitstulpingen zijn artrose vorming en geschiedt door slijtage. Met goede spieropbouw kun je veel artrose lang voorkomen of opvangen, maar kapotte gewrichten geven op termijn altijd artrose. Sterkte en succes bij de orthopeed!
Afbeelding

Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Ik ben benieuwd wat de orthopeed zegt! Maar gelukkig valt het 'mee'. Het blijft natuurlijk naar, maar het is niet zo erg als jullie dachten :) Sterkte!
renate
Speurneus
Speurneus

Lupos schreef:
renate schreef:Ah dank je wel. Hij noemde het HD want volgens hem is iedere afwijking aan de heupen HD dus vandaar dat ik niet wist waar jij de artrose zag.
okeeejjj nou dan is het maar goed dat de foto's naar een orthopeed gestuurd worden zullen we maar zeggen :?
HD is een aanduiding voor te wijd staande heupkommen soms zelfs ontbrekend. Oftewel: heup dysplasie. de uitstulpingen zijn artrose vorming en geschiedt door slijtage. Met goede spieropbouw kun je veel artrose lang voorkomen of opvangen, maar kapotte gewrichten geven op termijn altijd artrose. Sterkte en succes bij de orthopeed!
Zijn kop zit niet helemaal goed in de kon misschien dat dat mede de reden is dat hij het HD noemde.
Het is inderdaad maar goed dat hij ze naar de orthopeed stuurd want dan hebben we toch nog meer zekerheid. Ik moet ook zeggen dat hij het heel druk had met operaties dus daarom ook niet echt de tijd had om alles rustig door te nemen. Hij stond echt helemaal vol geplant.
Plaats reactie