Ghost en Basco naar de da geweest vandaag
-
- Speurneus
-
- Speurneus
ik moest een foto's van het computerscherm maken want ik kan ze niet over zetten op de pc dus ik hoop dat jullie het goed kunnen zien.
Op deze foto zie je beide heupen:

De linker kant is de slechte en de rechter kant is de goede kant.
Je kan zien dat de kop niet helemaal goed zit en dat er uitsteeksels zitten van bot.
slechte kant vergroot:

goede kant vergroot:

slechte kant:

goede kant:

rug foto:

deze is niet zo heel duidelijk maar op het wittere deel waar de poot zit kan je als je goed kijkt zien dat 2 wervels elkaar overlappen.
Een foto van de 2 wervels vergroot:

Op deze foto zie je beide heupen:

De linker kant is de slechte en de rechter kant is de goede kant.
Je kan zien dat de kop niet helemaal goed zit en dat er uitsteeksels zitten van bot.
slechte kant vergroot:

goede kant vergroot:

slechte kant:

goede kant:

rug foto:

deze is niet zo heel duidelijk maar op het wittere deel waar de poot zit kan je als je goed kijkt zien dat 2 wervels elkaar overlappen.
Een foto van de 2 wervels vergroot:

-
- Speurneus
Gelukkig is het minder erg dan jullie dachten.
Ik hoop dat de metacam hem gaat helpen, als ik eerlijk ben vind ik de foto van de heup meevallen.....niet dat dit niet heel pijnlijk kan zijn natuurlijk.
Misschien kan je voor zijn rug naar een manuele therapeut, die schijnen de rugwervels weer recht te kunnen zetten op de één of andere manier, zijn hier mensen op het forum die daar ervaring mee hebben geloof ik.
Hele dikke knuffel voor je mannetje, hopelijk voelt hij zich snel wat lekkerder
Ik hoop dat de metacam hem gaat helpen, als ik eerlijk ben vind ik de foto van de heup meevallen.....niet dat dit niet heel pijnlijk kan zijn natuurlijk.
Misschien kan je voor zijn rug naar een manuele therapeut, die schijnen de rugwervels weer recht te kunnen zetten op de één of andere manier, zijn hier mensen op het forum die daar ervaring mee hebben geloof ik.
Hele dikke knuffel voor je mannetje, hopelijk voelt hij zich snel wat lekkerder

Groetjes Lin en een
van Max en een
van Luna, Doran en Zinzi

-
- Speurneus
- Contacteer:
Jeetje, veel sterkte! Enerzijds fijn, dat zijn heupen niet heel erg slecht zijn, anderzijds is een rugkwaal natuurlijk ook balen. Is het spondylose? Dat komt inderdaad best vaak voor. Je kan op internet veel informatie vinden over die ziekte.
Een fysiotherapeut of manueel therapeut kan in dat geval veel verlichting bieden. Dit is de site van de beroepsvereniging: http://www.nvfd.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke
Een fysiotherapeut of manueel therapeut kan in dat geval veel verlichting bieden. Dit is de site van de beroepsvereniging: http://www.nvfd.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke
-
- Speurneus
De foto's vallen inderdaad heel erg mee. De da zei dat zijn kop niet goed in de kom zat en daardoor wrijving ontstaat, door die wrijving krijgt hij ontstekingen en dat doet pijn. Ook de stukjes uitstekende botten kunnen hem zeer doen.
Heb jij misschien een idee wie er ervaring heeft met zo een therapeut? Wij zouden daar graag meer over willen weten.
Heb jij misschien een idee wie er ervaring heeft met zo een therapeut? Wij zouden daar graag meer over willen weten.
-
- Speurneus
- Contacteer:
de heup ziet er niet heel veel slechter uit dan een "normale" DH heup vind ik (wat je bij de Duitse Herder onder normaal kunt verstaan tenminste)
Wel artrose vorming te zien en die wervel is dat niet gewoon spondylose? Er zijn zo ontzettend veel grote rassen die daar last van hebben maar gewoon oud worden zonder problemen. Het is een beetje afhankelijk van hoe de rest staat natuurlijk. Gaat er nog een ortopeet naar kijken of houdt je het bij de DA?
Wel artrose vorming te zien en die wervel is dat niet gewoon spondylose? Er zijn zo ontzettend veel grote rassen die daar last van hebben maar gewoon oud worden zonder problemen. Het is een beetje afhankelijk van hoe de rest staat natuurlijk. Gaat er nog een ortopeet naar kijken of houdt je het bij de DA?

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
- Speurneus
Het was volgens mij geen spondylose, ik zal het morgen eens navragen bij de da hoe het ook alweer heten.Laboriginals schreef:Jeetje, veel sterkte! Enerzijds fijn, dat zijn heupen niet heel erg slecht zijn, anderzijds is een rugkwaal natuurlijk ook balen. Is het spondylose? Dat komt inderdaad best vaak voor. Je kan op internet veel informatie vinden over die ziekte.
Hanneke
-
- Speurneus
De foto's worden naar een orthopeed doorgestuurd door de da voor een seconde opinion. Over artose had hij niks gezegt mag ik vragen waar je die ziet? Je kan wel verschil zien tussen linker en rechter kant de rechter kant is helemaal mooi glad en alles netjes afgerond en bij de rechter kant zie je dat het niet allemaal rond en glad is en daar zie je de uitsteeksels zitten.Lupos schreef:de heup ziet er niet heel veel slechter uit dan een "normale" DH heup vind ik (wat je bij de Duitse Herder onder normaal kunt verstaan tenminste)
Hij had ook een lijn getrokken van begin naar eind punt van de kom en dan zag je dat de ene kop er goed inlag en de andere kop er niet goed inzat.
-
- Speurneus
- Contacteer:
artrose vorming is het oneffen worden van een stuk botrenate schreef:De foto's worden naar een orthopeed doorgestuurd door de da voor een seconde opinion. Over artose had hij niks gezegt mag ik vragen waar je die ziet? Je kan wel verschil zien tussen linker en rechter kant de rechter kant is helemaal mooi glad en alles netjes afgerond en bij de rechter kant zie je dat het niet allemaal rond en glad is en daar zie je de uitsteeksels zitten.Lupos schreef:de heup ziet er niet heel veel slechter uit dan een "normale" DH heup vind ik (wat je bij de Duitse Herder onder normaal kunt verstaan tenminste)
Hij had ook een lijn getrokken van begin naar eind punt van de kom en dan zag je dat de ene kop er goed inlag en de andere kop er niet goed inzat.

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Speurneus
-
- Speurneus
- Contacteer:
okeeejjj nou dan is het maar goed dat de foto's naar een orthopeed gestuurd worden zullen we maar zeggenrenate schreef:Ah dank je wel. Hij noemde het HD want volgens hem is iedere afwijking aan de heupen HD dus vandaar dat ik niet wist waar jij de artrose zag.
Heel erg bedankt want dan weten we nu dat die uitstekende stukjes artrose is

HD is een aanduiding voor te wijd staande heupkommen soms zelfs ontbrekend. Oftewel: heup dysplasie. de uitstulpingen zijn artrose vorming en geschiedt door slijtage. Met goede spieropbouw kun je veel artrose lang voorkomen of opvangen, maar kapotte gewrichten geven op termijn altijd artrose. Sterkte en succes bij de orthopeed!

-
- Speurneus
Zijn kop zit niet helemaal goed in de kon misschien dat dat mede de reden is dat hij het HD noemde.Lupos schreef:okeeejjj nou dan is het maar goed dat de foto's naar een orthopeed gestuurd worden zullen we maar zeggenrenate schreef:Ah dank je wel. Hij noemde het HD want volgens hem is iedere afwijking aan de heupen HD dus vandaar dat ik niet wist waar jij de artrose zag.
Heel erg bedankt want dan weten we nu dat die uitstekende stukjes artrose is![]()
HD is een aanduiding voor te wijd staande heupkommen soms zelfs ontbrekend. Oftewel: heup dysplasie. de uitstulpingen zijn artrose vorming en geschiedt door slijtage. Met goede spieropbouw kun je veel artrose lang voorkomen of opvangen, maar kapotte gewrichten geven op termijn altijd artrose. Sterkte en succes bij de orthopeed!
Het is inderdaad maar goed dat hij ze naar de orthopeed stuurd want dan hebben we toch nog meer zekerheid. Ik moet ook zeggen dat hij het heel druk had met operaties dus daarom ook niet echt de tijd had om alles rustig door te nemen. Hij stond echt helemaal vol geplant.