SaskiaL. schreef:Ik weet waarom Lupos zo reageert. Shows lopen en een stamboomhond nemen uit een verantwoorde combinatie heeft totaal niets maar dan ook niets met elkaar te maken.
idd ook hier 2 honden met stamboom,maar mij zul je nooit op een show zien met ze.
Dat begrijp ik. Ik begrijp ook dat raszuiverheid niet alleen van belang is voor shows. Ik heb ook nooit het fokken van hondjes om een bepaalde kleur goedgekeurd.
Ik vind alleen de smilies die Lups gebruikt vreselijk onaardig. Net als de opmerkingen van anderen naar de TO. In de eerste reactie was al duidelijk wat de bezwaren waren. Harstikke goed dat haar dat verteld is. Maar al die onaardige opmerkingen t.o.v haar waren niet nodig geweest. Zij wist wellicht niet dat hier al vaker over gesproken is.En voor de duidelijkheid, ik ben gek op dit forum. Heb er ook al heel veel opgestoken!
Ach, waar maak ik me druk om......vakantie is in aantocht

Lupos reageert zo omdat ik vanaf de eerste pagina ongeveer keurig netjes uitleg waarom de keus beter met stamboom gemaakt kan worden en er daarna de stamboom aan show gekoppeld wordt.
Ik begin me langzaamaan af te vragen waarom dit een labradorforum heet, als je de labrador als ras niet eens meer mag verdedigen? Er is niks mis met een kruising, maar waarom dan wel het labradorforum uitzoeken?
En een stamboom staat niet gelijk aan het moeten showen van honden hoor, gelukkig niet want die van mij maken geen kampioenspunten op een show (hoewel het natuurlijk de allermooiste labradors van de hele wereld zijn

)
Ik geef overal uitgebreid en (naar mijn mening) op een nette manier antwoord, en als er dan na mijn uitgebreide opinion een opmerking komt als stamboom=show of anders niet nodig, ja dan moet ik mijn kin even opvissen...
Dit was mijn eerste post in dit topic:
Beste AngelaLuuk,
Hoe leuk een silverlab ook is, hoe mooi en exclusief ze ook zijn... NIET DOEN!! Kies dan voor een Weimaraner als je graag een zilverkleurige hond wilt, of een "normale" labrador. Dit is niet om je op de vingers te tikken, maar de silver lab bestaat namelijk niet. Er wordt grof geld betaald voor een labrador met een zilveren kleur, maar dit zijn eigenlijk gewoon dure kruisingen. Gezondheid laat te wensen over, en over karakter kun je helemaal niets zeggen bij een dergelijke kruising: wat bevalt je meer een staander of een retriever? Het zijn totaal ander type honden namelijk!
De fabel dat zilveren labradors een soort verkapte bruine zijn is onwaar, want ze komen NOOIT voor in de bloedlijnen van labradors. Er is dus altijd ingekruist en dat klopt ook, want ze zijn stamboomloos. Zouden ze voortkomen uit bruine labradors, dan was het een stamboomhond geweest die als aantekening op de papieren heeft "NEK" Niet Erkende Kleur. Ook dat bestaat niet, oftewel: de zilveren labrador bestaat niet.
Wees verstandig en blijf weg van geldklopperij omwille van kleur, het zal je zoveel leed besparen!
Vertel me maar waar ik niet duidelijk of onaardig ben geweest?