Ben ik nu overbezorgd?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Arme Basco, hopelijk knapt hij snel weer op.
Knuffel voor je mannetje :groteknuffel:
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
FunnyNina
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door FunnyNina »

Beterschap met Basco en een dikke knuf :groteknuffel:
Boukje
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Boukje »

Ik zou me in Sara's geval zorgen maken over een rustige hartslag bij de DA. Maar misschien is Basco in tegenstelling tot Sara helemaal niet gestressed bij de DA ?
Hou hem maar goed in de gaten. Sterkte.
miranda
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door miranda »

Goh Renate heb net het hele topic door zitten lezen en het zit je niet echt mee hé.
Hopelijk gaat het langzaam aan wat beter met Basco.
Een hele grote knuffel van mijn meiden voor Basco en jullie.
Ga op je gevoel af,dit is vaak het beste.
Groetjes van Miranda Iris&Robin
:blondpootje:Desie (Mayority's irristible desires)16-10-1997 r.ip. 28-02-2009
:blondpootje:July (joking jewel out of mids)13-07-2001 r.i.p.13-10-2010
:blondpootje:Iris ( be my irrisstible Iris out of mids) 11-01-2003 r.i.p 25-05-2016
:blondpootje:Robin (nickel and dimes girl power) 07-09-2007 rip 10-04-2018
:bruinpootje: Bowie 16-04-2017
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

Lupos schreef:heel vreemd dit... entropion lijkt me sterk want dat is een erfelijk gebrek (zie je nog wel eens bij Boxers oa) wat niet "ineens" ontstaat, maar dus altijd al aanwezig is.
En bloed, is dat naar het lab gestuurd om te onderzoeken op niet-lichaamseigen stoffen? En wanneer krijg je daar de uitslag van?
Ik hoop dat de pillen aanslaan en hij gewoon eens spuugmisselijk is (dat hebben we allemaal wel eens een keertje) want dat gaat gelukkig gewoon over. Dikke knuffel!
Het was inderdaad niet entropion maar het horner syndroom :oops:
Ze hadden zoveel medische termen gebruikt dat ik het door elkaar had gehaald :oops:
Het bloed hebben ze onder de microscoop onderzocht. Opsturen deden ze niet want hij is zeker dat het horner is. De misselijkheid en ontlasting kon hij niet verklaren en we moesten in de gaten houden of dat beter gaat.
Zijn ontlasting was vanmorgen en vanmiddag geel/wit van kleur en vanmiddag donker grijs, leek net klei. Het willen slapen kon komen door de de horner omdat zijn oog nu dieper in zijn kas zit en het ooglid erover heen valt. We kijken het vanavond af en morgen ochtend en als het dan qua misselijkheid en ontlasting niet is verbeterd ga ik terug. aan de ogen kunnen ze in ieder geval niet veel doen behalve de druppels, voor de rest is het wachten tot het over gaat.
renate
Speurneus
Speurneus

Boukje schreef:Ik zou me in Sara's geval zorgen maken over een rustige hartslag bij de DA. Maar misschien is Basco in tegenstelling tot Sara helemaal niet gestressed bij de DA ?
Hou hem maar goed in de gaten. Sterkte.
Basco was wel gestressd nu bij de da en angstig ( normaal is hij heel vrolijk ).
Zijn hartslag voelde nu weer normaal en niet meer zoals het bij de da was gelukkig. We zullen hem zeker in de gaten houden
renate
Speurneus
Speurneus

@allemaal bedankt voor de berichtjes en de knuffels zijn doorgegeven aan ons ventje. Hij heeft net een minuutje geslapen, dat is in ieder geval al langer dan de hele tijd knikkebollen.
marron
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door marron »

Ik hoop echt dat je manneke snel opknapt hoor, nogmaals veel sterkte.
:bruinpootje: Marron R.I.P
:bruinpootje: Ayay (AYAY Cuidado v't Chielewout ) (F)
:bruinpootje: La Paz (Cuidado Roses Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Suez ( Roses Suez por M Of Faskally's Fauve) (F)
:bruinpootje: Topaz ( Call me Revelry Of Faskally's Fauve ) (F)
:bruinpootje: Brazz ( Play Mor Viva la Vida ) (F)
:bruinpootje: Riv ( Play Mor U gotta B Quick) (M)
Janine

Ongelezen bericht door Janine »

Heel veel sterkte met Basco.
Niks zo vervelend als je beestje iets heeft en het niet kunnen vertellen wat er aan de hand is..
Venz2011
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Venz2011 »

Arme Basco, ik hoop dat hij snel een beetje opknapt zodat hij lekker wat kan gaan slapen. Veel succes vannacht. :groteknuffel: voor jullie allemaal.
Groetjes Helma en een :bruinpootje: Venz

"Who can believe that there is no soul behind those luminous eyes!"
Afbeelding
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

:(
Ook ik hoop dat er snel verbetering optreedt!
Arme Basco.
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Ik wil geen zeurkous zijn hoor, maar als ik horner syndroom opzoek, krijg ik het volgende Het syndroom van Horner is een stoornis van het autonome zenuwstelsel, meer specifiek van het sympathische zenuwstelsel. Het is geen op zichzelf staande afwijking maar een uiting van een bepaalde achterliggende aandoening. Het syndroom van Horner kan aangeboren of verworven zijn en wordt ook wel het syndroom van Claude-Bernard of oculopupillair syndroom genoemd.

Oftewel, zoals ik het lees is het Horner syndroom dus uiterlijk symptoom van iets anders. Dus hoe kan een DA dan de conclusie trekken dat het "op zeker" horner is? En zo ja, waarom dan geen bloedonderzoek "omdat hij er zeker van is" ? Het moet toch ergens vandaan komen!
Ik vind het enigszins nonchalant van de DA, mede gelet op het feit dat jullie net een vriend verloren hebben en nu een hond hebben met zeer vreemde symptomen. Onder een microscoop kan je bij bloed niet zien dat hij bijvoorbeeld gif heeft binnengekregen! Stel dat die haas die hij gegeten heeft, rattengif heeft gegeten voor ie doodgeschoten werd! Dat zie je niet onder de microscoop, daarvoor moet bloedonderzoek gedaan worden... sterkte meis!
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
renate
Speurneus
Speurneus

Ik vind je geen zeurkous hoor, vind het alleen maar fijn als mensen mee denken :wink:

Op deze en meer sites word aangegeven als de druppels meteen werken ( dat deed het Basco alleen bleven de symptonen niet lang weg helaas ) dan is het gunstig en gaat het ook weer over met druppelen.

http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=189" onclick="window.open(this.href);return false;

Inderdaad kan hij onder een microscoop niet zien wat voor gif hij heeft gekregen daar heb je gelijk in. Als het morgen niet beter gaat dan ga ik weer terug want vooral het niet kunnen slapen en misselijkheid vind ik heel zorgwekkend. Ik blijf vanacht bij hem en als hij achteruit gaat of er veranderd iets dan gaan we meteen terug.

De haas had hij overigens ook gisteren ochtend gekregen ( van dezelfde verpakking ) en toen was er niks aan de hand.
Hij probeerd nog steeds de hele tijd te slapen en langer dan 1 minuut is nog niet gelukt :( Ik kijk het vanavond nog even aan ( tenzij er verandering optreed ) en dan ga ik morgen weer terug en neem ik ook wat ontlasting mee wanneer deze nog steeds vreemd van kleur is.
jolien
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door jolien »

Hopelijk kan Basco vannacht toch eindelijk de rust vinden om wat te slapen :( Sterkte en hou hem maar goed in de gaten!
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Oh Basco, wordt maar snel beter hoor!!!
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
Plaats reactie