Los van het feit dat ik het heel ongezond vind om zoveel honden op een plek bij elkaar te brengen, maar goed dat was al meer dan duidelijk

, is dat een waarheid als een koe
Als je al denkt een leuke dag SAMEN met je hond door te brengen op deze manier...dan ben ook met je hond bezig...en niet met alle andere, vast ontzettend interessante zaken, die op zo'n dag gebeuren.
Om nog eens even terug te komen op jouw antwoorden hanneke vwb de werkhonden vs showhonden wedstrijden.
Natuurlijk komen er overal incidenten voor, maar, op wedstrijden waar honden van niveau meedoen, dus zeg maar, net als shows voor kampioenen

zul je dit soort praktijken niet aantreffen hoor
En wel om de heel simpele reden dat, als je serieus werkt met jouw hond, jouw hond toch in de basis als over 1 belangrijke eigenschap moet beschikken..en dat is volstrekte gehoorzaamheid.
Ik vind het wel grappig dat er steeds vergelijken worden getrokken tussen show en werk....maar het wordt wel een beetje vermoeiend om elke keer weer te moeten uitleggen dat er toch wel een groot wezenlijk verschil is.
En, en dat moet me toch weer eens een keertje van het hart, de mensen met werkhonden, die toch heel hard elke dag weer trainen, en heel bewust bezig zijn met t contact tussen hen en hun hond, elke keer weer in een positie gedrongen worden waarin zij zich tot t verdedigen van hun hobby gedwongen worden.
Dat is jammer, want, laten we wel zijn, je kunt veel over ons soort zeggen

maar vergelijk ons niet, want vertel eens, hoelang duurt een ringtraining?
En vertel eens, wanneer is een gemiddelde showhond klaar met training?
En waaraan moet een showkampioen nou aan voldoen?
Zet dat eens tegenover een werkkampioen...dan zie je pas wat de wereld toch soms raar in elkaar zit