Pups op Marktplaats
-
XXX
@banjer. Ze vragen niet eens € 900,- maar veel minder.
Bij één van deze fokkers was ik erg nieuwsgierig naar de stambomen van beide ouderhonden en heb ik via de mail contact opgenomen. Keurige mail terug gekregen met beide stambomen en gezondheidsuitslagen. Maar wat mijn verbazing schetste was dat de reu nog maar net 1 jaar is geworden afgelopen Juni. Deze hond is nog niet eens volgroeit. Ik snap niet dat er voor dekreuen niet meer eisen worden gesteld aan mimimum leeftijd, aantal dekkingen etc.
Ik weet dat er eind Oktober over gesproken gaat worden en hoop dat men hier ook duidelijke regels gaat opstellen.
Bij één van deze fokkers was ik erg nieuwsgierig naar de stambomen van beide ouderhonden en heb ik via de mail contact opgenomen. Keurige mail terug gekregen met beide stambomen en gezondheidsuitslagen. Maar wat mijn verbazing schetste was dat de reu nog maar net 1 jaar is geworden afgelopen Juni. Deze hond is nog niet eens volgroeit. Ik snap niet dat er voor dekreuen niet meer eisen worden gesteld aan mimimum leeftijd, aantal dekkingen etc.
Ik weet dat er eind Oktober over gesproken gaat worden en hoop dat men hier ook duidelijke regels gaat opstellen.
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Volgens mij staat er maar één advertentie op Marktplaats van een fokker die NLV lid is. Dan zullen ze zich voor wat betreft de stamboomnestjes wel keurig aan de NLV-regels houden, anders worden ze geroyeerd. Of er tussen de regels door misschien stamboomloze nestjes worden gefokt, is niet te controleren. Er staat namelijk niks op hun site, niet welke honden ze hebben, niks over het huidige of voorgaande nestjes. En dat vind ik een heel veeg teken, dat zou ik al niet vertrouwen.
Een goede graadmeter is ook de site van Cor. Als een fokker daar niet op komt, is dat een teken aan de wand. Dan zou ik zo'n fokker maar heel snel voorbijlopen. En de fokker waarvan ik denk dat hier sprake is, staat niet op Cor zijn site.
Hanneke
Een goede graadmeter is ook de site van Cor. Als een fokker daar niet op komt, is dat een teken aan de wand. Dan zou ik zo'n fokker maar heel snel voorbijlopen. En de fokker waarvan ik denk dat hier sprake is, staat niet op Cor zijn site.
Hanneke
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
wat een schijnveiligheid danLaboriginals schreef:Volgens mij staat er maar één advertentie op Marktplaats van een fokker die NLV lid is. Dan zullen ze zich voor wat betreft de stamboomnestjes wel keurig aan de NLV-regels houden, anders worden ze geroyeerd. Of er tussen de regels door misschien stamboomloze nestjes worden gefokt, is niet te controleren. Er staat namelijk niks op hun site, niet welke honden ze hebben, niks over het huidige of voorgaande nestjes. En dat vind ik een heel veeg teken, dat zou ik al niet vertrouwen.
Hanneke

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
rimanime
- Speurneus

Wat zou jij dan willen als graadmeter Dorine ??Lupos schreef:wat een schijnveiligheid danLaboriginals schreef:Volgens mij staat er maar één advertentie op Marktplaats van een fokker die NLV lid is. Dan zullen ze zich voor wat betreft de stamboomnestjes wel keurig aan de NLV-regels houden, anders worden ze geroyeerd. Of er tussen de regels door misschien stamboomloze nestjes worden gefokt, is niet te controleren. Er staat namelijk niks op hun site, niet welke honden ze hebben, niks over het huidige of voorgaande nestjes. En dat vind ik een heel veeg teken, dat zou ik al niet vertrouwen.
Hanneke

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
XXX
Laboriginals schreef:Volgens mij staat er maar één advertentie op Marktplaats van een fokker die NLV lid is. Dan zullen ze zich voor wat betreft de stamboomnestjes wel keurig aan de NLV-regels houden, anders worden ze geroyeerd. Of er tussen de regels door misschien stamboomloze nestjes worden gefokt, is niet te controleren. Er staat namelijk niks op hun site, niet welke honden ze hebben, niks over het huidige of voorgaande nestjes. En dat vind ik een heel veeg teken, dat zou ik al niet vertrouwen.
Hanneke
En dit is nu juist het grote probleem. Waarom worden deze fokkers niet in de gaten gehouden en op de vingers getikt/ sanctie opgelegd? Waarom is er niet een speciaal punt waar je deze fokkers kunt melden.Want ook deze, bij de NLV, aangesloten fokkers zorgen er op deze manier voor dat de raszuivere Labrador aan het uitsterven is. Persoonlijk vind ik dat veel harder op moet worden getreden tegen zulke fokkers.
Het is in het verleden toch ergens fout gegaan....
En nog steeds gaat het fout. Een vriendin van ons, alleenstaande vrouw, heeft sinds 2 weken een herplaatser teefje van 1 1/2 jaar in huis gehaald. Een met stamboom en bij een erkende fokker vandaan. Deze fokster stopt met fokken omdat ze niet meer tegen het fokbeleid van jongstleden kan (zegt ze). Ze maken een afspraak, teefje mag 4 weken mee op proef. Er is nooit verteld dat ze afgelopen Juni eerder is herplaatst maar is terug gebracht omdat ze uitvalt tegen pups en kleinere honden, ze ontzettend veel jeuk/ allergie heeft, niet gesteriliseerd is,vreselijk onderdanig en angstig is. Gelukkig is ze bij deze vrouw op een zeer goede plek terecht gekomen. Iemand die weet wat voor hond een Labrador is en daar perfect mee om kan gaan en het al helemaal niet in het hoofd haalt om hiermee een nestje te fokken. Maar wat........ ik wil er niet eens over nadenken!!!
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Meldpunt voor dit soort praktijken vanuit de leden! Dus iemand raakt op de hoogte (pupkoper, collega, mede NLV-lid), de fokker krijgt een onverwachte controle. Naast de pot piesen, royement met naam en toenaam op de NLV site!rimanime schreef:
Wat zou jij dan willen als graadmeter Dorine ??
Iedereen weet de regels, iedereen weet wanneer hij de regels overtreed, dus waarschuwen lijkt me niet nodig!

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Ja precies, tenzij iemand daar zelf mee instemt. Dus aangesloten willen zijn bij de NLV? steekproef controles toegestaan. Maar dat zal nooit gebeuren, daar de NLV wordt geregeerd door fokkers, en die gaan echt niet in eigen vlees snijdenLaboriginals schreef:Leuk plannetje, maar niet uitvoerbaar. Je mag niet zomaar bij iemand binnenvallen om te controleren of hij misschien een illegaal nestje heeft liggen. Dat is huisvredebreuk.
Hanneke

-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Dat is inderdaad héél krap aan. Het kan nét. Reu is in juni 1 geworden, met 12 maanden kunnen er HD en ED foto´s worden gemaakt en opgestuurd. Het duurt meestal toch wel een paar weken voordat je de uitslag hebt. Stel dat hij van begin juni is, dan kunnen eind juni de uitslagen binnen zijn. Als er nu al een nest van hem geboren is, moet hij meteen een teef gedekt hebben, want de draagtijd is twee maanden. Zoals gezegd, het kan allemaal nét.XXX schreef:@banjer. Ze vragen niet eens € 900,- maar veel minder.
Hanneke
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Hoe kom je erbij dat de NLV geregeerd wordt door fokkers? De LKN is niet voor niks opgericht.Lupos schreef:Ja precies, tenzij iemand daar zelf mee instemt. Dus aangesloten willen zijn bij de NLV? steekproef controles toegestaan. Maar dat zal nooit gebeuren, daar de NLV wordt geregeerd door fokkers, en die gaan echt niet in eigen vlees snijdenLaboriginals schreef:Leuk plannetje, maar niet uitvoerbaar. Je mag niet zomaar bij iemand binnenvallen om te controleren of hij misschien een illegaal nestje heeft liggen. Dat is huisvredebreuk.
Hannekemaar goed, da's een andere discussie... misschien iets voor de discussiehoek?
Hanneke
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Labrador Kring Nederland? Die niet zekerLaboriginals schreef:Hoe kom je erbij dat de NLV geregeerd wordt door fokkers? De LKN is niet voor niks opgericht.Lupos schreef:Ja precies, tenzij iemand daar zelf mee instemt. Dus aangesloten willen zijn bij de NLV? steekproef controles toegestaan. Maar dat zal nooit gebeuren, daar de NLV wordt geregeerd door fokkers, en die gaan echt niet in eigen vlees snijdenLaboriginals schreef:Leuk plannetje, maar niet uitvoerbaar. Je mag niet zomaar bij iemand binnenvallen om te controleren of hij misschien een illegaal nestje heeft liggen. Dat is huisvredebreuk.
Hannekemaar goed, da's een andere discussie... misschien iets voor de discussiehoek?
Hanneke
Hou nou toch op. Als je als lid naar een vergadering komt en niet fokt wordt je bijna weggekeken. Maar goed ik laat me verassen de 29e
De NLV idem dito, evenals die andere nieuwe vereniging de LRCN. Alles komt onder de veren van de fokker vandaan. En tot zover, dit topic gaat over marktplaats, met de pups va de kruisvliethoeve die bij de NLV is aangesloten

-
XXX
De reu is van 27 juni 2010Laboriginals schreef:Dat is inderdaad héél krap aan. Het kan nét. Reu is in juni 1 geworden, met 12 maanden kunnen er HD en ED foto´s worden gemaakt en opgestuurd. Het duurt meestal toch wel een paar weken voordat je de uitslag hebt. Stel dat hij van begin juni is, dan kunnen eind juni de uitslagen binnen zijn. Als er nu al een nest van hem geboren is, moet hij meteen een teef gedekt hebben, want de draagtijd is twee maanden. Zoals gezegd, het kan allemaal nét.XXX schreef:@banjer. Ze vragen niet eens € 900,- maar veel minder.
Hanneke
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Dat maakt het nog krapper, maar het kan nog steeds. Van wanneer is het nest?XXX schreef:De reu is van 27 juni 2010Laboriginals schreef:Dat is inderdaad héél krap aan. Het kan nét. Reu is in juni 1 geworden, met 12 maanden kunnen er HD en ED foto´s worden gemaakt en opgestuurd. Het duurt meestal toch wel een paar weken voordat je de uitslag hebt. Stel dat hij van begin juni is, dan kunnen eind juni de uitslagen binnen zijn. Als er nu al een nest van hem geboren is, moet hij meteen een teef gedekt hebben, want de draagtijd is twee maanden. Zoals gezegd, het kan allemaal nét.XXX schreef:@banjer. Ze vragen niet eens € 900,- maar veel minder.
Hanneke
Hanneke
-
XXX
12 juliLaboriginals schreef:Dat maakt het nog krapper, maar het kan nog steeds. Van wanneer is het nest?XXX schreef:De reu is van 27 juni 2010Laboriginals schreef: Dat is inderdaad héél krap aan. Het kan nét. Reu is in juni 1 geworden, met 12 maanden kunnen er HD en ED foto´s worden gemaakt en opgestuurd. Het duurt meestal toch wel een paar weken voordat je de uitslag hebt. Stel dat hij van begin juni is, dan kunnen eind juni de uitslagen binnen zijn. Als er nu al een nest van hem geboren is, moet hij meteen een teef gedekt hebben, want de draagtijd is twee maanden. Zoals gezegd, het kan allemaal nét.
Hanneke
Hanneke