alweer een ontstoken oor

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Nienke & Foofer
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Nienke & Foofer »

esmoezie schreef:
Nienke & Foofer schreef:Hoi,

Foofer heeft er ook last van... Ik gebruik Otoclean als ik het ruik en rood zie worden. Foofer heeft ver in zijn gehoorgang huiduitstulpingen zitten waar de bacteriën achter blijven zitten...
Maar met de Otoclean voorkom ik een ooronsteking. Het werkt alle bruinige prut naar buiten en dan kan ik het met watjes en wattenstaafjes de oorschelp schoonmaken. En dan heeft Foofer er geen last meer van. Ik hoop dat je voor Keo ook de voor jullie beste methode kan vinden! :)
Ik heb nu epi-otic als cleaner en de vorige keer Otoclean gehad van de dierenarts. Maar ik heb ook gehoord en gelezen dat je oorcleaners onder geen beding mag gebruiken bij vieze, al ontstoken oren, dan zou het verergeren. Alleen als onderhoud om schone oren schoon te houden :confused:
Dit ook aan mijn dierenarts voorgelegd, maar die wist van niets...
Dus ik moet eerlijk zeggen dat ik de cleaner zeer weinig heb gebruikt nu, omdat ik niet zeker weet of ik daar goed aan doe, maar wel trouw de Surolan-druppels.

Soms weet ik het niet hoor en heel vervelend, maar ik heb geen 100% vertrouwen in mijn dierenarts. Maar ik ken ook geen DA in de omgeving waar ik heel veel goeds over hoor.
Ik heb ook wel even van DA gewisseld voor ik diegene heb gevonden waar ik op vertouw. Maar de 1e DA en mijn huidige geven allebei aan dat het wel goed is om de Otoclean te gebruiken. Een vriendin van mij is DA assistente en zij geeft dit ook aan. Ik denk dat ik er aardig wat oorontstekingen mee ben voorkomen....
Maar dit helpt goed bij Foofer, misschien ook wel bij Keo of je vindt een andere manier. Als het een maar een manier is waar jij je prettig bij voelt.
royenmarjolein
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Re: alweer een ontstoken oor

Ongelezen bericht door royenmarjolein »

esmoezie schreef::( Keo heeft alweer oorontsteking. Het is rood en vies.

2 maanden geleden ook al. Toen hebben we wekenlang gesukkeld met druppels en cleaners.
Nu is het weer raak in zijn linkeroor (meestal links om de een of andere reden). Dit keer antibiotica erbij gevraagd in de hoop dat het sneller geneest.

Ik denk dat het komt door zijn gerol in een modderbad vorige week. Hij zat van kop tot teen onder de prut :D
Dat kan ik hem toch niet gaan ontnemen...

Had van iemand met een lab gehoord dat de oorontstekingen ophielden toen ze ophield met belonen met kaas. Daar beloon ik Keo vaak ook mee, want kaas blijft veruit favoriet.
Maar volgens de DA kan het daar niet aan liggen, dan zouden zijn beide oren ontstoken moeten zijn.
Hoi Julliette,

Hier ook een labje met een ontstoken linker oor. Ik heb zalf meegekregen, ben dus benieuwd.
Hoe gaat het nu met Keo, al vooruitgang met de medicijnen? Nog veel beterschap in ieder geva.
Groetjes, Roy en Marjolein en een pootje van Max en Bob.
esmoezie
Speurneus
Speurneus

Re: alweer een ontstoken oor

Ongelezen bericht door esmoezie »

royenmarjolein schreef:
esmoezie schreef::( Keo heeft alweer oorontsteking. Het is rood en vies.

2 maanden geleden ook al. Toen hebben we wekenlang gesukkeld met druppels en cleaners.
Nu is het weer raak in zijn linkeroor (meestal links om de een of andere reden). Dit keer antibiotica erbij gevraagd in de hoop dat het sneller geneest.

Ik denk dat het komt door zijn gerol in een modderbad vorige week. Hij zat van kop tot teen onder de prut :D
Dat kan ik hem toch niet gaan ontnemen...

Had van iemand met een lab gehoord dat de oorontstekingen ophielden toen ze ophield met belonen met kaas. Daar beloon ik Keo vaak ook mee, want kaas blijft veruit favoriet.
Maar volgens de DA kan het daar niet aan liggen, dan zouden zijn beide oren ontstoken moeten zijn.
Hoi Julliette,

Hier ook een labje met een ontstoken linker oor. Ik heb zalf meegekregen, ben dus benieuwd.
Hoe gaat het nu met Keo, al vooruitgang met de medicijnen? Nog veel beterschap in ieder geva.
Och arme Max, beterschap!
Ik ben met Keo gisteren weer op controle geweest en het is nog steeds niet over :? Dus wederom door blijven zalven en cleanen is het advies. Keo heeft er overigens niet veel last meer van, hij flappert of krabt niet meer. En de andere rare klachten zijn door de antibiotica vorige week verdwenen. Hij is weer lekker actief. :klasse:
Wel een gratis consult dit keer, dus dat was dan weer positief :D
groetjes Juliette

:zwartkopje: Keo 26-03-2009
:blondkopje: Harvey 30-07-2015
Plaats reactie