Sterilisatie teefje

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

@ Pandora Zijn er geen teven die hem proberen te smeren als zij loops zijn, om een mannetje te zoeken zeg maar, ik meen dat wel eens gelezen te hebben?
Maar buiten dat om, de reacties van andere honden op jouw loopse hulphond zijn er natuurlijk wel en dat lijkt mij niet erg handig.
Hetzelfde met schijnzwangerschap, ook niet bepaald handig voor een hulphond lijkt mij :wink:
Pandora
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Pandora »

Roos schreef:@ Pandora Zijn er geen teven die hem proberen te smeren als zij loops zijn, om een mannetje te zoeken zeg maar, ik meen dat wel eens gelezen te hebben?
Maar buiten dat om, de reacties van andere honden op jouw loopse hulphond zijn er natuurlijk wel en dat lijkt mij niet erg handig.
Hetzelfde met schijnzwangerschap, ook niet bepaald handig voor een hulphond lijkt mij :wink:
Ik vergat even dat hulphonden vaak worden opgeleid bij de persoon waar de hond voor gaat werken. Zo'n loopsheid is niet handig als de hond al aan het werk is, ze reageren anders onder invloed van de hormonen en zullen inderdaad mogelijk last hebben van reuen als ze buiten aan het werk moeten zijn.
Ik dacht meer aan geleidehonden die pas met ongeveer 14 maanden de opleiding in gaan en tot die tijd bij een pleeggezin zitten, die kunnen best na de eerste loopsheid gesteriliseerd worden want het eventuele wegloop gedrag bij teven verdwijnt als er geen loopsheid meer is.
Groetjes van Brigitte & Zoo
Afbeelding
Bedankt Marjolein, hij is top!
charly
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door charly »

Onze Parel is voor de tweede keer loops, ze is nu 16,5 maand.
Maak vandaag een afspraak met de da om haar begin April te laten helpen.
Ze is dan geestelijk en lichamelijk helemaal uitgegroeid.
Ik vind vroege sterilisatie, voor 1 jaar eigenlijk veel te vroeg, je zet idd een kind van 9 ook niet aan de pil.
Wij hebben dit zo met de fokster afgesproken en staan er zelf ook helemaal achter.
Eerst groeien, dan steriliseren.
Plaats reactie