Mijn lieve lieve ventje
Ivan heeft ook epilepsie vanaf zijn tweede jaar. De eerste keer werd ik er ook wakker van en lag hij te shaken in de kamer, ook zijn achterhand was verlamd. Wij zijn toen ook naar de DA gevlogen met hetzelfde advies als bij jullie, hou het in de gaten. Ik heb iedere keer genoteerd als hij een aanval kreeg en hoe lang het duurde. Uiteindelijk kreeg hij toch te veel aanvallen en nu krijgt hij daar Fenobarbital voor en is helemaal aanvalsvrij. Hij krijgt maar een hele lage dosering en dat is voldoende. Als ik stop met de medicatie (hebben we ooit eens geprobeerd), krijgt hij meteen weer een aanval, dus dat moet maar niet.
Hij zit dus al 9 jaar aan de medicatie en dat gaat prima. Je kan gewoon eerst beginnen met een lage dosering.
Nog even vermelden, als er spannende dingen gebeuren voor Ivan (we gaan op vakantie, dus naar een ander huis, of hij schrikt heel erg), kan hij zo een aanval krijgen. Daar is hij wel gevoelig voor.
Hij zit dus al 9 jaar aan de medicatie en dat gaat prima. Je kan gewoon eerst beginnen met een lage dosering.
Nog even vermelden, als er spannende dingen gebeuren voor Ivan (we gaan op vakantie, dus naar een ander huis, of hij schrikt heel erg), kan hij zo een aanval krijgen. Daar is hij wel gevoelig voor.
-
- Speurneus
Bedankt voor je reactie. Bob heeft (zover wij weten) geen aanval meer gehad. We hebben zelfs afgelopen maand een halfjaars feestje gehouden. Ik hoop dat het zo blijft.
Hij heeft tot nu toe 1 keer Weil en 1 keer Rabies gekregen. Inenting dan he
. Daar geen reactie op. Moet over 2 weken wel ontwormen ivm hartworm. Zijn nu in Corsica.
Vind dat ook wel weer heel spannend!
Verder geen ontworming, anti vlo of teek gekregen.
Hij heeft tot nu toe 1 keer Weil en 1 keer Rabies gekregen. Inenting dan he

Vind dat ook wel weer heel spannend!
Verder geen ontworming, anti vlo of teek gekregen.

-
- Speurneus
Nou, slecht nieuws, maar toch ook goed nieuws.
Vannacht heeft hij zijn tweede aanval gehad. Hij lag bij ons op de kamer en ineens hoorde ik hem hard slikken. Dat ging zo door, dus wilde ik hem in rust aaien. Toen ik hem aanraakte begon hij keihard te hijgen. Vriend was opgestaan, want misschien moest hij uit? En ineens kreeg ik het door... Een aanval. Hij was ontzettend warm, non stop kwispelen, kwijlen en hijgen. Hij kon niet opstaan. Maar... Deze aanval was echt 10x lichter dan de eerste keer. Hij was 'relaxed' omdat ik relaxed was. Ik heb rustig gewacht, het raam open gezet en na een minuut of drie was het weer over. Hij was ook veel meer bereikbaar dan vorige keer. Ineens klom hij op schoot bij mijn vriend en was het over. Nog even uitgelaten en meneer was weer helemaal een meneer
Het enige wat we gisteren merkte is dat hij afwezig was. Toen ik thuis kwam van werk kwam hij ff hallo zeggen terwijl hij normaal door het dolle is als het vrouwtje thuis komt. Verder ging hij ook niet idioot doen en rollen en spelen na het eten. Dat viel ons al op.
Dus slecht nieuws omdat ik graag over twee weken zijn eerstejaarsfeestje wilde vieren, maar ook goed nieuws. Want voor eens per jaar teken ik
Nu lekker verwennen, je blijft tenslotte Bobje
Vannacht heeft hij zijn tweede aanval gehad. Hij lag bij ons op de kamer en ineens hoorde ik hem hard slikken. Dat ging zo door, dus wilde ik hem in rust aaien. Toen ik hem aanraakte begon hij keihard te hijgen. Vriend was opgestaan, want misschien moest hij uit? En ineens kreeg ik het door... Een aanval. Hij was ontzettend warm, non stop kwispelen, kwijlen en hijgen. Hij kon niet opstaan. Maar... Deze aanval was echt 10x lichter dan de eerste keer. Hij was 'relaxed' omdat ik relaxed was. Ik heb rustig gewacht, het raam open gezet en na een minuut of drie was het weer over. Hij was ook veel meer bereikbaar dan vorige keer. Ineens klom hij op schoot bij mijn vriend en was het over. Nog even uitgelaten en meneer was weer helemaal een meneer

Het enige wat we gisteren merkte is dat hij afwezig was. Toen ik thuis kwam van werk kwam hij ff hallo zeggen terwijl hij normaal door het dolle is als het vrouwtje thuis komt. Verder ging hij ook niet idioot doen en rollen en spelen na het eten. Dat viel ons al op.
Dus slecht nieuws omdat ik graag over twee weken zijn eerstejaarsfeestje wilde vieren, maar ook goed nieuws. Want voor eens per jaar teken ik

Nu lekker verwennen, je blijft tenslotte Bobje

-
- Hele grote hondenneus
Onze Bolton krijgt ze twwe a drie keer per jaar.
Heeft numedicijnen.
Gaat goed nu.
Alleen de voorlaatste aanval was zo lang dat we stesolid hebben toegediend hij kwam er niet uit .
Nu gaat het goed met hem hopen dat we nog lang van hemmogen genieten.
Bij een aanval altijd eerst zorgen dat hij geen letsel op kan lopen en proberen zoveel mogelijk kwijl bij zijn mond te verwijderen.
NOOIT op zijn rug laten draaien!
Hoop trouwens dat het nu voor hem over is Groetjes
Heeft numedicijnen.
Gaat goed nu.
Alleen de voorlaatste aanval was zo lang dat we stesolid hebben toegediend hij kwam er niet uit .
Nu gaat het goed met hem hopen dat we nog lang van hemmogen genieten.
Bij een aanval altijd eerst zorgen dat hij geen letsel op kan lopen en proberen zoveel mogelijk kwijl bij zijn mond te verwijderen.
NOOIT op zijn rug laten draaien!
Hoop trouwens dat het nu voor hem over is Groetjes

-
- Speurneus
- Contacteer:
He bah, wat een narigheid. Ik heb zelf ook een keer een labje met epilepsie gehad. Bij haar begon het vlak na haar tweede verjaardag. Aanvankelijk heel weinig aanvallen, zo één, twee keer per jaar. Maar geleidelijk aan werden het er toch stiekem meer. Toen ze op 6 keer per jaar zat, dus zo om de andere maand en ook clusters kreeg, vond ik het welletjes. Toen heb ik medicatie gevraagd. Op de fenobarbital is ze verder aanvalsvrij twaalf geworden.
De ene hond is de ander niet natuurlijk. Dus hopelijk blijft het bij jullie Bob bij een enkele aanval per jaar. Maar het is goed om te weten, dat veel honden met medicatie (zodra dat nodig zou zijn) normaal oud kunnen worden.
Hanneke
De ene hond is de ander niet natuurlijk. Dus hopelijk blijft het bij jullie Bob bij een enkele aanval per jaar. Maar het is goed om te weten, dat veel honden met medicatie (zodra dat nodig zou zijn) normaal oud kunnen worden.
Hanneke
-
- Speurneus
- Contacteer:
Gelukkig is het niet zo heel vaak. Wel rot dat hij er last van heeft
Dikke knuffel voor Bobje en ach, als ik toch knuffels aan het uitdelen ben, ook eentje voor jou

Dikke knuffel voor Bobje en ach, als ik toch knuffels aan het uitdelen ben, ook eentje voor jou

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
- Speurneus
-
- Grote hondenneus
-
- Speurneus
Knuffels zijn ontvangen
Bobjes lekker veel geslapen vandaag. Wel veeeel honger en dorst. Net nog een 'nachtelijke' wandeling door het bos. Hij was super alert, helemaal zichzelf en 45 minuten in galop geweest
. Nu ik het terug speel was dat gisteren heel anders en misschien zelfs al een aantal dagen.
Weet inderdaad dat het meer kan worden, maar het begint gelukkig in een laag ritme
. Wat de toekomst verder brengt zullen we zien. De anale toediening had ik er wel voor de zekerheid bij gepakt, maar was echt niet nodig.
Voor nu heel blij dat het een lichte en korte was. Hij is erg aanhankelijk vandaag, het blijft een stoere reu met een klein hartje
Bedankt voor jullie medeleven!

Bobjes lekker veel geslapen vandaag. Wel veeeel honger en dorst. Net nog een 'nachtelijke' wandeling door het bos. Hij was super alert, helemaal zichzelf en 45 minuten in galop geweest

Weet inderdaad dat het meer kan worden, maar het begint gelukkig in een laag ritme

Voor nu heel blij dat het een lichte en korte was. Hij is erg aanhankelijk vandaag, het blijft een stoere reu met een klein hartje

Bedankt voor jullie medeleven!

-
- Hele grote hondenneus
-
- Middelgrote hondenneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
-
- Speurneus