Bruut heeft LPC

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Buuf »

Ik heb echt een voorbeeldige hond....Hij slaapt bijna de hele dag, ligt rustig aan de riem hier in huis en gaat keurig buiten zijn ding doen, en loopt dan gelijk weer terug naar de voordeur 8)

verband is er inmiddels af, de pleister ook en alles ziet er keurig uit.

Ik geniet nu nog maar van de rust hier in huis, want lang zal het niet meer duren denk ik :D
Groetjes Gonnie, Bruut en Storm
pat

Ongelezen bericht door pat »

Succes met revalideren
Carla
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Carla »

Sterkte en succes.. Komt weer helemaal goed hoor...

gr. Carla
Jarco: 12-5-2007 (in huis sinds 21-1-17)

Bo: 5-3-2004 (overleden 6-2-17)
Harley: 5-3-2004 (overleden 13-12-13)
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

We redden het niet meer met 1 pil per dag. Hij denkt dat alles al oke is en dat meneer weer kan doen en laten wat hij wil......fout gedacht dus :wink:

Hij mank soms toch nog erg hoor en heeft echt zijn rust nog nodig. Dus nu maar de dosering wat verhoogd, maar het wordt steeds moeilijker om hem rustig te houden. Bruut heeft gelukkig wel door dat er geen volledige ronde meer wordt gelopen dus doet zijn behoeften nu binnen 2 minuten (en nu maar kijken of we dat zo kunnen houden).

Wel zielig hoor om hem zo te zien, hij is zo vreselijk enthousiast en wil met iedereen spelen, dus voel ik me soms heel erg de stiefmoeder uit Assepoester :oops:
Desdemona
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Desdemona »

Buuf heb je wel een opbouwend wandelschema gekregen? Want helemaal niets doen is ook niet goed hoor.
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ja zeker....3 weken volledige rust en vanaf a.s. vrijdag heel langzaam opbouwen met 5 minuten per week opbouwen. Ik hoop ook dat het heel snel mooi en lekker weer wordt dan kunnen we ook langzaam beginnen met zwemmen.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Hoe gaat het met jullie?
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Redelijk. Je hoopt dat het altijd dat hij gelijk niet meer zou manken, maar dat blijkt ijdele hoop. 's Avonds valt het op dat als hij heeft liggen slapen, hij nogsteeds opstart problemen heeft.

De pijnstillers zijn nu op maar ik krijg niet de indruk dat hij pijn heeft. Wel gaan we nog door met die kalmeringspillen. Ook merken we dat hij langzaam in de pubertijd komt. Luisterd slecht, ze oren zitten echt dicht :? en besnuffelt elk grassprietje wat we tegenkomen.

Maar we gaan gewoon vrolijk verder en zullen zien wat het gaat de de komende tijd. :)
Roos

Fijn om te lezen, en ik denk ook wel dat het normaal is dat ze niet direct weer goed lopen, hier was dat in ieder geval niet zo.
Plus dat hij ook wel erg lang stil moest zitten, hier was het een week en dan mochten ze weer kleine rondjes.
Het lijkt mij dat het dan allemaal wat stroever gaat, ze zeggen niet voor niets dat rust roest :wink:

Doe je wel een beetje voorzichtig met de kalmeringstabletten?
Ik weet niet wat hij krijgt, maar volgens mij is dat spul best verslavend :(
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ik wil ook volgende week gaan afbouwen hoor met die pillen. Hij krijgt ze nu alleen als we in de zaak zijn, want daar is de vloer wel heel erg glad en ben als de dood dat tie uitglijdt.

vanaf morgen gaan we weer wat verder lopen. Ik krijg nu ook het idee dat zo heel veel rust ook niet echt heel bevorderlijk zal zijn.
Bij ons in de familie komt veel artrose voor (wat dat betreft past Bruut wel bij ons :D ) en daar zien wij ook wel dat als mensen meer bewegen het eigenlijk steeds beter gaat, maar ja die kunnen vertellen wat ze voelen en bij honden moet je dat maar merken.
Roos

Ben even benieuwd hoe het met Bruut is nu?
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ik lees even mee...ben ook benieuwd
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
sam
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door sam »

Ik ben ook benieuwd
Buuf
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Sorry voor het late antwoord :oops:

Hier gaat het steeds beter. Het gaat eigenlijk hartstikke goed.
Na een gedegen revalidatie periode, met ups en downs, merken we de laatste tijd dat het heel goed gaat.
We blijven oppassen natuurlijk, en lopen nu 2x per dag een half uurtje en dat gaat uitstekend.
Bruut krijgt dagelijks zijn portie glucosamine en Doils olie en daarbij sinds van de week ook spier support.

Op sommige momenten, als hij geslapen heeft, en dan met opstaan zien we hem soms nog manken. Na een pas of 2 is dat over. Maar verder is het een levendige hond, die weer lekker los kan lopen als we gaan wandelen.

Hier achter in de wijk, is een heerlijk pad achter kassen langs, waar bruut lekker kan loslopen, en we niet zo heel veel andere honden tegen komen. Het spelen met andere honden willen we nog binnen de perken houden, aangezien ik dan toch bang ben, dat er iets mis zou kunnen gaan. Maar als we er een tegen komen dan wordt er gewoon lekker gespeeld hoor. We gaan nog niet naar bijvoorbeeld het bos. Daar zijn er dan gewoon nog te veel en die tijd komt vanzelf wel weer.
sharon66057
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door sharon66057 »

Fijn om te lezen dat het steeds beter gaat met Bruut! :)
Afbeelding

:bruinpootje: Noah

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...

R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
Plaats reactie