Vreemde aanval

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
marions
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door marions »

Roos schreef:
Dutchlabs schreef:

Maar om over jullie kanjer na te denken verder, is er wel eens op koliek getest?
Ik blijf het vreemd vinden dat die zijn buik zo erg optrekt....een koliek aanval krijg je alleen maar er uit door te gaan lopen met je hond.
Misschien kun je dat eens proberen wat gebeurt er als je langzaam gaat lopen met hem....en niet stil blijft staan...?

Zoals het bij Sam gaat verkrampt alles, dus waarom de buik niet?
Met hem gaan lopen is naar mijn mening het slechtste wat je kunt doen, het zal ook ws niet lukken maar is wel heel rot voor de hond he als je dat gaat "proberen".
Eens Roos.
Nog afgezien of het eventueel koliek zou zijn, in deze toestand kún je niet eens gaan lopen. Al zou je het al willen...
De hond valt om,heeft geen controle over zijn ledematen.
Het advies dat ik destijds kreeg was: prikkelarm houden, erbij gaan zitten/liggen en er alleen maar 'zijn'.
Ikzelf legde altijd een hand op hem, niet praten, tv/radio uit etc.
Na een paar minuten merkte ik dan dat hij weer ontspande.
Dit alles gaat dus over epilepsie, voor de duidelijkheid.

Ik hoop dat je snel duidelijkheid hebt, het is rot om je hondje zo te zien.
Dazzling Diamonds Kiepers Nickname
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Dutchlabs »

Roos schreef:
Dutchlabs schreef:

Maar om over jullie kanjer na te denken verder, is er wel eens op koliek getest?
Ik blijf het vreemd vinden dat die zijn buik zo erg optrekt....een koliek aanval krijg je alleen maar er uit door te gaan lopen met je hond.
Misschien kun je dat eens proberen wat gebeurt er als je langzaam gaat lopen met hem....en niet stil blijft staan...?

Zoals het bij Sam gaat verkrampt alles, dus waarom de buik niet?
Met hem gaan lopen is naar mijn mening het slechtste wat je kunt doen, het zal ook ws niet lukken maar is wel heel rot voor de hond he als je dat gaat "proberen".
Een koliek heb ik het over.....een koliek kun je alleen verzorgen door te gaan lopen.
Een EIC aanval is geen verkramping van de hond, is verlamming van de achterhand.
Ik denk alleen maar mee.
Je moet iets doen beter iets als niets.
Maar dat is mijn mening bij een koliek aanval merk je gelijk resultaat en ik neem aan dat een iedere eigenaar van een dierbare hond die niet neer valt van een aanval, je toch iets wilt doen, en lopen is niet mee trekken, gewoon lopen.
Groetjes Saskia

Aafje, Spook, Pamela, Nanoek op fokkersvoorwaarden Madam en Vlinder en Jack.

Labradors are an addiction, you can´t have just one.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

En dat is voor mij precies hetzelfde, ik denk ook alleen even mee.
Mijn mening hierover stoel ik op het filmpje, en wat ik daarop zie is precies hetzelfde als hoe mijn Sam een aanval krijgt.
En ik heb het niet over EIC, ik weet hoe zo'n aanval er uit ziet van Debby haar hondje Fayth, maar over epilepsie.

Hoe je het nu schrijft staat het er al weer heel anders als in jouw eerste post, maar ik blijf het een slecht advies vinden.
En wie heeft het hier over mee trekken??
Dat zou toch wel helemaal te mal zijn als je een hond in zo'n situatie mee gaat trekken lijkt mij :(

En over beter iets doen dan niets, ik heb mij laten vertellen dat het lastig uitvinden is wat er nu precies aan de hand is met Sam, maar mocht de TO toch IETS willen doen dan lijkt het mij verstandiger dat ze de hond nogmaals laat onderzoeken ipv zomaar adviezen hier op het forum aan te nemen, hoe goed bedoeld ze ook mogen zijn!
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Roos schreef:En dat is voor mij precies hetzelfde, ik denk ook alleen even mee.
Mijn mening hierover stoel ik op het filmpje, en wat ik daarop zie is precies hetzelfde als hoe mijn Sam een aanval krijgt.
En ik heb het niet over EIC, ik weet hoe zo'n aanval er uit ziet van Debby haar hondje Fayth, maar over epilepsie.

Hoe je het nu schrijft staat het er al weer heel anders als in jouw eerste post, maar ik blijf het een slecht advies vinden.
Dat zou toch wel helemaal te mal zijn als je een hond in zo'n situatie mee gaat trekken lijkt mij :(

En over beter iets doen dan niets, ik heb mij laten vertellen dat het lastig uitvinden is wat er nu precies aan de hand is met Sam, maar mocht de TO toch IETS willen doen dan lijkt het mij verstandiger dat ze de hond nogmaals laat onderzoeken ipv zomaar adviezen hier op het forum aan te nemen, hoe goed bedoeld ze ook mogen zijn!
Je hebt 1 stukje gequote uit mijn tekst lees het andere ook even goed waar ik schrijf laat hem testen.
Je schrijft hier niet tegen iemand aan die zo maar iets uit haar duim zuigt.
Helaas ervaring met epilepsie EIC en Koliek aanvallen.
Verder is het aan de eigenaar te testen wat ze wel of niet wil.
Er wordt om advies gevraagd en neem aan dat iedereen alleen over zijn eigen ervaring praat, een eigenaar put daar kracht uit of laat het erbij het is aan hun om iets te doen, of iets te negeren.
Zoals in eerder bericht weet de dierenarts het niet, en word er hier om advies gevraagd.
Ik bekijk het filmpje en zie dat het volgens mij geen EIC is, maar iets anders en deel mijn mening.
Eigenaar reageert daarop en daarop reageer ik, wat het misschien ook zou kunnen zijn.....meer niet.(punt).
Groetjes Saskia

Roos

Dutchlabs schreef:
Roos schreef:En dat is voor mij precies hetzelfde, ik denk ook alleen even mee.

Je hebt 1 stukje gequote uit mijn tekst lees het andere ook even goed waar ik schrijf laat hem testen.
Je schrijft hier niet tegen iemand aan die zo maar iets uit haar duim zuigt.
Helaas ervaring met epilepsie EIC en Koliek aanvallen.
Verder is het aan de eigenaar te testen wat ze wel of niet wil.
Er wordt om advies gevraagd en neem aan dat iedereen alleen over zijn eigen ervaring praat, een eigenaar put daar kracht uit of laat het erbij het is aan hun om iets te doen, of iets te negeren.
Zoals in eerder bericht weet de dierenarts het niet, en word er hier om advies gevraagd.
Ik bekijk het filmpje en zie dat het volgens mij geen EIC is, maar iets anders en deel mijn mening.
Eigenaar reageert daarop en daarop reageer ik, wat het misschien ook zou kunnen zijn.....meer niet.(punt).
Och jee, heb ik soms een treetje te hoog gestaan? :D
Ik vind het oke hoor, heb mijn mening over het filmpje en jouw post gemeld en was van plan om het daarbij te laten :wink:
Dutchlabs
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Nee wordt alleen flauw ervan dat je een halve tekst quote en dan terug gaat op iets wat ik al schreef, testen dan sluit je wat uit.
Maar wens je een prettig weekend.
Groetjes Saskia

Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Komt die hier ook..... :smiley28: :wink:
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Roos

Kay schreef:Komt die hier ook..... :smiley28: :wink:
:D Wie?
Marinda

Ongelezen bericht door Marinda »

Koliek is het denk ik ook niet...
Als ik het opzoek zijn een aantal symptomen;
De hond wordt erg rusteloos, jankt en piept en toont dat het hevige pijn heeft. De buik kan stijf aanvoelen.

Erg rusteloos, hij wordt thuis vlak voor zo'n aanval eerder slomer en hangeriger dan rusteloos
tijdens een aanval is hij stil (geen gejank/gepiep)en echt hevige pijnt toont hij niet...het is meer angst omdat hij niet weet wat er gebeurd. Dit uit hij niet met geluiden, maar je ziet de blik in zijn ogen, die vragende blik, waarom het gebeurd, en wat er gebeurd.
Maar voorleggen bij de DA kan altijd ;D
(heb inmiddels een lijstje gemaakt van wat ik hier voor tips in het forum heb gekregen, kijken wat de da er binnenkort van zegt, en of ze bij iets ervan heeft van; ja, dat moet zeker even onderzocht worden :)
Dinie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dinie »

:( Sterkte met Rosco.
Hopelijk stellen ze een diagnose, zodat je weet hoe of wat.
Als je niet weet wat het is, maakt je dat alleen maar onzekerder.
:zwartkopje: Ciba (Ciba van Budiliumhof) 22-10-2005 ~ 25-4-2008
:zwartkopje: Yara (Raspberrycream van Budiliumhof) 7-3-2008
goldboy76

Ongelezen bericht door goldboy76 »

sterkte met je hond
Plaats reactie