en ik denk dat wij wat dat betreft dezelfde zorg hebben....laat het geen hype worden want bepaalde fokkers zullen onbezonnen te werk gaan wat niet ten goede komt van het ras
Wat kost een hond??
-
Tammie
- Middelgrote hondenneus

- Contacteer:
ik weet het Tamara, weet ook wel hoe jij in elkaar zit 
en ik denk dat wij wat dat betreft dezelfde zorg hebben....laat het geen hype worden want bepaalde fokkers zullen onbezonnen te werk gaan wat niet ten goede komt van het ras
Liefs tammie
Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013

-
labbers
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
sannie77
- Kleine hondenneus

- Contacteer:
-
-kim-
- Speurneus

Wat me trouwens wel is opgevallen, is dat in landen als België/ Duitsland en Oostenrijk, veel meer gefokt word op karakter en dit ook te zien is aan diploma's en uitslagen van wedstrijden.
Het lijkt er dus ook op dat ze dan meer geld en tijd in trainingen steken, wat natuurlijk ook wel voor een gedeelte een prijsverschil kan maken.
In mijn zoektocht naar een nieuwe pup heb ik toch heel weinig op Nederlandse fokkers sites zien staan over trainingen en karakter, wel genoeg over gezondheid en show
(maar dat is weer een andere discussie)
Het lijkt er dus ook op dat ze dan meer geld en tijd in trainingen steken, wat natuurlijk ook wel voor een gedeelte een prijsverschil kan maken.
In mijn zoektocht naar een nieuwe pup heb ik toch heel weinig op Nederlandse fokkers sites zien staan over trainingen en karakter, wel genoeg over gezondheid en show
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC
Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
-
Roxy11
- Hele grote hondenneus

Dat is wel een interessante. Ik vind karakter namelijk net zo belangrijk als gezondheid.-kim- schreef:Wat me trouwens wel is opgevallen, is dat in landen als België/ Duitsland en Oostenrijk, veel meer gefokt word op karakter en dit ook te zien is aan diploma's en uitslagen van wedstrijden.
In mijn zoektocht naar een nieuwe pup heb ik toch heel weinig op Nederlandse fokkers sites zien staan over trainingen en karakter, wel genoeg over gezondheid en show(maar dat is weer een andere discussie)
Doe ze daar dan ook meer van die tests om baasje en pup te matchen?
-
-kim-
- Speurneus

Ik dus ook.Roxy11 schreef:Dat is wel een interessante. Ik vind karakter namelijk net zo belangrijk als gezondheid.-kim- schreef:Wat me trouwens wel is opgevallen, is dat in landen als België/ Duitsland en Oostenrijk, veel meer gefokt word op karakter en dit ook te zien is aan diploma's en uitslagen van wedstrijden.
In mijn zoektocht naar een nieuwe pup heb ik toch heel weinig op Nederlandse fokkers sites zien staan over trainingen en karakter, wel genoeg over gezondheid en show(maar dat is weer een andere discussie)
Doe ze daar dan ook meer van die tests om baasje en pup te matchen?
Ik weet niet hoe het precies werkt, het viel me gewoon op en als ik dan op een hele boel sites van Nederlandse fokkers kijk, gaat het alleen maar over de gezondheidsuitslagen en verder veel over uiterlijk. Op sites in andere landen, zie ik vanalles van proeven ,maar ook veel meer fokkers die werken met hun honden. En dan heb ik zeker meer over voor een pup.
Ik ga in het weekend eens op mijn gemak verder lezen.
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
-
Karlien
- Speurneus

- Contacteer:
Dat is zeker juist voor België!Laboriginals schreef:Misschien omdat er in die landen nog veel meer gejaagd wordt?
Hanneke
Er zijn al niet zoveel Labradorfokkers en dan fokt het merendeel nog werklijnhonden. De fokkers die showlabradors fokken, doen zeker niet meer met hun honden dan de NL showlabradorfokker.
-
-kim-
- Speurneus

Vooral in Oostenrijk en delen van Duitsland zal dat zeker zo zijn, maar ik vind de werklijnen er daar wel minder iel en spits uit zien als hier in Nederland bij sommige werklijn fokkers.Laboriginals schreef:Misschien omdat er in die landen nog veel meer gejaagd wordt?
Hanneke
Maar wat ik zag zaten er voornamelijk in Duitsland heel veel Dual purpose fokkers. En dat lijkt me iets wat een goede zaak is, ik heb gezocht nu naar een pup die geschikt moet zijn om te werken ( ik train veel ), maar daarnaast ook goed moet kunnen scoren op een show. En dat was een hele moeilijke zoektocht !
Maar de labrador blijft toch een hond om mee te werken en ik vind het dan ook heel raar dat daar zo weinig aandacht aan besteed word. Word wel vanalles gezegd over karakter maar dat gaat dan vooral over het lieve en rustige karakter.
Voor mij is karakter heel belangrijk en als een pup daardoor duurder word heb ik dat er voor over.
-
Kelsey en Lenka
- Grote hondenneus