Wat kost een hond??

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
Tammie
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tammie »

ik weet het Tamara, weet ook wel hoe jij in elkaar zit :D

en ik denk dat wij wat dat betreft dezelfde zorg hebben....laat het geen hype worden want bepaalde fokkers zullen onbezonnen te werk gaan wat niet ten goede komt van het ras :D
Liefs tammie
:blondkopje: Liberty Spirit's Red Pepper, Pepper, 11-01-2011
:blondkopje: Liberty Spirit's Mary Poppins, Indra, 10-06-2013
Afbeelding
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

Wij hebben Hailey in Duitsland gekocht en idd 1450,00 euries :D!
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
sannie77
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sannie77 »

Als wij in januari onze pup krijgen betalen wij 900 euro.Dit is ook exact de gemiddelde prijs,kan je terug vinden via de labradorbond.
Bo(Tropical Taste of Bransjesland)15-12-2013
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Wat me trouwens wel is opgevallen, is dat in landen als België/ Duitsland en Oostenrijk, veel meer gefokt word op karakter en dit ook te zien is aan diploma's en uitslagen van wedstrijden.
Het lijkt er dus ook op dat ze dan meer geld en tijd in trainingen steken, wat natuurlijk ook wel voor een gedeelte een prijsverschil kan maken.

In mijn zoektocht naar een nieuwe pup heb ik toch heel weinig op Nederlandse fokkers sites zien staan over trainingen en karakter, wel genoeg over gezondheid en show :wink: (maar dat is weer een andere discussie)
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

-kim- schreef:Wat me trouwens wel is opgevallen, is dat in landen als België/ Duitsland en Oostenrijk, veel meer gefokt word op karakter en dit ook te zien is aan diploma's en uitslagen van wedstrijden.
Het lijkt er dus ook op dat ze dan meer geld en tijd in trainingen steken, wat natuurlijk ook wel voor een gedeelte een prijsverschil kan maken.

In mijn zoektocht naar een nieuwe pup heb ik toch heel weinig op Nederlandse fokkers sites zien staan over trainingen en karakter, wel genoeg over gezondheid en show :wink: (maar dat is weer een andere discussie)
Dat is wel een interessante. Ik vind karakter namelijk net zo belangrijk als gezondheid.
Doe ze daar dan ook meer van die tests om baasje en pup te matchen?
-kim-
Speurneus
Speurneus

Roxy11 schreef:
-kim- schreef:Wat me trouwens wel is opgevallen, is dat in landen als België/ Duitsland en Oostenrijk, veel meer gefokt word op karakter en dit ook te zien is aan diploma's en uitslagen van wedstrijden.

Dat is wel een interessante. Ik vind karakter namelijk net zo belangrijk als gezondheid.
Doe ze daar dan ook meer van die tests om baasje en pup te matchen?
Ik dus ook.

Ik weet niet hoe het precies werkt, het viel me gewoon op en als ik dan op een hele boel sites van Nederlandse fokkers kijk, gaat het alleen maar over de gezondheidsuitslagen en verder veel over uiterlijk. Op sites in andere landen, zie ik vanalles van proeven ,maar ook veel meer fokkers die werken met hun honden. En dan heb ik zeker meer over voor een pup.

Ik ga in het weekend eens op mijn gemak verder lezen.

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Misschien omdat er in die landen nog veel meer gejaagd wordt?

Hanneke
Karlien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Karlien »

Laboriginals schreef:Misschien omdat er in die landen nog veel meer gejaagd wordt?

Hanneke
Dat is zeker juist voor België!
Er zijn al niet zoveel Labradorfokkers en dan fokt het merendeel nog werklijnhonden. De fokkers die showlabradors fokken, doen zeker niet meer met hun honden dan de NL showlabradorfokker.
:blondpootje: Quan en Rumi
:zwartpootje: Caillou en Roeba
:pootje: Skye, Phlyn, Rhuna en Ramses
-kim-
Speurneus
Speurneus

Laboriginals schreef:Misschien omdat er in die landen nog veel meer gejaagd wordt?

Hanneke
Vooral in Oostenrijk en delen van Duitsland zal dat zeker zo zijn, maar ik vind de werklijnen er daar wel minder iel en spits uit zien als hier in Nederland bij sommige werklijn fokkers.

Maar wat ik zag zaten er voornamelijk in Duitsland heel veel Dual purpose fokkers. En dat lijkt me iets wat een goede zaak is, ik heb gezocht nu naar een pup die geschikt moet zijn om te werken ( ik train veel ), maar daarnaast ook goed moet kunnen scoren op een show. En dat was een hele moeilijke zoektocht !

Maar de labrador blijft toch een hond om mee te werken en ik vind het dan ook heel raar dat daar zo weinig aandacht aan besteed word. Word wel vanalles gezegd over karakter maar dat gaat dan vooral over het lieve en rustige karakter.

Voor mij is karakter heel belangrijk en als een pup daardoor duurder word heb ik dat er voor over.

Kelsey en Lenka
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door Kelsey en Lenka »

Amai, wat duur. Wij zouden 925 euro betalen.
:blondpootje: Kelsey (10-10-99 / 16-01-14 )
:bruinpootje: Lenka (Mika of purple heathmoor) 15/08/13
:zwartpootje: Bo (cavalier King Charles) 03/08/04
:zwartpootje: Luna 12/09/13
Plaats reactie