Zou dit suikerziekte kunnen zijn?
-
laika
- Speurneus

-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
Het is duidelijk dat de diernartsen in de dierenartspraktijk waar jij naartoe gaat niet goed weten wat er aan de hand is.
Ik zou me vandaag, als er nog geen verbetering is, laten doorverwijzen naar Utrecht, daar zit de meeste kennis! Veel sterkte gewenst...
Ik zou me vandaag, als er nog geen verbetering is, laten doorverwijzen naar Utrecht, daar zit de meeste kennis! Veel sterkte gewenst...
Esra (Avalon Hope of Eastside Forest)24-10-2005
Holly (Holly Holy of Eastside Forest)10-11-2007-
jolien
- Hele grote hondenneus

Dank allemaal voor jullie berichtjes.
Het lijkt vandaag heel iets beter te gaan met Quin, ze is in ieder geval de nacht gelukkig goed doorgekomen.
Gisteravond nadat ze die pillen had ingenomen is ze wel wat opgeleefd. Ze is zelfs mee naar buiten gelopen naar de overkant van de straat om een plas te doen, dat was al heel wat! Ze wilde eigenlijk nog doorlopen maar dat hebben we niet gedaan, dat zou haar teveel energie kosten. Ook vanmorgen liep ze weer mee naar de overkant om uit te gaan. Verder ligt ze nog wel voornamelijk in d'r mandje, maar dit is al heel wat.
Het is misschien niet heel goed om met die antibiotica te beginnen zonder dat je precies weet wat er aan de hand is, maar gisteravond zag ik dit zo'n beetje als enige redmiddel. Zo van als er dan toch ergens een ontsteking of iets dergelijks zit wat ze nog niet hebben gevonden, dan krijgt ze tenminste iets binnen om haar te helpen. Maar het is inderdaad nogal knullig gegaan allemaal en ik was er ook echt pissig over. Het vervelende is dat wij geen andere da in Apeldoorn weten waar we zeg maar wel een goed gevoel bij hebben... We kijken het vandaag even aan, kijken hoe ze reageert op de medicijnen en als we het niet vertrouwen denk ik dat we haar meenemen naar Wageningen, waar we wel goede ervaringen hebben.
Het lijkt vandaag heel iets beter te gaan met Quin, ze is in ieder geval de nacht gelukkig goed doorgekomen.
Gisteravond nadat ze die pillen had ingenomen is ze wel wat opgeleefd. Ze is zelfs mee naar buiten gelopen naar de overkant van de straat om een plas te doen, dat was al heel wat! Ze wilde eigenlijk nog doorlopen maar dat hebben we niet gedaan, dat zou haar teveel energie kosten. Ook vanmorgen liep ze weer mee naar de overkant om uit te gaan. Verder ligt ze nog wel voornamelijk in d'r mandje, maar dit is al heel wat.
Het is misschien niet heel goed om met die antibiotica te beginnen zonder dat je precies weet wat er aan de hand is, maar gisteravond zag ik dit zo'n beetje als enige redmiddel. Zo van als er dan toch ergens een ontsteking of iets dergelijks zit wat ze nog niet hebben gevonden, dan krijgt ze tenminste iets binnen om haar te helpen. Maar het is inderdaad nogal knullig gegaan allemaal en ik was er ook echt pissig over. Het vervelende is dat wij geen andere da in Apeldoorn weten waar we zeg maar wel een goed gevoel bij hebben... We kijken het vandaag even aan, kijken hoe ze reageert op de medicijnen en als we het niet vertrouwen denk ik dat we haar meenemen naar Wageningen, waar we wel goede ervaringen hebben.
-
roelien
Hoi Jolien
In Apeldoorn weet ik verder ook niks, als je wel ergens anders heen wil in Nunspeet zit een super goede kliniek:
DGC Nunspeet. Vragen naar Dinand of Wouter. Zijn ook wel andere artsen, maar deze twee (plus Arjan maar is op vakantie) weten waar ze het over hebben, en zullen je niet laten aanmodderen.
Vanuit Apeldoorn heel goed te doen.
Sterkte ermee!!
groeten Roelien
In Apeldoorn weet ik verder ook niks, als je wel ergens anders heen wil in Nunspeet zit een super goede kliniek:
DGC Nunspeet. Vragen naar Dinand of Wouter. Zijn ook wel andere artsen, maar deze twee (plus Arjan maar is op vakantie) weten waar ze het over hebben, en zullen je niet laten aanmodderen.
Vanuit Apeldoorn heel goed te doen.
Sterkte ermee!!
groeten Roelien
-
Annette
- Speurneus

- Contacteer:
-
jolien
- Hele grote hondenneus

We zijn net terug uit Wageningen en wat ben ik blij dat we daar geweest zijn! De dokter daar heeft het hele verhaal aangehoord en eerst nog voor de zekerheid een uitgebreid bloedonderzoek gedaan. Hierbij is ze onder andere op de lever/nieren/witte en rode bloedlichaampjes getest. Ook is er een uitgebreid lichamelijk onderzoek geweest. Dus goed gevoelt aan buik/lymfe/lever/slokdarm/rug/reflexen etc. Bij de rug viel gelijk op dat dit niet prettig was voor haar en hierbij ging ze ook wat door haar achterhand. Het vermoeden was toen dus al dat het misschien uit haar rug zou komen, omdat we ook aangegeven hebben dat ze moeite heeft met opstaan (duidelijk in haar achterhand) en dat ze zo op haar benen stond te tollen. Vervolgens moesten we even een kwartiertje wachten zodat het bloed onderzocht kon worden en we gelijk de uitslag kregen. Hier is niks geks in gevonden. Het enige was dat ze een iets vergrote lever had (hadden ze ook al gevoeld), maar dat komt waarschijnlijk door de prednison die ze afgelopen maandag heeft gehad. Dit zal met een paar dagen weer beter worden. Verder zijn er dus gelukkig geen gekke dingen uit naar voren gekomen. Vervolgens heeft een andere arts voor de zekerheid ook nog naar haar gekeken en weer haar rug gevoeld en hij constateerde ook heel duidelijk dat er het een en ander klem zit bij haar wervels, waardoor ze gewoon heel veel pijn heeft..
De enorme hoge koorts die ze vorige week vrijdag heeft gehad kan ook een uiting van de pijn zijn en tevens dus ook het sloom zijn/niet willen en kunnen lopen. Omdat ze vandaag zo met haar bezig zijn geweest tijdens het onderzoek heeft ze net nog een Rimadyl injectie gehad en vanaf morgen beginnen voor 14 dagen met de pijnstillers, een halve pil per dag. Tevens hebben we Puur Hernia meegekregen.
Wat ben ik blij dat we geweest zijn en nu eindelijk weten wat er met haar aan de hand is. Maar duidelijk is dus dat we nooit meer naar die dierenarts in Apeldoorn gaan, hij heeft haar zelfs maandag 2x naar de praktijk laten komen toen ze amper de auto in en uit kon, gewoon door de pijn..!!
Hopelijk zien we nu snel resultaat. Over zes weken moeten we sowieso terug komen voor controle.
Wat ben ik blij dat we geweest zijn en nu eindelijk weten wat er met haar aan de hand is. Maar duidelijk is dus dat we nooit meer naar die dierenarts in Apeldoorn gaan, hij heeft haar zelfs maandag 2x naar de praktijk laten komen toen ze amper de auto in en uit kon, gewoon door de pijn..!!
Hopelijk zien we nu snel resultaat. Over zes weken moeten we sowieso terug komen voor controle.
-
Roos
-
Laboriginals
- Speurneus

- Contacteer:
Dat zal een hele opluchting zijn. Misschien een tip: als het vanuit de wervels komt, zou je naar een manuele of fysiotherapeut kunnen gaan. Dat helpt vaak heel goed. Dorith Aharon bijvoorbeeld, die staat erg goed bekend (http://www.kreupeldier.nl" onclick="window.open(this.href);return false;).
Beterschap voor Quincy.
Hanneke
Beterschap voor Quincy.
Hanneke
-
rimanime
- Speurneus

Wat een getob met je grietje......Hopelijk, nu je weet wat er scheelt, knapt je grietje snel weer op. Soms vraag je wel eens af wat het ambt van een DA nou eigenlijk inhoud als je de verhalen leest
Knuf voor je meisje......

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
laika
- Speurneus

-
Roos
-
sharon66057
- Speurneus

Wat fijn dat je nu in ieder geval weet wat er met je meisje aan de hand is en jullie kunnen werken aan het herstel. En wat knullig van je eigen dierenarts dat ze je zo hebben laten aanmodderen, ik zou daar ook klaar mee zijn! Heel veel beterschap voor je meisje, geef haar maar een dikke knuffel!

Zeg me dat je nooit weg zal gaan....
Dat kan ik je niet beloven.
Maar als je aan me denkt, zul je me zien...heel even, in de verte...
R.I.P Rebel en Nero, samen voor altijd in mijn hart...
-
roelien