Homeopatische dierenarts voor allergie
-
Muiske
- Grote hondenneus

Re: Homeopatische dierenarts voor allergie
Vandaag bij de Dermatoloog geweest. Was een fijn gesprek. Zij gaf aan dat Apoquel ook geen wondermiddel is. Omdat het nog maar zo kort op de markt is is er niet bekend wat dit medicijn doet op langere termijn. Ook hebben sommige honden last van diarree en overgeven. Wij hebben het meegekregen als vervanging van de prednison. Gaan er morgen mee starten dus ik ben benieuwd.
Maar het allerbelangrijkste is dat onze DA toch wel wat fouten had gemaakt. Uit bloedonderzoek kwam naar voren dat Bob allergisch is voor mijten (deze stonden in het rood) En verschillende grassoorten (waarden waren aanzienlijk minder). Onze DA heeft gedesinsibiliseerd op de mijten. Na wat vragen kwam de dermatoloog er achter dat Bob zijn allergie duidelijk seizoensgebonden is. In april (als ik mijn hooikoorts krijg) begint de ergste jeuk. In de winter heeft hij er nauwelijks last van. Ook gaf zij aan dat Labradors vaak gevoeliger zijn dan andere rassen en dat zij minder stof ingespoten moeten krijgen. Bijv, het schema eindigt op 1 ml inspuiten. Zij gaf aan dat 0,5 ml vaak al voldoende is. Omdat hij nu in zijn piek zit mbt allergenen gaan wij pas in Oktober proberen om opnieuw te desensibiliseren.
Na onderzoek bleek Bob ook een flinke oorontsteking had diep in zijn oor. De dierenarts had laatst gekeken maar zei dat het oor schoon was (ook al stonk het behoorlijk) Bleek dat er een flinke zooi in zat met pus en alles. Dit had ze gelijk onderzocht en daarna het oor schoongespoten. Over 2 weken moeten we terug komen om te kijken of het oor genezen is.
Maar het allerbelangrijkste is dat onze DA toch wel wat fouten had gemaakt. Uit bloedonderzoek kwam naar voren dat Bob allergisch is voor mijten (deze stonden in het rood) En verschillende grassoorten (waarden waren aanzienlijk minder). Onze DA heeft gedesinsibiliseerd op de mijten. Na wat vragen kwam de dermatoloog er achter dat Bob zijn allergie duidelijk seizoensgebonden is. In april (als ik mijn hooikoorts krijg) begint de ergste jeuk. In de winter heeft hij er nauwelijks last van. Ook gaf zij aan dat Labradors vaak gevoeliger zijn dan andere rassen en dat zij minder stof ingespoten moeten krijgen. Bijv, het schema eindigt op 1 ml inspuiten. Zij gaf aan dat 0,5 ml vaak al voldoende is. Omdat hij nu in zijn piek zit mbt allergenen gaan wij pas in Oktober proberen om opnieuw te desensibiliseren.
Na onderzoek bleek Bob ook een flinke oorontsteking had diep in zijn oor. De dierenarts had laatst gekeken maar zei dat het oor schoon was (ook al stonk het behoorlijk) Bleek dat er een flinke zooi in zat met pus en alles. Dit had ze gelijk onderzocht en daarna het oor schoongespoten. Over 2 weken moeten we terug komen om te kijken of het oor genezen is.
-
corretje
- Hele grote hondenneus

Oh wat sneu voor Bob en wat een getob met het arme ventje. Ik hoop zo voor jullie dat er snel een oplossing komt, zodat Bob zich weer lekker voelt zonder jeuk. Helaas dat de dierenarts foutjes heeft gemaakt, maar dat is geweest. Nu vooruit kijken en probeer positief te blijven.
Heel veel sterkte en suc6 toegewenst
Heel veel sterkte en suc6 toegewenst
-
Gittje
- Kleine hondenneus

Hopelijk lukt het ditmaal en heeft Bob geen last van bijwerkingen.Muiske schreef: Vandaag bij de Dermatoloog geweest. Was een fijn gesprek. Zij gaf aan dat Apoquel ook geen wondermiddel is. Omdat het nog maar zo kort op de markt is is er niet bekend wat dit medicijn doet op langere termijn. Ook hebben sommige honden last van diarree en overgeven. Wij hebben het meegekregen als vervanging van de prednison. Gaan er morgen mee starten dus ik ben benieuwd.
In België is de lancering van Apoquel al voor de 3de maal uitgesteld! Het zou nu voor januari 2016 beloofd zijn.
Onze hond staat op aanraden van onze DA op Celestone 0,5 mg. Momenteel een 1/2 tablet per dag en de jeuk is net onder controle. Deze posologie zou in principe weinig tot geen weinig bijwerkingen geven.
Vanaf medio oktober tot eind april/medio mei slagen wij erin om dit af te bouwen naar 1/2 tablet om de 2 dagen.
-
Muiske
- Grote hondenneus

We zijn nu twee weken bezig met de Apoquel. We hebben bijna tot geen bijwerkingen dus dat is top. Ja, we hebben 1 bijwerking.... een hele actieve en blije gelukkige hond
. Heb hem nog nooit zo meegemaakt, hij heeft energie voor 10 en wil alleen maar kroelen en spelen. Dat is wel eens anders geweest. We hebben wel een kleine minder fijne bijwerking en dat is dat zijn ontlasting erg hard is. Daardoor moet hij persen en denk dat hij iets kapot heeft gemaakt want er komt nu een druppel bloed mee uit. Morgen gaan we weer naar de dermatoloog en gaan we dit gelijk controleren. Ik heb voor nu wat extra spiervlees bij zijn eten gedaan (rundergehakt) en een groentepapje gemaakt wat we af en toe geven.
Wat betreft het homeopatische traject, hier zijn wij ook nog steeds mee bezig. Vooral de chlorofyl en de zalmolie helpen Bob heel erg. Wij gaan nu in overleg met de dermatoloog en de homeopaath een behandelplan opstellen zodat we ook de apoquel kunnen minderen.
Ik zal vanaf nu niet zo vaak meer berichtjes posten. Als er veranderingen zijn laat ik het zeker nog weten. Altijd handig voor anderen die met dit probleem worstelen.
Wat betreft het homeopatische traject, hier zijn wij ook nog steeds mee bezig. Vooral de chlorofyl en de zalmolie helpen Bob heel erg. Wij gaan nu in overleg met de dermatoloog en de homeopaath een behandelplan opstellen zodat we ook de apoquel kunnen minderen.
Ik zal vanaf nu niet zo vaak meer berichtjes posten. Als er veranderingen zijn laat ik het zeker nog weten. Altijd handig voor anderen die met dit probleem worstelen.
- Romke
- Grote hondenneus

Wat een super goed nieuws!!!
Sterkte verder op jullie lange weg
Sterkte verder op jullie lange weg
- marie
- Middelgrote hondenneus

Dan moet je juist orgaan bijgeven en geen spiervlees.
Max 10-05-2007
Seda 23-12-2014
Seda 23-12-2014
-
Muiske
- Grote hondenneus

Bedankt voor de tip marie, ik zal ook extra orgaan erbij doen.
-
Kampbosman
- Snuffelneus

wat fijn !
Als het beter gaat merk je pas hoe naar de jeuk voor je hond moet zijn geweest.
Hier ook weer een super vrolijke hond.
We zijn bezig met de 2e poging om Apoquel af te bouwen.
Ik probeer het nu wat langzamer te doen. D.w.z. wat langer doorgaan met de lagere dosering.
En ik ga nu met halve tabletten omlaag i.p.v. hele.
Succes verder !
Als het beter gaat merk je pas hoe naar de jeuk voor je hond moet zijn geweest.
Hier ook weer een super vrolijke hond.
We zijn bezig met de 2e poging om Apoquel af te bouwen.
Ik probeer het nu wat langzamer te doen. D.w.z. wat langer doorgaan met de lagere dosering.
En ik ga nu met halve tabletten omlaag i.p.v. hele.
Succes verder !