Pupjes april/mei/juni

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Nathalie01 »

oh ik heb verkeerd gezegd :oops: maar Dex krijgt 3 x 300 gram dus 900 gram per dag( dus net geen kilo). Hij doet het er goed op hoor, hij groeit gelijkmatig ongeveer een kilo per week en is niet te dik ofzo. Maar ik zal het extra goed in de gaten houden :wink:
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

@ lunatic, die fora ken ik ook ;)

Er wordt veel over gezegd en gesproken en ik ben het met sommige dingen wel eens en met andere niet. Je moet er ook een beetje je eigen weg in vinden. Wij doen nu zo, en omdat dat goed gaat, blijven we het zo doen. Het gaat nu om zulke kleine hoeveelheden, dat ik denk dat het geen kwaad kan. Maar zoals ik zei, bij Cacao doen we het wel gesplitst.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

@lunatic, ik vind 400 gram voor een hond van 16,5 kilo echt heel weinig hoor. Ik weet niet hoeveel Leentje nu precies weegt, maar die krijgt ongeveer 700 tot 800 gram op een dag, en ze ziet er gewoon goed uit, geen grammetje vet.
Ben je niet bang dat je Doran structureel te weinig voedingsstoffen geeft op deze manier? Want 5 tot 10% mag een richtlijn zijn, maar jij zit nu 0p 2,5% en dat is voor een opgroeiende pup héél weinig.
Ik ben een voorstander van slanke honden, én voeren op het oog, maar weet ook dat opgroeiende pups gewoon wat extra nodig hebben.
Linnie

Ongelezen bericht door Linnie »

Thanx voor alle tips over KVV :klasse:

Yoran ik bedoel ook niet dat Guus uit verhouding is :) Hij is af en toe gewoon echt superslank met lange poten als hij weer een stukje de hoogte in gaat, dat trekt dan weer bij en dan gaat hij weer een stukje omhoog ;) zo schommelt het, hij is geen compact pupje op zo'n moment. Dat bedoelde ik eigenlijk :D

Guus krijgt trouwens 220 gram brokkies. De DA noemde zijn gewicht en lijntje perfect :verliefd1:

Ff een vraagje.. Guus springt best wel veel tegen het aanrecht, de tafel, ons, gewoon als hij enthousiast is... hij luistert naar 'no' en stopt dan met springen, maar ja, de sprong is dan al geweest. Nu zei vanochtend de oppas van Guus dat dat echt hartstikke slecht is voor zijn heupen. Dat wist ik wel, maar het is ook niet zo dat hij springend door het leven gaat. Nou ja, mijn vraag is daarom eigenlijk, springen die van jullie ook redelijk vaak?
Ik heb er gewoon buikpijn van :( We doen echt alles om hem niet teveel te belasten; geen gladde vloer, minutenschema per wandelingen aanhouden, geen traplopen, geen ballen gooien etc, veel laten rusten, niet met honden spelen.. maar springen is zo lastig om voor te zijn.
Dat stomme HD en ED, ik ben daar echt heel veel mee bezig :? :(
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

ja Dex begint ook steeds meer te springen bijvoorbeeld op de bank en tegen het aanrecht als zijn eten staat te ontdooien, als ik zeg nee stopt hij er meestal wel mee. Maar goed als je wil dat hij nooit een verkeerde beweging maakt kun je hem beter in een glazen doosje doen om ernaar te kijken :D Wij letten ook heel goed op maar soms kunnen ze van die rare bewegingen maken en daar doe je toch niks aan of je moet hem de hele dag aan de riem doen :? Dex kan bijvoorbeeld ineens keihard rondjes gaan rennen in de tuin of in de woonkamer vooral als hij iets heeft wat hij niet mag (een schoen of de een plantje uit de tuin :D ) als ik hem probeer te laten stoppen/pakken rent hij alleen maar harder of gaat vol in de remmen om vervolgens de andere kant op te rennen.. tja daar doe je toch niet veel aan
Linnie

Nee precies, Guus ziet het vast niet zitten om het eerste jaar alleen maar in de bench te zitten :D (ik ook niet trouwens ;))
Maar ik was gewoon benieuwd of het echt puppy-eigen is om zo te toinken als ze jong zijn ofdat wij een apart geval hebben. Ik bedoel, als alle puppies springen en niet alle puppies dan gelijk HD hebben, ben ik er geruster op dan dat iedereen zegt 'nee mijn pup springt echt nooit' :D
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

Leuk om alle foto's te bekijken van die puppies... als ik Daantje dan zie is die al hudge in vergelijking met al deze schatjes (terwijl ik hem nog steeds mijn puppie noen :oops: )

@ Kirsten, ik heb bij de overgang van brok naar KVV bij Daan ook gewoon door elkaar gevoerd hoor, en hij heeft er niets aan overgehouden :)

@ Lunatic, ik vind 400 gram ook heel weinig voor een pup in de groei :?
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

doggie schreef:@lunatic, ik vind 400 gram voor een hond van 16,5 kilo echt heel weinig hoor. Ik weet niet hoeveel Leentje nu precies weegt, maar die krijgt ongeveer 700 tot 800 gram op een dag, en ze ziet er gewoon goed uit, geen grammetje vet.
Ben je niet bang dat je Doran structureel te weinig voedingsstoffen geeft op deze manier? Want 5 tot 10% mag een richtlijn zijn, maar jij zit nu 0p 2,5% en dat is voor een opgroeiende pup héél weinig.
Ik ben een voorstander van slanke honden, én voeren op het oog, maar weet ook dat opgroeiende pups gewoon wat extra nodig hebben.
Neehoor, hij komt helemaal niks te kort, aangezien hij een tot op de gram uitgerekend en uitgebalanceerd menu krijgt.
Hij is kerngezond, prachtig slank en gespierd, de DA, de fokker en ikzelf zijn zeer tevreden over hem. En hij komt trouwens keurig 700 gram per week aan, precies volgens de planning.
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Linnie

Even een Guus fotospam :)

Dagelijke portie groentes :D
Afbeelding

Snuffelen
Afbeelding

Vriendjes maken
Afbeelding

Even tof doen 8)
Afbeelding

Maar ik blijf sullige Guus :verliefd1:
Afbeelding

Kijk eens wat voor volwassen hoofd ik al heb :)
Afbeelding

Van die fotosessie wordt je moe :oops:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Linnie op 30 jul 2010, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Yoran99
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yoran99 »

leuke foto's van Guusje :)
Yoran 24/10/1999~26/07/2011
Bruce 04/04/2002
Denzell 14/04/2004
Figaro 31/03/2006
Tyson (Precious For Eternity Vast Pretender 15/07/2009
Djedda (Smallville's Empress Just Say Yes) 24/04/2010
Haylee (Smallville's Empress Love Affair) 14/05/2011
Dawn (Of Emperor's Pride Legacy) 04/09/2012
Dusty (Black Sea Sykstus) 13/03/2013
Ocean (Flanders Pride Ocean Diva) 19/01/2015
Nathalie01
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Leuke foto's en hij ziet er goed uit! Ze worden zo snel groot, het zijn bijna geen puppy's meer :cry:
kirsten&cacao

Cacao is ook nog mijn puppenkind hoor! Alleen wat groot uitgevallen ;)

Cashew begint eindelijk een beetje fatsoenlijke vormen aan te nemen ;) puppenbeebie!
Linnie

Ja idd Nathalie het puppyachtige gaat er nu zo langzamerhand wel af :(

Hoe gaat het met het wisselen?
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Linnie schreef:Ja idd Nathalie het puppyachtige gaat er nu zo langzamerhand wel af :(

Hoe gaat het met het wisselen?
Zijn jullie slungels al aan het wisselen dan? Bij Leentje zit er nog geen enkel tandje los......
kirsten&cacao

Hier zit alles ook nog stijf vast hoor, maar het zal er wel aankomen. Bij Cacao was ik echt verbaasd dat ze op 4 maanden ineens een tand los/uit
had ;)
Plaats reactie