Coco

Plaats hier alle vragen over de aanschaf van een Labrador.
patricia stevens

Ongelezen bericht door patricia stevens »

duo penotti schreef:Is goed hoor patricia.
Vandaag heb ik de hele dag in het asiel gewerkt dus geen tijd gehad om Coco te bezoeken, wel gebeld en mams en kids maken het prima :)
Donderdag gaan we weer op bezoek en dan gaan we zwemmen :)
ik ben benieuwd wat Coco zal doen. Vorige week kwamen we een modderplas tegen en daar ging ze in graven, leuk om te zien hoe ze alles ontdekt hoewel het eigenlijk wel triestig is dat ze dat ze het nu pas mag ontdekken. Een pensstaafje wist ze ook niet wat ze daarmee aan moest.
Eerst bracht ze het naar haar pups en pas na een tijdje snapte ze dat je dat kon opeten maar toen heeft ze gesmuld hoor.
ach als je dat ziet dan breekt je hart :(
ze komt gelukkig goed terecht , kan echt niet beter zijn :klasse:
ik hoop oprecht dat jullie samen heel gelukkig mogen zijn :)
't zal niet makkelijk worden maar 't komt goed daar geloof ik echt in !!!
Belle

Ongelezen bericht door Belle »

Ik ben hier eigenlijk bijna nooit meer, maar nu wil ik toch even dit zeggen: dit verhaal lijkt niet alleen op dat van Belle, als ik dit koppie van Coco zie is het alsof ik Belle weer in haar ogen kijk :cry: Sprekend, 2 druppels water, inclusief de kale plekken, hangoogjes en inclusief hangbuikje. Vreselijke vreselijke praktijken. Ik zou nu niet meer zo snel zeggen "ik doe het zo weer" maar ik begrijp wel weer even helemaal waarom ik er toen voor gekozen heb. Ik hoop dat Coco psychisch minder schade heeft dan Belle had en dat ze een zorgenloos leventje tegemoet gaat!
Tilly
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Tilly »

duo penotti schreef:Een pensstaafje wist ze ook niet wat ze daarmee aan moest.
Eerst bracht ze het naar haar pups en pas na een tijdje snapte ze dat je dat kon opeten maar toen heeft ze gesmuld hoor.
het is toch erg... Coco...veel geluk op je nieuwe stek
Groetjes Tilly
Pootje van Gina & Akka

*Er is op de wereld geen betere psychiatrie, dan een hond die je gezicht aflikt*
Miske
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Miske »

Wow Coco, jij komt echt op een megastekje terecht!!!

Hé dujo penotti, Olly werkte echt vrij hypnotiserend op honden met angst/grote problemen, want ik heb al een paar x eigenaars van die mishandelde / verwaarloosde windhonden tegen gekomen, en dan zijn ze steeds angstvallig dat hun honden bang hebben van andere honden/mensen, maar als Olly er dan naartoe gaat, dan bloeien die steeds open, en Olly geniet ook zeer.

Vandaag ook weer gemerkt bij een hond met zeer veel angst. Dus dat kan wel eens mogelijk in de toekomst interessant worden :).
:zwartpootje: Kim en geleidehond op pensioen Olly, een zwarte labrador retriever van het Belgisch Centrum voor Geleidehonden te Tongeren.
duo penotti

Ongelezen bericht door duo penotti »

Miske schreef:Wow Coco, jij komt echt op een megastekje terecht!!!

Hé dujo penotti, Olly werkte echt vrij hypnotiserend op honden met angst/grote problemen, want ik heb al een paar x eigenaars van die mishandelde / verwaarloosde windhonden tegen gekomen, en dan zijn ze steeds angstvallig dat hun honden bang hebben van andere honden/mensen, maar als Olly er dan naartoe gaat, dan bloeien die steeds open, en Olly geniet ook zeer.

Vandaag ook weer gemerkt bij een hond met zeer veel angst. Dus dat kan wel eens mogelijk in de toekomst interessant worden :).
Ik zal het onthouden Kim, in ieder geval spreken we zeker nog wel af maar eerst moet Coco maar even wennen he. In ieder geval is Puk ook de perfecte hond om een wat bangere hond bij te zetten aangezien Puk van niks bang is en altijd de vrolijkheidszelve is :D dus ik hoop dat Coco
snel inziet dat een labjesleven lang leve de lol is en dat ze haar zorgen snel zal vergeten. Puk kent echt geen zorgen en is altijd zo vrolijk en onbezorgd en vanmiddag dacht ik nog (terwijl Puk haar dagelijkse vreugdedans deed) hopelijk binnenkort 2 van die vrolijke snuiters rondom mij. Morgen gaan we weer bij Coco op bezoek, ik heb er reuzeveel zin in en hopelijk geen al te slecht weer want we gaan zwemmen en ik wil graag foto's maken van haar eerste duik (als ze durft tenminste).
flippie

Ongelezen bericht door flippie »

Ooooooh Marijke, ik hou dit topic in de gaten! Zou echt super zijn als Coco zich kan optrekken aan Puk (en af en toe aan Ollie)!
Von
Speurneus
Speurneus

Re: Coco

Ongelezen bericht door Von »

duo penotti schreef:Op 16 september is hier in de omgeving een grote broodfokkerij 'ontmanteld'. De honden zaten in te kleine hokken en waren verwaarloosd.
232 honden en een hoop pups werden in beslag genomen en opgevangen door 3 verschillende asiels.
Bij ons in het asiel zitten o.a. 3 labradorteven met pups, waaronder Coco.
Ze had 8 pups waarvan er 5 zijn gestorven, de pups zijn nu ongeveer 3 weken oud. Coco is geschat op 6,5 jaar oud.

Afbeelding

Afbeelding

Het valt op dat Coco meestal best wel vrolijk is maar van zodra ze bij haar pups is dan lijkt ze triest maar ik kan wel snappen dat ze het zo onderhand beu is.

Vandaag zijn we met Coco gaan wandelen om te kijken of het klikt tussen haar en Puk en als het zo goed blijft gaan zoals het nu gaat dan wordt Coco ons nieuwe maatje.

Afbeelding
Klaar om te vertrekken

Afbeelding
Tijdens de wandeling, Coco lijkt best veel op Puk.

Afbeelding
Kijk hier is Coco best wel blij

Afbeelding
Zoals je kunt zien, zijn Coco en Mieke (bassetmoedertje met 5 pups, ook van de broodfokkerij)
al helemaal verknocht aan de vrijwilligster waar ze nu worden opgevangen.

Ele donderdag ga ik met Coco gaan wandelen zodat ze Puk en mij al wat kent als ze hier komt wonen dan is het voor haar niet zo eng.
ik had deze link doorgestuurd naar mijn vaste dierenwinkel.....diervoeders in Zoetermeer......hij wilde eerst kijken hoe of wat voordat ze iets zouden schenken die wees me er zojuist op dat bij de eerste foto een datum stond van juni 2005...............graag wil ik hier toch een uitleg en opheldering over :confused: :confused:
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

AfbeeldingLucas (malthezer) (uit Belgie)
Afbeelding Romi uit Roemenie
Janneke

Ongelezen bericht door Janneke »

Kan goed zijn dat de datum van het toestel niet was aangepast. Ik vergeet dat ook wel eens en dan krijg je een verkeerde datum.
Von
Speurneus
Speurneus

Janneke schreef:Kan goed zijn dat de datum van het toestel niet was aangepast. Ik vergeet dat ook wel eens en dan krijg je een verkeerde datum.
het komt wel raar over want op de foto eronder zie je geen datum :confused:
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

Janneke

Ongelezen bericht door Janneke »

Dat wel, maar dat is de enige rede die ik zou kunnen verzinnen.
Von
Speurneus
Speurneus

ik wacht maar even op uitleg..... :?
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

Ollie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Ollie »

Daar dacht ik ook direct aan.
Had het zelf laatst ook :oops: , dus geen ondenkbare rede.
Maar staat er wel net ongelukkig, zeker als je iemand juist verwijst naar zo'n topic.
Groetjes Saskia & Ollie
Afbeelding
Een Monika orginal!!
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Ik had het ook gezien en heb het op mijn pamfletje verwijderd. :oops:
Von
Speurneus
Speurneus

Ollie schreef:Daar dacht ik ook direct aan.
Had het zelf laatst ook :oops: , dus geen ondenkbare rede.
Maar staat er wel net ongelukkig, zeker als je iemand juist verwijst naar zo'n topic.
waarom die foto eronder dan niet :confused:
als je op de foto gaat staan en je drukt met je rechtermuisklik dan zie je dat erbij staat Molly met pups........het moet niet gekker worden :shock:

deze is overigens niet van mezelf deze tip kreeg ik via pb.....
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

Von
Speurneus
Speurneus

Bowie schreef:Ik had het ook gezien en heb het op mijn pamfletje verwijderd. :oops:
ja zou ik ook doen, maar ik wil hier wel opheldering over....
Liefs Von.Afbeelding

Afbeelding

Gesloten