Droogmachine
-
Els
- Speurneus

-
kirsten&cacao
-
roef
- Speurneus

zo doe ik het ook,onder gaat harder dan boven.Els schreef:Ik heb halverweg de droogtijd gewisseld met vlees. Dus bovenin begonnen en onderin ge eindigt.
Waar gebruiken jullie die grote onderste bak voor? Of is dat een lekbak?
en de onderste bak is idd een lekbak
-
roef
- Speurneus

ik merk geen smaakoverdracht,ik droog vlees zowel voor roef en douwe(de kat) als voor ons zelf als snack.nu zou ik niet snel lever of pens samen met vlees voor ons drogen,maar met maagjes en hart merkte ik geen smaakoverdracht.wel leg ik de orgaantjes onder in de droger en vlees van ons boven in want het lekt een beetje,pas na een paar uur wissel ik het om en lekt er geen vocht meer over ons vlees.kirsten&cacao schreef:Krijg je dan geen geur of smaakoverdracht?
Ik vind het toch ook wel interessant, zo'n droogmachine.
Zeker nu de pup eraan komt, beter zo'n snackie dan eentje vol met kunstmatige troep waar ze lekker van gaat stuiteren.
maar als ik fruit en kruiden droog doe ik er geen vlees bij,maar er zijn er die dat wel doen en die zeggen dat ze het niet terug proeven in het fruit.
ik vind het alleen geen lekker idee
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
kiaora
Ik vind het eraan liggen wat je droogt.Aileen schreef:
Als je het laat drogen gaat je huis er niet van stinken?
Mezelf kennende zal ik gaan kokhalzen, afhankelijk van wat ik er in stop natuurlijk
Heb nu eend aan staan en dat ruik ik niet,maar heb van de week koeien lever gedroogt en dat rook ik zelfs boven en vond da echt geen aangename geur!
Heb er eendennekken in gedroogd,maar dat doe ik niet snel meer. Heeft me rond de 28 uur gekost voordat ze echt goed droog waren,maar de honden vinden ze heerlijk,dus de volgende keer ga ik het proberen met kippennekken...Kijken hoe lang het dan duurt. Tja,als je niets probeert,weet je ook niets...
-
roef
- Speurneus

haal je dan eerst het vet er af? vet droogt nl niet en eend is vrij vet.kiaora schreef:Ik vind het eraan liggen wat je droogt.Aileen schreef:
Mezelf kennende zal ik gaan kokhalzen, afhankelijk van wat ik er in stop natuurlijk
Heb nu eend aan staan en dat ruik ik niet,maar heb van de week koeien lever gedroogt en dat rook ik zelfs boven en vond da echt geen aangename geur!Vond het echt een vieze lucht. Kip/filet stinkt ook niet. Dat vind ik zelfs lekker ruiken!
![]()
Heb er eendennekken in gedroogd,maar dat doe ik niet snel meer. Heeft me rond de 28 uur gekost voordat ze echt goed droog waren,maar de honden vinden ze heerlijk,dus de volgende keer ga ik het proberen met kippennekken...Kijken hoe lang het dan duurt. Tja,als je niets probeert,weet je ook niets...
ook bij kippenekjes moet eerst het vet er af.
-
Els
- Speurneus

-
kiaora
Vet zat er eigenlijk niet op de nekken op 1 of 2 na.roef schreef:haal je dan eerst het vet er af? vet droogt nl niet en eend is vrij vet.kiaora schreef:Ik vind het eraan liggen wat je droogt.Aileen schreef:
Heb nu eend aan staan en dat ruik ik niet,maar heb van de week koeien lever gedroogt en dat rook ik zelfs boven en vond da echt geen aangename geur!Vond het echt een vieze lucht. Kip/filet stinkt ook niet. Dat vind ik zelfs lekker ruiken!
![]()
ook bij kippenekjes moet eerst het vet er af.
Scheelt mss wel dat ik de nekken op het bovenste rooster moest leggen omdat het anders niet paste. Maar de volgende keer probeer ik het weer,maar doe dit dan alleen als ik weer een voorraadje ga drogen zodat ze twee rondes mee kunnen draaien.
-
Sascha
- Hele grote hondenneus

- Contacteer:
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
roef
- Speurneus

roef baalt
machine staat te draaien maar pffffft ik ruik geen lekkere vleesjes
alleen maar vieze banaan met honing en kokos
overigens heeft hij niks te klagen hoor,ik heb van de week al meer dan 2 kilo vlees voor meneer gedroogt(moet toch een hobby hebben he
)
overigens heeft hij niks te klagen hoor,ik heb van de week al meer dan 2 kilo vlees voor meneer gedroogt(moet toch een hobby hebben he
-
Saskia.Bernadette
- Speurneus

-
laika
- Speurneus