Heel veel bultjes/uitslag op de buik + grotere bulten?!!?
-
Michelle/Dinky
Misschien een tip, dinky heeft dus schurft (demodox ; mijten) gehad en heeft een tijdje op gif gezeten, en kwam toen het volgende tegen:
immuuncompex (dit is allemaal natuurlijk)
Ze heeft het nu 4 weken en ik ben nooit zo blij geweest, dinky jeukt niet meer, heeft geen kale plekken meer en ze is een stuk fitter!
Ze kan ook weer alles eten zonder te jeuken!
Heel veel succes!
immuuncompex (dit is allemaal natuurlijk)
Ze heeft het nu 4 weken en ik ben nooit zo blij geweest, dinky jeukt niet meer, heeft geen kale plekken meer en ze is een stuk fitter!
Ze kan ook weer alles eten zonder te jeuken!
Heel veel succes!
-
rimanime
- Speurneus

Hoi Irene. Het is mij bekend dat het niet bij alle honden werkt. Maar net als met alle produkten (behalve Prednison e.d.) is het zoeken naar wat bij jouw hond helpt. In het begin hielp homeopathie bij Lola, maar met de jaren wordt de allergie erger en werkt homeopathie niet meer afdoende (ik ondersteun haar nog wel met deze middelen). Ik hoop dat deze kuur haar gaat helpen, zoniet...........dan is Atopica hier ook een optieIrene schreef:Helaas werkt dit niet bij alle honden, hoop dat het bij Lola gaat helpen.rimanime schreef:Is je iets verteld over hyposensibilisatie ? Ik ben in mei begonnen (eigenlijk te laat in het seizoen) om Lola te enten. Toevallig vandaag weer een enting gezet. Ze wordt ingespoten met de stoffen waar ze allergisch voor is (o.a. 7 soorten mijt). Of het resultaat heeft kan pas op zijn vroegst in het voorjaar gezegd worden. Ik hoop dat ze het hiermee gaat redden zodat de Atopica e.d. niet (meer) nodig zijn. Misschien iets om te overwegen. Ik lees elders dat Ziva op een stoffen kussen ligt. Ik zou deze zeker vervangen voor leer o.i.d. (bijv. Biabed) Als er ergens mijten in zitten
Sem kreeg eigenlijk van elke inspuiting steeds meer jeuk, want als het goed is moet je steeds ietsje meer in kunnen spuiten.
Hij zit nu, jammer genoeg, ook op Atopica. (Cyclosporine als werkzame stof)
Sterkte met Lola, Rinske.
Ik weet dat Sem ook een hevige allergie heeft. Ik ben dan ook blij te lezen dat hij dat hij nu jeukvrij door het leven gaat, want laten we eerlijk zijn.........Niets is erger dan jeuk.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Zootje
Bij Ziva is het zo dat ze er echt weinig last van lijkt te hebben we zien haar maar weinig krabben eigenlijk.. Toch zit ze onder de bultjes..
Die medicatie is prima als het echt nodig is maar zo niet dan natuurlijk liever niet.. Het is ook een worsteling om die grote capsule naar binnen te krijgen pfff...
Maar goed nu 2 weken iig medicatie dan weer naar de da en dan eens overleggen wat eventuele andere opties zijn..
Hebben al een droogmachine besteld om zelf snacks te maken voor dr... En verder krijgt ze voorlopig niets anders..
Die medicatie is prima als het echt nodig is maar zo niet dan natuurlijk liever niet.. Het is ook een worsteling om die grote capsule naar binnen te krijgen pfff...
Maar goed nu 2 weken iig medicatie dan weer naar de da en dan eens overleggen wat eventuele andere opties zijn..
Hebben al een droogmachine besteld om zelf snacks te maken voor dr... En verder krijgt ze voorlopig niets anders..
-
Zootje
-
BeerBalou
http://www.mijneigenkussen.nlZootje schreef:Even vraagje over kussen..
In nylon/Canvas zitten of komen daar ook mijten in? Heb nl een mooi kussen daarvan gezien..?
Hier zit polyestervezel in, lees de eigenschappen maar eens, mss is dat wat. Als je het besteltraject ingaat, kom je de kleurenkaart tegen. Ze hebben immitatieleer maar ook workwear bijv. Mss. zit er iets voor jou bij. Die vulling kun je op iedere hoek van de straat krijgen, het binnenkussen kun je ook openmaken, dus makkelijk wisselen / onderhouden in combi met een anti mijt spray.
Voor mijt e.d. is dit mss een optie en een stuk goedkoper dan een jollypaws bed of een biabed. Prijzen vallen reuze mee. Ik heb mijne vandaag binnengekregen in zachte stofjes, maatwerk, maandagochtend besteld, donderdag in huis, ziet er echt supernetjes uit!
Jij zou kunnen kiezen voor 2 kleuren skay als je dat leuk vind, kost niks extra
Optioneel hebben ze ook rubbermatrassen.....

-
BeerBalou
Aangezien ik toch niet druk ben, kan ik 't er net zo goed ff onder plakken:
Polyestervezel neemt maar 0.04% vocht op, mijten leven van vocht, dus dit werkt beter dan natuurlijke vezels. Polyester gaat dus ook niet klonten.
Traagschuim zou ook een goede optie zijn!
Wat voor mensen geldt met mijten, geldt ook voor hondjes:
http://www.welke-matras.nl/nl/slaaphygiene
Een uiterst effectief middel is om het matras aan de buitenzijde te voorzien van een voor de huisstofmijt ondoordringbare hoes. Te denken valt aan een hoeslaken gemaakt van microvezels. Kies voor een matraskern met een anti-huismijt toplaag. Te denken valt aan een matras dat voorzien is van Ultrafresh traagschuim
Verschoon minimaal 1 keer per week het beddengoed, waaronder het kussensloop en het hoeslaken.
Het hoeslaken, het kussensloop, de hoes van het kussen en de matrashoes moeten op een temperatuur van 60 graden Celsius worden gewassen. Bij de keuze van een kussen of een matras dient u er dus op te letten dat de hoes kan worden verwijderd. Stoffen die niet mogen worden gewassen bij 60 graden Celsius, kunt u 24 tot 48 uur in de vriezer plaatsen om tot het gewenste eindresultaat te komen.
Het gebruik van natuurlijke materialen dient u te vermijden. Met andere woorden synthetische bedstoffen genieten de voorkeur. Vermijdt bijvoorbeeld donzen dekbedden, wollen en molton dekens, veren kussens en katoenen hoeslakens. Kies bijvoorbeeld voor een matras met een ultrafresh traagschuim toplaag of voor een kussen met een polyester of traagschuim vulling.
Het is belangrijk dat de hoes van het kussen en het matras is gemaakt van vochtregulerende materialen. Dergelijke materialen zorgen er voor dat het lichaamsvocht dat u tijdens de slaap verliest niet in de kern van het kussen en het matras terecht kan komen. Een matrashoes gemaakt van de ClimaBest vezel is aan te raden.
Polyestervezel neemt maar 0.04% vocht op, mijten leven van vocht, dus dit werkt beter dan natuurlijke vezels. Polyester gaat dus ook niet klonten.
Traagschuim zou ook een goede optie zijn!
Wat voor mensen geldt met mijten, geldt ook voor hondjes:
http://www.welke-matras.nl/nl/slaaphygiene
Een uiterst effectief middel is om het matras aan de buitenzijde te voorzien van een voor de huisstofmijt ondoordringbare hoes. Te denken valt aan een hoeslaken gemaakt van microvezels. Kies voor een matraskern met een anti-huismijt toplaag. Te denken valt aan een matras dat voorzien is van Ultrafresh traagschuim
Verschoon minimaal 1 keer per week het beddengoed, waaronder het kussensloop en het hoeslaken.
Het hoeslaken, het kussensloop, de hoes van het kussen en de matrashoes moeten op een temperatuur van 60 graden Celsius worden gewassen. Bij de keuze van een kussen of een matras dient u er dus op te letten dat de hoes kan worden verwijderd. Stoffen die niet mogen worden gewassen bij 60 graden Celsius, kunt u 24 tot 48 uur in de vriezer plaatsen om tot het gewenste eindresultaat te komen.
Het gebruik van natuurlijke materialen dient u te vermijden. Met andere woorden synthetische bedstoffen genieten de voorkeur. Vermijdt bijvoorbeeld donzen dekbedden, wollen en molton dekens, veren kussens en katoenen hoeslakens. Kies bijvoorbeeld voor een matras met een ultrafresh traagschuim toplaag of voor een kussen met een polyester of traagschuim vulling.
Het is belangrijk dat de hoes van het kussen en het matras is gemaakt van vochtregulerende materialen. Dergelijke materialen zorgen er voor dat het lichaamsvocht dat u tijdens de slaap verliest niet in de kern van het kussen en het matras terecht kan komen. Een matrashoes gemaakt van de ClimaBest vezel is aan te raden.
-
Zootje
-
Zootje
Oke heb het net besteld op die site.. Echt bedankt voor de tip! Goed betaalbaar, 87 euro voor een kussen met hoes en een losse hoes vind ik wel meevallen
@ BeerBalou dat kussen van jouw is echt heel gaaf! Maar ja die prints kunnen allemaal niet met leatherlook dat is wel jammer maar goed dit is in ieder geval een stofje zonder mijten als het goed is
Leatherlook wordt het een volledig kussen met polyestervezels in het zwart.. En een extra hoes leatherlook in antraciet grijs... Aangezien haar oude kussen ook nog prima is en dan hebben we nu 2 kussens voor haar
@ BeerBalou dat kussen van jouw is echt heel gaaf! Maar ja die prints kunnen allemaal niet met leatherlook dat is wel jammer maar goed dit is in ieder geval een stofje zonder mijten als het goed is
Leatherlook wordt het een volledig kussen met polyestervezels in het zwart.. En een extra hoes leatherlook in antraciet grijs... Aangezien haar oude kussen ook nog prima is en dan hebben we nu 2 kussens voor haar