Pepper is nog steeds niet gezond :(

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Fijn dat het nu beter met haar gaat :) en ik hoop dat zij er nu snel helemaal bovenop is.

Ik neem aan dat de hill's voeding compleet is dus overleg heel goed met je da of het calciumsupplement geen kwaad kan ivm de groei.
In het onderstaande topic staat hier het ea over, lees het alsjeblieft goed door ( ook de linken).

http://www.labradorforum.nl/viewtopic.php?t=73158" onclick="window.open(this.href);return false;
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Als ik dit zo lees wordt het een gebed zonder eind.

In Otterlo (half uurtje bij jullie vandaan) zit mw Tannetje Koning, een holistisch dierenarts die ook veel van voeding weet. Ook het verhaal van Dorine (Lupos) sluit hier bij aan.
De darmen hebben een flinke klap gekregen en de darmflora moet weer worden opgebouwd. Dat kan je het beste met pens oid doen.

Als ik jullie was zou ik naar haar toe gaan voor een gedegen (op de hond afgestemd) advies, gebaseerd op een natuurlijke benadering.
Over het algemeen weten dierenartsen niet veel van voeding, simpelweg omdat dit nauwelijks aan bod komt gedurende de opleiding. Ze hebben natuurlijk het beste voor met jullie pup, maar ik denk niet dat dit gaat werken. Metrobac is een antibioticum en dat doet de darmflora geen goed. Hills zit vol granen en die gaan gisten in een verkeerde darmflora en onder invloed van ab = weer diarree. Calciumsupplementen zijn over het algemeen niet goed voor de groei het skelet, omdat er gauw teveel wordt gegeven. Ik hoop dat jullie kleintje snel opknapt.

Als je even googelt op Tannetje Koning kom je zo op haar website.
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Bowie
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bowie »

Ik zit op het moment zelf aan een flinke dosis AB, niet voor mijn darmen, maar ik merk wat een impact het op mijn spijsvertering heeft.
Misselijk en de darmen goed van slag.
Behalve de bacterieën waar de AB voor bedoeld is, worden ook de bacterieën die zorgen voor een gezonde darmflora om zeep geholpen.

Ik zat gisteren na het reageren op het goed nieuws dat de giardia verdwenen is ook al te denken of ze niet iets van pro-biotica zou kunnen gebruiken om de darmflora te helpen opbouwen.

Maar inderdaad, de tip van Dorine van de pens is een goede.

Maar nog beter vind ik de raad van Lien.
Ik zou jullie met klem willen aanraden contact te zoeken met Tannetje Koning, al is het in eerste instantie maar om telefonisch het verhaal van Pepper voor te leggen en te vragen of ze jullie tot hulp kan zijn.

Ik begrijp heel goed dat jullie afgaan op wat jullie DA vertelt, maar inderdaad, aan het onderwerp voeding (en de spijsvertering) wordt op de opleiding tot DA maar heel weinig tijd besteed.
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Inderdaad, het advies van Lien. Natuurlijk moeten jullie het zelf weten, maar ik zou het ook doen.
Ikzelf heb ook een holistische dierenarts en ben er zeer tevreden over.

Dus.....doen! :D

Kwaad kan het nooit.
:blondpootje: Roxy (Another Storm of Misty Dreams X Whisper van de Witte Hoeve's Hof)
Caya
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Caya »

Mag ik vragen hoeveel voer je Pepper geeft? Je voert haar brokken nietwaar? Onze Cleo had ook regelmatig diarree en nadat ik haar minder ging voeren kreeg ze weer normale ontlasting.
Wat er ook speelt in de wereld, laat het vooral de honden zijn!
Afbeelding
:zwartpootje: Dewi ♀ 21-04-03/08-08-17
:bruinpootje: Norah ♀ (The Prettiest vh Oosterhuis) 01-11-05
:bruinpootje: Fleur ♀ (Just Imagine vh Oosterhuis) 09-01-08
:zwartpootje: Cleo ♀ ( Lab' Major Headway) 08-03-11
:zwartpootje: Rose ♀ (Lab' Major Limited Edition) 20-04-12
:bruinpootje: Jenthe ♀ (Lab' Major Flower Power) 10-05-14
:bruinpootje: Xanne ♀ 24-10-02/22-08-13
Anna&Milow
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Anna&Milow »

Hoi,

Wat een ellende hebben jullie meegemaakt zeg! Vreselijk! Wij hebben bijna hetzelfde meegemaakt. Milow kreeg met 8 weken ook Giardia en is zelfs opgenomen geweest. Hij was uitgedroogd en kreeg een hypo. Hij bleef steeds diarree houde en was te licht. We kregen speciale brokken van RC en antibiotica en panacur...maar niets hielp. We zijn maanden door gekwakkeld en hebben heel wat nachten lopen spuug ruimen...en buiten aan de weg gestaan. De echte verbetering kwam toen we overgingen van brok op KVV (versvlees).We gaven hem multiviaminen voor honden/pups en probiotica. Elke week ging het weer beter met hem.Hij poepte beter, minder vaak en spuude niet meer. Hij werd zwaarder en is nu een gezonde jonge hond met gezonde darmen. Aan het advies van de DA hebben we helaas niet zo veel gehad. Misschien kun je iets met mijn verhaal?
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Lausje »

Bedankt voor alle goede adviezen en tips, moeilijk hoor, zoveel verschillende mogelijkheden, wat is het beste.

Ben zelf geneigd om eerst te kijken wat de DD doet en als het daar niet beter mee gaat over te gaan op pens en als het daar niet mee over gaat naar de holistische da.
Of misschien die brokken niet eens af te wachten... :confused: :confused: :confused: weet het niet meer. Vind haar nu al zo mager en dan krijgt ze een half blikje vleesvoer en maar 60 gram brokken en een ei. En misschien nog calciumtoevoegingen, maar dat moeten we nog horen.

Je verwacht dat een dietist van hondenvoeding zou weten waar ze het over heeft, maar ik heb niks van haar of van de da gehoord over pens, of over versvoer en ik had serieus nog nooit gehoord van een holistische dierenarts....

Dus blijf vooral ideeen geven, ervaringen delen en hopelijk vinden we iets wat werkt voor onze kleine Peppie.
Ze is echt niet erg dik op het moment en ook ontlasting komt er niet echt uit.... vannacht en vanochtend nog twee kleine plasjes diarree, gistermiddag wel een redelijk vaste drol.

Het ene moment ben ik heel blij en het andere moment realiseer ik me dat we er nog lang niet zijn.

@Lupos, hoeveel pens mag je ongeveer geven?

Laurie
Lunatic
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik snap dat je door de bomen het bos even niet meer ziet :D

Toen ik Luna kreeg was haar ontlasting ook een drama, altijd dun, na 1,5 week kwam het zo m'n neus uit, toen ben ik haar ook kvv gaan voeren (gemalen vers vlees) en geloof het of niet, meteen de eerste dag al had ze een mooie vaste drol :schreeuw: wat kan een mens blij zijn met een drol op zo'n moment :lol:

Nu krijgen al m'n honden NRV (zelf samen gesteld vlees/botten/orgaan/vis) en ik zou nooit meer anders geven.
Zoals je leest, zijn de meeste mensen hier fan van vers voeren in welke vorm dan ook, de meeste juist nadat ze een enorme verandering hebben meegemaakt. Ik zou zeggen probeer het eens een weekje, begin met pens zoals Lupos vertelde, dit is goed voor de darmflora en gaat dit goed, kan je ander vlees (kvv) toevoegen.

Normaal advies voor pups is 5% van het lichaamsgewicht te geven, als ze dus 10 kilo is, is dat zo'n 500 gram.

Veel succes met je keuze en hopelijk knapt Pepper snel op :klasse:
Groetjes Lin en een :bruinpootje: van Max en een :zwartpootje: van Luna, Doran en Zinzi
Roxy11
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door Roxy11 »

Ik begrijp je verwarring heel goed hoor. Er zijn ook zoveel meningen en zoveel tips.
Moeilijk om dan de juiste weg te vinden voor jezelf en voor Pepper.

Uiteindelijk vinden jullie heus wel de goede weg, een kwestie van uitproberen en tijd. Maar je wilt natuurlijk zo snel mogelijk goed resultaat.

Hopelijk slapen jullie vannacht iets beter :wink:
Lupos
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lupos »

Met de pens geven deed ik steeds 1 schijf van Rodi koken, en dan geven. (dat is 100gram) De situatie met Nicki is er eentje van jaren geleden, dus ik zou niet meer weten hoeveel ik toen per dag gaf. Ik meen me te herinneren dat ik voor het weekend toen 2 doosjes had gekocht, dus 400gram per dag, verspreid over 4 maaltijden (of meer, ligt eraan wat ze aankunnen). Naarmate het goed ging, deed ik steeds minder koken: in het begin een minuut of vijf (en geloof me, dan sta je echt met de knijper op de neus :lol: ) en steeds een minuutje minder per dag, dan na 5 dagen alleen gekookt water overgieten en af laten koelen en tot slot gewoon rauw.
Afbeelding

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
Lausje
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Lausje »

Dat pens/kvv begint steeds beter te klinken :D
Guus

Ongelezen bericht door Guus »

Hoe gaat het nu met Pepper!!!
Laboriginals
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Laboriginals »

Hopelijk gaat het nu beter met Pepper :)

Wat een ellende komt er hier langs met verhalen van pups bijna chronisch aan de dunne :(
Gelukkig heb ik het zelf nog nooit meegemaakt, maar wel in mijn omgeving. Ooit heb ik iemand met een dergelijke jonge pup het advies gegeven: helemaal teruggaan naar af. Die darmen moeten tot rust komen. Begin maar eens een paar dagen met uitsluitend puppymelk, dat heeft dezelfde samenstelling als moedermelk, is heel lichtverteerbaar en heel voedzaam en dat verdragen vrijwel alle honden. Als dat goed gaat, een heel klein beetje versvlees erbij geven. En zo heel langzaam en voorzichtig opbouwen. Dat ging toen bij die pup wonderbaarlijk goed.

Ik ben ook een grote fan van probiotica. Toen onze Pippi als heel jong pupje maandenlang op een mega-dosis antibiotica moest (i.v.m. een vrijwel resistente gevaarlijke coli-bacterie in haar urinewegen) waarschuwden ze in Utrecht al voor de mogelijke bijwerkingen van diarree e.d. Ik heb haar van meet af aan probiotica gegeven en ze heeft nooit een dag diarree gehad. Sindsdien zweer ik erbij :)

Hanneke
:blondpootje: Pippi (12-05-2008)
:zwartpootje: Dazzle (14-04-2010)
:zwartpootje: Rainbow (12-12-2014)
labbers
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door labbers »

Wij hebben met onze Storm ook een tijd lopen 'kloten' met zachte drap ontlasting enz. Dachten dat ie allergisch was weer ander voer geprobeert enz. Maar hij doet het het best op versvlees, kvv en pens. Sinds hij aan het versvlees is altijd mooie vaste drollen.. :D
Dawn (Tickled Pink by Ic of Storm's Legacy 06-07-2012)
Hailey (Black Pearls of Mainhatten Ultra Voilet 17-01-2012)
margreet
Grote hondenneus
Grote hondenneus

Ongelezen bericht door margreet »

Ga volledig met vorige sprekers mee, versvlees heeft ook onze hond gered,voor mij dus nooit meer een brok en al helemaal geen dietbrokken.
Bel Tannetje en vraag om advies
Afbeelding
Geef nooit uitleg. Je vrienden begrijpen je wel en je vijanden geloven je toch niet
Plaats reactie