Ben ik nu overbezorgd?

Vragen over de gezondheid van je Labrador? Plaats ze hier.
wenz
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door wenz »

Op deze en meer sites word aangegeven als de druppels meteen werken ( dat deed het Basco alleen bleven de symptonen niet lang weg helaas ) dan is het gunstig en gaat het ook weer over met druppelen.

http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=189" onclick="window.open(this.href);return false;

In dit stukje staat ook, dat een mogelijke oorzaak een middenoorontsteking kan zijn. Dit kan natuurlijk de koorts verklaren (want alleen Horner geeft denk ik geen koorts) en kan ook duizeligheid en misselijkheid geven, tenminste als het evenwichtsorgaan ook ontstoken is.

Misschien is het goed als de DA daar morgen nog even op controleert? :confused: ik probeer ook maar een beetje mee te denken... :eusathink: :eusathink:

hoe dan ook: veel sterkte met Basco!
Knowledge talks, wisdom listens.
Charella

Ongelezen bericht door Charella »

Als de ontlasting grijs is, dan kan het ook van de lever of gal zijn (ik weet even niet welke :oops: )

Heel veel sterkte!
renate
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door renate »

wenz schreef:
Op deze en meer sites word aangegeven als de druppels meteen werken ( dat deed het Basco alleen bleven de symptonen niet lang weg helaas ) dan is het gunstig en gaat het ook weer over met druppelen.

http://www.causus.be/vrij.cfm?Id=189" onclick="window.open(this.href);return false;

In dit stukje staat ook, dat een mogelijke oorzaak een middenoorontsteking kan zijn. Dit kan natuurlijk de koorts verklaren (want alleen Horner geeft denk ik geen koorts) en kan ook duizeligheid en misselijkheid geven, tenminste als het evenwichtsorgaan ook ontstoken is.

Misschien is het goed als de DA daar morgen nog even op controleert? :confused: ik probeer ook maar een beetje mee te denken... :eusathink: :eusathink:

hoe dan ook: veel sterkte met Basco!

De da heeft ook de oren gecontroleerd en er was geen ontsteking te zien.
Het middenoor zelf kan je niet zien maar als die ontstoken was dan had hij ook moeten schudden met zijn kop en dat doet hij niet.
Duizelig is hij niet alleen heel moe en misselijk :(
Echt koorts had hij niet. Zijn tempratuur was vanmorgen 39,1 vanmiddag was het 39,5 ( dat is wel wat verhoogd ) maar om 6uur bij de da was het weer 39,1.
Wel heel erg bedankt voor het meedenken :klasse:
renate
Speurneus
Speurneus

Charella schreef:Als de ontlasting grijs is, dan kan het ook van de lever of gal zijn (ik weet even niet welke :oops: )

Heel veel sterkte!
Maar dan had hij denk ik een afwijking in het bloed moeten zien en op de rontgenfoto en daar waren geen afwijkingen in/op te zien.
Ik hoop dat vanavond zijn ontlasting normaal van kleur is. Hij heeft net een beetje smuldier gekregen ( 100gr. ) en krijgt vanavond nog een beetje als dit goed gaat. Morgen verdelen we zijn eten over 4 maaltijden ipv 2.
Morgen zou hij eigenlijk vis krijgen maar ik denk dat ik beter kipkarkas kan pakken en smuldier.
Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Netty »

Boyka heeft vorig jaar ook het horner syndroom gehad en ook hij was er behoorlijk ziek van en dit was ook het gevolg van een middenoorontsteking. Ook hij liep te zwalken en had moeite om zijn ogen open te houden. Bij Boyka heeft het denk ik een paar weken geduurd voordat zijn oog weer helemaal normaal was. Hij heeft toen antibiotica en oogdruppels gekregen.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe
renate
Speurneus
Speurneus

zag het er bij Boyka ook zo uit als bij Basco?
Hoelang heeft het ongeveer geduurd? En was hij al die tijd zo ziek?
Wij hebben alleen oogdruppels gehad. Zwalken doet Basco overigens niet die loopt verder wel normaal.

Sorry voor de vele vragen maar heb er zelf nog nooit ervaring mee gehad :oops:
Netty
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Netty »

renate schreef:zag het er bij Boyka ook zo uit als bij Basco?
Hoelang heeft het ongeveer geduurd? En was hij al die tijd zo ziek?
Wij hebben alleen oogdruppels gehad. Zwalken doet Basco overigens niet die loopt verder wel normaal.

Sorry voor de vele vragen maar heb er zelf nog nooit ervaring mee gehad :oops:
Bij Boyka zag het er ook zo uit. Vanaf het moment dat zijn oog zo hing, was hij behoorlijk ziek. Zodra hij de medicijnen kreeg, knapte hij op, maar zodra die uitgewerkt waren, ging zijn ogen weer hangen. Dat heeft de eerste 3 dagen zo geduurd. Al bij al heeft het zo'n 2 weken geduurd toen alles weer normaal was en hij heeft er ook geen blijvende schade aan over gehouden.
:blondpootje: Boyka ( 29-01-2008 - † 12-05-2018 )
:bruinpootje: Barry ( 15-02-2009 - † 09-05-2018 )
:zwartpootje: Bliss
:zwartpootje: Biezjoe
renate
Speurneus
Speurneus

Dank je wel voor je antwoord :)
Ik ben "blij" om te horen dat het bij Boyka er ook zo uitzag en dat het na een paar daagjes wat beter ging. Die oogdruppels werken bij Basco maar heel kort en dan gaan zijn oogleden alweer hangen.
Ik zal morgen in ieder geval om ab tabletten vragen om erbij te geven en ik hoop dat het bij Basco ook zo verloopt als toen bij Boyka.

Heel erg bedankt dat je je ervaring wilde delen, dat stelt me toch wat geruster :knuffel:
renate
Speurneus
Speurneus

Basco zijn misselijkheid is nu voorbij gelukkig door de spuit en kijkt nu iets helderder uit zijn ogen ( wel blijven ze oogleden hangen en trekt het ooglid nog steeds omhoog )wanneer hij niet aan het knikkenbollen is.
Hij heeft nog steeds niet kunnen slapen maar probeerd het wel de hele tijd. Hij is net mee geweest met John voor een klein p&p rondje en hij heeft alleen geplast dus ik weet niet hoe zijn ontlasting nu is.
doggie
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door doggie »

Sterkte voor vannacht in ieder geval. Hopelijk is hij morgenochtend wat opgeknapt.
Anjess

Ongelezen bericht door Anjess »

Basco en baasjes heel veel sterkte!!!Hopelijk kan Basco lekker slapen vanacht en is hij morgen iets opgeknapt.Kan me zo goed voorstellen dat jullie je zorgen maken!Ik zal heel hard voor jullie duimen........
Gerritte
Erelid
Erelid

Ongelezen bericht door Gerritte »

Jeetje lees het nu pas en ik schrok ook van het filmpje. Hoop dat jullie de nacht een beetje goed doorkomen, en dat je kanjer even lekker kan slapen. Dikke knuffel voor jullie
groetjes gerritte
Afbeelding
bedankt monika!

:zwartpootje:Sting 21-10-2000 overleden 15-02-2013
:blondpootje:Simba 30-11-2002
:zwartpootje:Murphy (Country Companions Murphy's Law) (nog even wachten totdat hij thuiskomt)
renate
Speurneus
Speurneus

bedankt allemaal.
Ik was helaas iets te optimistisch toen hij iets helderder keek :(
Zijn oogleden zijn nu meer wit dan rose maar zijn tandvlees is wel normaal van kleur :confused:
Hij kan nog steeds niet slapen mijn arme ventje maar hij is gelukkig niet meer misselijk. Ik ga zo mijn bedje klaar zetten beneden en hoop dat we samen wat kunnen slapen vanacht :(
renate
Speurneus
Speurneus

Gerritte schreef:Jeetje lees het nu pas en ik schrok ook van het filmpje. Hoop dat jullie de nacht een beetje goed doorkomen, en dat je kanjer even lekker kan slapen. Dikke knuffel voor jullie
Heel filmpje is inderdaad eng om te zien :oops:
Bedankt voor de knuffel heb hem ook aan Basco gegeven :knuffel:
Lien
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lien »

Ja, ik heb het filmpje ook gezien, wel zorgelijk hoor. Gelukkig zitten jullie er bovenop. Grijze ontlasting (stopverfachtig) kan wijzen op pancreasfalen. Meestal drinken ze dan ook veel en dat doet hij niet. Maar hou het in gedachten als de ontlasting zo blijft. Ik hoop dat hij gauw opknapt. Wat zal hij moe zijn en zich ellendig voelen. Ik heb echt met hem te doen. Veel sterkte en beterschap hoor!
groetjes, Lien

Being happy does not mean everything is perfect, it only means you've decided to see beyond the imperfections
Plaats reactie