Of The Music Forest (E-nest ) Verzamelen..!!!

Plaats hier je foto's van Labradors. Maximale maat 800x640 pixels.
kristies
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door kristies »

Chester is weer zo goed als de oude.. in ieder geval weer even ontdeugend als voorheen.. 8)
Nu heeft echter een van mijn katten blaasontsteking.. dus zat ik vanochtend weer bij de dierenarts... :(

Het is een echte ziekenboeg hier.. gelukkig ben ik zuster.. :wink:
miran&joost

Ongelezen bericht door miran&joost »

Fijn dat het weer goed gaat met Chester.
Hier ook als we op de bank zitten worden we overladen met pootjes !!! Hadden op de puppy-cursus de beginoefening voor "Blijf" gehad. Wat doet het geval : je moet een platte hand voor zijn koppie houden !!! Enzo gelijk springen : "High Five, High Five" (ben bang dat dit dus een lastige gaat worden om hem dit nu aan te leren !!) :oops:

groeten,

Joost
miran&joost

kristies schreef:Chester is weer zo goed als de oude.. in ieder geval weer even ontdeugend als voorheen.. 8)
Nu heeft echter een van mijn katten blaasontsteking.. dus zat ik vanochtend weer bij de dierenarts... :(

Is een abonnementje bij de DA niet goedkoper ????

groeten,

Joost
kristies
Speurneus
Speurneus

miran&joost schreef:
kristies schreef:Chester is weer zo goed als de oude.. in ieder geval weer even ontdeugend als voorheen.. 8)

Is een abonnementje bij de DA niet goedkoper ????

groeten,

Joost
Ik zal eens vragen of dat kan ja.. 8)

Kun je geen ander gebaar maken ofzo bij blijf?? Alhoewel ik wel moet zeggen dat het me grappig lijkt.. zie het helemaal voor me.. allemaal pups op een rij allemaal baasjes iedereen roept blijf en maakt hetzelfde gebaar alle pups blijven zitten en Enzo geeft een high five.. hahaha

( sorrie dat ik erom moet lachen.. :oops: )
iris

Ongelezen bericht door iris »

Nou, ben net thuis geweest om Tessel eten te geven en uit te laten.
Wat denk je..... meneer heeft zo snel gegeten dat hij alles er weer uit gegooid heeft. Heb bij voeding al een nieuwe topic geopend voor tips om hem rustiger te laten eten.
Schrokken jullie pups het voer ook zo naar binnen? En wat doen jullie er dan aan om ze rustiger te laten eten?

groetjes Iris
kristies
Speurneus
Speurneus

ach jee toch.. Chester schrokt ook ja. Las hier al de tip om een schoteltje in de bak te leggen of met de hand beetje bij beetje voeren.

Hopelijk krijg je nog goed tips..
Dushi
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Dushi »

Je kan inderdaad een schoteltje op zijn kop in zijn bak leggen. Dan kost het wat meer moeite voor hem om de brokjes uit zijn bak te halen. Ik gaf Rens de brokjes een voor een. Het kost even tijd maar je weet in ieder geval dat ze rustig eten en je bent even lekker met je hond bezig. Het heeft bij Rens wel geholpen. Toen hij klein was vrat hij alsof hij in weken niets te eten had gehad. Brokjes gingen zonder te kauwen naar binnen. Nu eet hij rustig en kauwt ook overal goed op.
Groetjes van Monique

Maylo ♂ (Flower Child's Born on Easter Monday) 09-04-2007
iris

Misschien dat ik hem ook eens gewoon ga voeren met de hand, want Tessel kauwt ook helemaal niet. In de andere topic over voeding hadden ze de tip om een baksteen in zijn bak te leggen en nog iemand vertelde me het voer een beetje nat te maken. Ik ga gewoon eens een beetje proberen wat het beste werkt voor die kleine Tessel.
Bedankt voor de tip!

groetjes Iris
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door S.Breijer »

Finn kan ook zo lekker schrokken. Meestal zeg ik russssstig en dat helpt soms wel. Als hij echt zo ontzettend schrokt, ga ik er naast zitten en ga een paar keer met mijn hand over z'n ruggetje. Wordt hij rustig van!

Als ik de brokken nat maak gaat het er bijna net zo snel in en het is dan een kliederboel. Hier krijgt meneer gewoon droge brokken en als het echt te hard gaat, leg ik wat brokken uit zijn bak op mijn hand en laat ik hem zo eten. Ik moet zeggen dat het commando 'rustig' wel helpt bij Finn. Hij kauwt nu tussendoor wat meer i.p.v dat het "hap-slik-weg werk" is :wink:
miran&joost

Hier zeggen we tussendoor een keer "pauze" en halen hem even terug van de bak. Eventjes wachten en weer door laten eten.

groeten,

Joost
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

miran&joost schreef:Hier zeggen we tussendoor een keer "pauze" en halen hem even terug van de bak. Eventjes wachten en weer door laten eten.

groeten,

Joost
Dat is ook een manier. Gaat hij dan niet als een dolle proberen toch nog bij zijn bak te komen?

Ik ging net bij Finn zitten, terwijl hij aan het eten was. Ik hoor hem steeds vaker kauwen! Stond er zelfs versteld van. Het wordt echt minder, dat schrokken. Hij kan zich ook beter beheersen wanneer ik de brokjes uit de kast pak. Eerst ging hij helemaal uit zijn dak, springen, piepen. Honger zeker?! 8)
iris

Hoi allemaal,

Nou, heb gisteren weer wat meegemaakt. Ik kom gisteren thuis vanuit mijn werk en toen ik binnenkwam maakte Tessel een heel raar geluid. Ik dacht dat er iets dwars zat in zijn keel en dat het er niet uit wilde. Ik voelde aan zijn keeltje en daar ging het behoorlijk te keer. Het was net of hij steeds aan het kokhalzen was en daarbij kwam ook nog geluid uit zijn mond. Ik vertrouwde het niet helemaal en heb Diana gebeld. Ook zij vertrouwde het niet helemaal en vertelde me dat ik het volgende moest doen.
1. Zijn brokken nat maken en hem iets laten eten. Als hij het dan nog steeds deed moest ik het volgende doen:
2. 2 eetlepels zout in mij handpalm doen en in zijn bek stoppen, hij schijnt dan direct te gaan overgeven. Dit is niet leuk voor Tessel, maar het zou hem wel kunnen helpen om het kokhalzen te stoppen en
3. Naar de dierenarts.
Toen ik de telefoon ophing hoorde ik een onwijze hoest van Tessel en daarna heeft hij heel rustig! zijn brokken opgegeten die ik nat gemaakt had. Heb Tessel toen even naar mijn ouders gebracht omdat ik moest gaan sporten en hem nog niet alleen durfde te laten. Maar, er was helemaal niets meer aan de hand, gelukkig!
's Avonds heeft hij prinsheerlijk een bevroren mergpijpje gehad en hij vond dit heel erg lekker, hij begon zelfs te grommen toen ik het even wilde verleggen. Dus even flink op zijn donder gegeven en een paar keer expres aan het mergpijpje gezeten.
Verder heeft hij toen lekker op mijn schoot liggen slapen en ineens voelde ik het nat worden.... was hij in zijn slaap aan het plassen???? echt raar, want hij doet het eigenlijk nooit meer binnen en al helemaal niet als hij mij ligt te slapen? Zal wel een droom geweest zijn denk ik!

@Kristie: Ik ga vanvond wel naar de informatieavond bij Biemans! Hoe laat moesten we er ook alweer zijn? En de bedoeling is dat je zonder pup komt toch?

Nou, de groetjes van iris
kristies
Speurneus
Speurneus

phoee wat een toestand..!! Je zult wel geschrokken zijn!

Inderdaad vanavond 19.00uur zonder pup... !

Leuk zie ik je vanavond..
Ga nu weer even verder ( hier is nu een ziekenboeg met 1 van de katten.. :( )
S.Breijer
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Jeetje, wat eng lijkt me ! :( Gelukkig knapte Tessel snel weer op.

@ Kristie: ze blijven wel aan de gang bij jou zeg! Nu weer de kat, balen hoor!
kristies
Speurneus
Speurneus

even nog gauw iets'; Chester gaat sinds gisteren helemaal uit zichzelf in zijn bench liggen als hij moe is.. :schreeuw: Gisteren toen we gingen slapen alleen even het deurtje dicht moeten doen!!
We zijn hier wel erg blij mee.. ! :D Doen zijn broertjes dat ook?

Verder zit hij in de springfase... phoeee daar zijn we minder blij mee. :( an toe ben ik best een beetje :evil: maar hij is niet heel erg onder de indruk geloof ik...
Plaats reactie