Droogmachine

Vragen over de voeding van je Labrador? Plaats ze hier.
Labje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Labje »

laika schreef:zo ben een beetje aan het experimenteren wat er allemaal in kan
heb voor mezelf spekreepjes :oops:
voor de honden appel en banaan
en wat kruidem dus ben benieuwd
Zit er aan die spekreepjes geen vet?
Want anders zal het niet lukken. :)
Groetjes Lidy en een pootje van Yentl en Bieke
Afbeelding
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Saskia.Bernadette »

laika schreef:zo ben een beetje aan het experimenteren wat er allemaal in kan
heb voor mezelf spekreepjes :oops:
voor de honden appel en banaan
en wat kruidem dus ben benieuwd
Ben ook nieuwsgierig hoe de spekreepjes gaan, laat je het nog even weten? Want dat lijkt me ook een lekkere, hartige snack inderdaad. :D
onvoorwaardelijk trouw en zonder bedrog
laika
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door laika »

ik had bij de lidl mager ontbijtspek repen gehaald en ze zijn bijna klaar er zit wel wat vet aan maar gaat heel goed
zitten er nu bijna 5 uur in en zijn bijna klaar
:zwartkopje: Zosja 31-03-2003...........02-02-2016
:zwartkopje: Quinty 7-06-2005
:blondkopje: Shanna 8-11-2008
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

laika schreef:ik had bij de lidl mager ontbijtspek repen gehaald en ze zijn bijna klaar er zit wel wat vet aan maar gaat heel goed
zitten er nu bijna 5 uur in en zijn bijna klaar
hmmmm dat klinkt goed zeg :klasse: tis dat die van mij nu vol zit met mango en ik al boodschappen heb gehaald maar anders....... :D
nu maar wachten op dinsdag,laat je even weten of het smaakt(niet te zout of zo?)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
laika
Speurneus
Speurneus

smaakt wel iets zout maar ze zijn heerlijk lekker bij de borrel vanavond
de kruiden was ook goed de banaan en de appel zit er nog in
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

[quote="laika"]smaakt wel iets zout maar ze zijn heerlijk lekker bij de borrel vanavond

Dan zal ik dat ook een keer proberen. :D Lekker voor over de sla ook denk ik. Verkruimeld dan he. :klasse:
samantha705

Ongelezen bericht door samantha705 »

Gister een kipfiletje gedroogd en dat is Kaya goed bevallen.
De machine stond al weer een paar weekjes in de kast, maar gister een op een paar uurtjes na de hele dag thuis, dus de machine kon aan.

Nu lees ik hier over allerlei exotische vleessoorten 8) , maar waar kan ik bijvoorbeeld long kopen? En is dat niet heel vies om te snijden :confused: want ik ben niet zo'n held 8) .
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Op de Franselaan in Schiedam zit een slagerij die Barfproducten verkoopt waaronder ook oa long.
Vleeschhouwerij Franselaan
Franselaan 279-A

Het Islam Centrum op de Wolfeartsbocht hier in Rotterdam heeft ook veel. :D
Islamitische slagerij Islam Center BV
Wolphaertsbocht 224
3083 MT Rotterdam
http://www.slagerij-islamcentrum.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier nog diverse adressen in de regio. :wink:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1622250" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
samantha705

Els schreef:Op de Franselaan in Schiedam zit een slagerij die Barfproducten verkoopt waaronder ook oa long.
Vleeschhouwerij Franselaan
Franselaan 279-A

Het Islam Centrum op de Wolfeartsbocht hier in Rotterdam heeft ook veel. :D
Islamitische slagerij Islam Center BV
Wolphaertsbocht 224
3083 MT Rotterdam
http://www.slagerij-islamcentrum.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier nog diverse adressen in de regio. :wink:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg1622250" onclick="window.open(this.href);return false;
Bedankt voor de tips!
Die slager op de Franselaan is hier 5 minuten met de fiets vandaan, dus daar ga ik gelijk van het weekend even kijken en wat uitproberen (als ik de slager lief aankijkt, wil hij het vast wel voor me snijden 8) )

Hoe lang kun je gedroogde producten (bijvoorbeeld de kip die ik nu gedroogd heb) eigenlijk bewaren? Want heb er gister maar 1 kipfiletje ingedaan, maar het is natuurlijk makkelijker dat hele apparaat gewoon vol te gooien.
kirsten&cacao

Ongelezen bericht door kirsten&cacao »

samantha705 schreef:
Bedankt voor de tips!
Die slager op de Franselaan is hier 5 minuten met de fiets vandaan, dus daar ga ik gelijk van het weekend even kijken en wat uitproberen (als ik de slager lief aankijkt, wil hij het vast wel voor me snijden 8) )

Hoe lang kun je gedroogde producten (bijvoorbeeld de kip die ik nu gedroogd heb) eigenlijk bewaren? Want heb er gister maar 1 kipfiletje ingedaan, maar het is natuurlijk makkelijker dat hele apparaat gewoon vol te gooien.
Ik zeg Tupperware ofzo?
Luchtdicht afsluiten lijkt het me dat je het wel even kan bewaren!
Kay
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door Kay »

kirsten&cacao schreef:
samantha705 schreef:
Bedankt voor de tips!

Ik zeg Tupperware ofzo?
Wij drogen meestal 2 kilo tegelijk en bewaren dat in wekpotten, en dat gaat prima (nu laat ik het altijd wel heel hard drogen, want hoe minder droog hoe minder lang houdbaar)

Je kan het ook in plastig zakjes invriezen en dan elke keer als je nodig hebt een zakje eruit halen (is ook zo ontdooid want er zit bijna geen vocht meer in)
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!

:blondkopje: Kay 22-10-2006
:blondkopje: Daan 16-1-2010
:blondkopje: Sjors 10-2-2015
Saskia.Bernadette
Speurneus
Speurneus

Kay schreef:
kirsten&cacao schreef:
samantha705 schreef:
Bedankt voor de tips!

Ik zeg Tupperware ofzo?
Wij drogen meestal 2 kilo tegelijk en bewaren dat in wekpotten, en dat gaat prima (nu laat ik het altijd wel heel hard drogen, want hoe minder droog hoe minder lang houdbaar)

Je kan het ook in plastig zakjes invriezen en dan elke keer als je nodig hebt een zakje eruit halen (is ook zo ontdooid want er zit bijna geen vocht meer in)
Zo doe ik het ook, gaat heel goed. En zo kun je altijd voldoende voorraad klaar hebben liggen. :D
laika
Speurneus
Speurneus

oke dames bedankt voor de tip
Els
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Els »

Van die zelfmaak theezakjes vullen met rijst en dan in een luchtdichte pot doen. :wink:
Groetjes,
Els

Max, Voor altijd in ons hart.
samantha705

Bedankt voor de tips! Heb het zelf ook heel lang laten drogen en het nu in zo'n bewaarbakje gedaan.
Maar invriezen is ook een handige tip!
Plaats reactie