Hier van de week kippennekken, eendenlever en lamslong gedroogd
Die long vind ik toch wel zo fijn, qua snijden maar ook qua drogen.. Mijn absolute topper !
Wil van de week ook nog vis halen bij de C1000 (uit mijn hoofd) was het in de reclame....
De reden waarom honden zoveel vrienden hebben, is omdat ze hun staart bewegen in plaats van hun tong!
Kay schreef:Hier van de week kippennekken, eendenlever en lamslong gedroogd
Die long vind ik toch wel zo fijn, qua snijden maar ook qua drogen.. Mijn absolute topper !
Wil van de week ook nog vis halen bij de C1000 (uit mijn hoofd) was het in de reclame....
klopt,de pangafilet is nu € 1,55 meen ik voor 600 gram en op de andere diepvrieszakken krijg je 25% korting
Roef (Matcho) 18-04-2008 James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Maandag gaat er zandspiering in de herkansing en ik heb nog tong liggen. Geen idee hoe lang dat (tong) moet drogen, maar ik begin maar eens met 12 uur.
Els schreef:Maandag gaat er zandspiering in de herkansing en ik heb nog tong liggen. Geen idee hoe lang dat (tong) moet drogen, maar ik begin maar eens met 12 uur.
tong als de vis of zo`n tong?
Roef (Matcho) 18-04-2008 James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Afgelopen week trouwens gedroogde paardenstaart gegeven (gekocht) en dat vond ie lekker, dus dat ga ik zelf ook proberen als ik tenminste ergens paardenstaart kan krijgen.
Afgelopen week trouwens gedroogde paardenstaart gegeven (gekocht) en dat vond ie lekker, dus dat ga ik zelf ook proberen als ik tenminste ergens paardenstaart kan krijgen.
bij de kapper?
maar even serieus tong zou inprincipe na 12 wel redelijk droog moeten zijn als je er plakken van maakt.
tongvlees is vrij vettig.
ik heb hertetong gedroogd en dat vonden ze heerlijk.
Vis drogen heb ik nog nooit geprobeerd. Goed idee, ga ik beslist ook een keer doen. Meestal kip hier. Daar maak ik beloningsvoertjes van voor bij de training. Met vis zou ik dan eens kunnen afwisselen.
Ik lees met interesse deze bijdragen. Ik denk dat ik er toch maar zo'n droogmachine ga kopen. meestal heb ik die beloningsbrokjes uit de dierenwinkel of ik neem kleingesneden sprotjes (werkt perfect) maar ik wil toch meer vers als beloning en niet meer die brokjes. Ik heb ook weleens kipfilet gekookt, dat ging ook goed. Een keertje hebben wij kippenmaagjes gedroogd (bij een vriendin) en die had ik in een tupperware schaaltje in de koelkast maar na een of twee dagen vond ik het zo stinken dat ik het niet meer durfde te geven. Ik heb hier al gelezen dat vele van jullie porties maken en in de vriezer doen. Dat is een goede optie.
bij de kapper?
maar even serieus tong zou inprincipe na 12 wel redelijk droog moeten zijn als je er plakken van maakt.
tongvlees is vrij vettig.
ik heb hertetong gedroogd en dat vonden ze heerlijk.
Vriendje gaat volgende week weer naar zee, dus dan kan ik weer naar hartelust drogen. Vriendje heeft nog beetje moeite met vers in al zn geuren en kleuren en al helemaal met het betere snij-, hak-, en knaagwerk .
Had nog buik-stukken van zalm liggen dus deze in de droger gedaan..
Ben benieuwd,want droog nu voor het eerst vis...
Weet niet hoe lang dit erin moet liggen,maar ik kijk er wel af ent oe in.
Hoop dat het goed lukt!
er zitten eendenekken in, maar wat duurt dat drogen lang . Ik vergeet dat af en toe en na een poosje doe ik er toch weer nekken in. Gelukkig vind Max ze super lekker .
Vond ook de zalm best lang duren en kan niet zeggen dat ze helemaal droog zijn...Wel bijna,maar ik denk dat het te vet is.
Ze voelen nog steeds erg vettig aan namelijk...
Volgende keer ook eens scholfilet proberen...Maar zalm,dat wordt em niet meer.
@ Els...Ja,die eendennekken duren er lang! Heb het ook eens gedaan,maar ben er denk ik bijna anderhalve dag zeker mee bezig geweest om ze goed droog te krijgen...
Eendennekken en zo geef ik ze hier gewoon rauw, vinden ze erg lekker en bespaart me de moeite om langdurig te drogen.
Ik doe alleen kleine stukjes vlees (rund/kip) als beloningsvoertjes. En vis ga ik dus binnenkort ook eens proberen. Geen zalm dus lees ik hier, maar een witte soort, tilapia of pangasius.