dat is zeker waar (dat laatste) maar dat is zeker niet de reden waarom er zo wordt gereageerd... Als je aangeeft daar zondag een pup te halen na 5 jaar voorbereiding en je slaat de adviezen in de wind, is dat niet echt handig tochKay schreef:Toch grappig dat mensen die zelf een broodfokhond hebben zoveel commentaar op anderen hebben![]()
Buiten dat, vind ik de reacties over broodfok heel logisch, maar laten we niet doen alsof alle zieke honden uit de broodfok komen.
Kijk maar eens in de gezondheidshoek, daar staan zat stamboomhonden in die ook gezondheidsklachten hebben helaas.
Dit betekend echter niet dat ik achter de broodfok sta, want daar draait mijn maag nog steeds van om
een nieuw begin...
-
ester01
-
Pandora
- Speurneus

Ik ben blij dat je geen pup bij die broodfokker hebt gehaald.
Of een hond wel/niet een stamboom moet hebben vind ik een andere discussie. Ik persoonlijk kies voor een hond met stamboom maar een stamboom is ook niet zaligmakend.
Wat ik wel heel belangrijk vind is dat de moederteef gewoon bij een gezin woont en een hondenleven heeft. Met twee honden kunnen mensen dat heel goed bieden.
Veel plezier met je pup!
Wat handig is:
* een grote ton waar je 15 kg voer in kwijt kan zodat hij niet aan 'zelfbediening' kan doen.
* een kleine bench of een autotuigje zodat je de pup veilig kan vervoeren.
Of een hond wel/niet een stamboom moet hebben vind ik een andere discussie. Ik persoonlijk kies voor een hond met stamboom maar een stamboom is ook niet zaligmakend.
Wat ik wel heel belangrijk vind is dat de moederteef gewoon bij een gezin woont en een hondenleven heeft. Met twee honden kunnen mensen dat heel goed bieden.
Veel plezier met je pup!
Wat handig is:
* een grote ton waar je 15 kg voer in kwijt kan zodat hij niet aan 'zelfbediening' kan doen.
* een kleine bench of een autotuigje zodat je de pup veilig kan vervoeren.
Groetjes van Brigitte & Zoo

Bedankt Marjolein, hij is top!

Bedankt Marjolein, hij is top!
-
ElisabethErnstDave
- Speurneus

Jammer dat je al de goed bedoelde adviezen leest als gefrusteerd
Idd is met een een gelegenheidsnestje niks mis mee als het maar verantwoord word gedaan zoals bij ons waren alle uitslagen van zowel de mama als de papa van onze meisjes in te zien en die waren goed je voorkomt daarmee als het goed is een hoop ellende en natuurlijk gaat het niet altijd goed maar 9 van de 10 keer wel er zijn van de honden hier op het forum bekend meer honden ziek zonder goede gezondheidsuitslagen dan met 

Anca bedankt voor de super mooie banner en avatar

-
rimanime
- Speurneus

Inderdaad misschien niet heel volwassen, maar het stoort mij mateloos dat je meer energie steekt in het vinden van verantwoorde speeltjes e.d. voor de pup, dan in het vinden van een verantwoord gefokte pup. Noem mij dan maar onvolwassen. Daar kan ik mee leven.EEE schreef:rimanime schreef:Aangezien je toch niets doet met de tips die hier gegeven worden.......Nee ! Maar een beetje fokker kan je hier vast bij helpenEEE schreef:Om dan mss verder te gaan waarvoor ik dit topic had geopend... (want dit is wel volledig een andere kant opgegaan..)
iemand nog tips wat ik nodig heb?Ik heb ondertussen puppykoekjes gevonden in de speciaalzaak om te belonen als hij zijn behoeftes buiten doet en bijtspeeltjes meegenomen zodat mijn broeken héél blijven.
Die Kong snuggle kon ik nergens vinden.
Ik zocht ook een knuffel zodat hij 's nachts niet echt alleen is maar in de dierenspeciaalzaak hadden ze er enkele en die hebben pluche haartjes.. kan dat niet lossen? Heb schrik dat het lost en dat hij dat dan inslikt.
heel volwassen hoor! bravo!
bij deze wens ik dat mijn account verwijderd wordt!
dit noem ik geen forum maar een hoop gefrustreerde mensen bij mekaar!maar daarvoor heb ik uiteraard reeds een mailtje gestuurd!

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
rimanime
- Speurneus

Daar gaat het hier niet om "Kay". Ik denk dat de grote meerderheid denkt aan met name de moederhond en het veel grotere risico op een ongezonde hond. De perfect gezonde hond bestaat niet net als perfecte gezonde mensenKay schreef:
Buiten dat, vind ik de reacties over broodfok heel logisch, maar laten we niet doen alsof alle zieke honden uit de broodfok komen.
Kijk maar eens in de gezondheidshoek, daar staan zat stamboomhonden in die ook gezondheidsklachten hebben helaas.

Dank je wel Monika voor deze prachtige banner......
Een dag niet gezwommen is een dag niet geleefd
( al denkt Cooper daar anders over)
-
Nino&Toosje
- Speurneus

Oh Hanneke, ik werd gewoon misselijk bij het lezen.Laboriginals schreef:Deze is echt te erg voor woorden. Geplukt van één van de links van Pandora:
http://pasopvoorpuppykennel.hyves.nl/bl ... lgie/22RC/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hanneke
Ik weet hoe het eraan toegaat maar iedere keer als ik zoiets lees, dan draait mijn maag om. Wat zijn dat voor mensen die zo met dieren omgaan.
Daar wil je toch helemaal nooit in je leven contact mee.
-
Nino&Toosje
- Speurneus

5 jaar weloverwogen nagedacht over een hond:
Iedere maand 20 Euro apart leggen ( een hond is duurder per maand)
Is in 5 jaar tijd 1200 Euro gespaard.
Hond van een goede fokker die aangesloten is bij de rasvereniging: 900 Euro
Hou je 300 Euro over:
Enkele goede boeken over aanschaf hond en verzorging: 150 Euro.
Hou je 150 Euro over voor de eerste benogdigdheden.
Als je nou gewoon eerlijk bent, dan heb je gewoon naar de prijs gekeken en verder niet. Wat heeft je pup nu gekost? Laat mij raden: 350 Euro?
Ik hoop dat de hond een lang, maar vooral gezond leven krijgt.
Voor vragen met betrekking tot gezondheid kun je altijd weer terecht op dit forum.
Hou je 300 Euro over:
Als je nou gewoon eerlijk bent, dan heb je gewoon naar de prijs gekeken en verder niet. Wat heeft je pup nu gekost? Laat mij raden: 350 Euro?
Voor vragen met betrekking tot gezondheid kun je altijd weer terecht op dit forum.
-
laika
- Speurneus

geen verdere kommentaar nodig AMENNino&Toosje schreef:5 jaar weloverwogen nagedacht over een hond:
Hou je 300 Euro over:
-
Monica
- Kleine hondenneus

Ook dat hoeft niet eens......... je kunt als je niet zoveel geld wilt uitgeven voor een hond er 1 uit het asiel halen...... ook daar zitten soms pups.
Ik heb hier een hond Kelly heet ze die heeft bijna 5 jaar voor een broodfokker pups moeten krijgen. Ze was 36 kilo en had alleen maar gelegen wandelen en bewegen was er niet bij dus ze had geen spieren.
Vraag je eens af of jij een hond in zo'n situatie wilt laten zitten voor een pup voor jou oke ik ben heel erg negatief en super onvolwassen
Maar als ik honden zo zie word ik woedend het kost me meer dan een jaar Kelly een volwaardig lab leven te geven en ben waarschijnlijk nog een jaar aan het puinruimen dit is gewoon lab leed.
Ik heb hier een hond Kelly heet ze die heeft bijna 5 jaar voor een broodfokker pups moeten krijgen. Ze was 36 kilo en had alleen maar gelegen wandelen en bewegen was er niet bij dus ze had geen spieren.
Vraag je eens af of jij een hond in zo'n situatie wilt laten zitten voor een pup voor jou oke ik ben heel erg negatief en super onvolwassen
Maar als ik honden zo zie word ik woedend het kost me meer dan een jaar Kelly een volwaardig lab leven te geven en ben waarschijnlijk nog een jaar aan het puinruimen dit is gewoon lab leed.

-
Nino&Toosje
- Speurneus

Even terzijde : Ik heb niets tegen kruizingen ect. Dat moet ieder voor zich weten. Maar als iemand weloverwogen , na 5 jaar wachten een labrador koopt , dan moet je toch wel weten wat verstandig is, en nog meer, dan heb je jezelf er in verdiept ( zou je zeggen) en dan komt het niet in je op om een pup bij een broodfok of gelegenheidsnestje te kopen.
Ik had vroeger "niet" gesterilisteerde teefjes, en die hebben nooit een nestje gehad, ze kregen er gewoon de "gelegenheid " niet voor.Want wat is voor de hondenpopulatie het belang van een gelegenheidsnestje? Helemaal niets.
Het is puur voor de eigenaar - egoisme, zelf eens een nestje meemaken en/of op een goedkope wijze aan jonkies komen die dan weer geld opbrengen. Niet meer en niet minder.
Ik had vroeger "niet" gesterilisteerde teefjes, en die hebben nooit een nestje gehad, ze kregen er gewoon de "gelegenheid " niet voor.Want wat is voor de hondenpopulatie het belang van een gelegenheidsnestje? Helemaal niets.
Het is puur voor de eigenaar - egoisme, zelf eens een nestje meemaken en/of op een goedkope wijze aan jonkies komen die dan weer geld opbrengen. Niet meer en niet minder.
-
M_n_q_e
- Hele grote hondenneus

Jep!Monica schreef: Ik heb hier een hond Kelly heet ze die heeft bijna 5 jaar voor een broodfokker pups moeten krijgen. Ze was 36 kilo en had alleen maar gelegen wandelen en bewegen was er niet bij dus ze had geen spieren.
Trix is ook een ex broodfok teef. Als je dan zag hoe ze in het begin op vanalles reageerde, vreselijk. Overal doodsbang voor.
Dus ook ik heb de neiging om nogal fel te reageren op iemand die niet door heeft dat ie op het punt staat een pup bij een broodfokker te kopen.
-
luckylabrador
- Hele grote hondenneus

-
EEE
Kvind dat eigenlijk wel supergrappig! Met jullie financieel gedoe!
dat is hylarisch! Ik ga een ander z'n rekening toch ook niet maken!
Moest ik geen geld hebben voor een hond dan zou ik m'n 3 katten, 2 konijnen en mn kind ook niet kunnen onderhouden! Dus dat is weer onzin en prietpraat van de mensen die blijkbaar meer bezig zijn met hier op het forum commentaar te leveren...
die mensen zouden zich beter eens bezig houden met hun dieren ipv hier anderen te beledigen!
Daarom dat ik ook zo laat reageer op deze "kindercreche"
ik hou me namelijk WEL bezig met m'n dieren!
Nog meer... onze pup is na 2 dagen al zindelijk! is superenthousiast en een megaknuffel! of ooh nee.. dat kon niet in een gelegenheidsnestje...
dat is hylarisch! Ik ga een ander z'n rekening toch ook niet maken!
Moest ik geen geld hebben voor een hond dan zou ik m'n 3 katten, 2 konijnen en mn kind ook niet kunnen onderhouden! Dus dat is weer onzin en prietpraat van de mensen die blijkbaar meer bezig zijn met hier op het forum commentaar te leveren...
die mensen zouden zich beter eens bezig houden met hun dieren ipv hier anderen te beledigen!
Daarom dat ik ook zo laat reageer op deze "kindercreche"
ik hou me namelijk WEL bezig met m'n dieren!
Nog meer... onze pup is na 2 dagen al zindelijk! is superenthousiast en een megaknuffel! of ooh nee.. dat kon niet in een gelegenheidsnestje...
-
EEE