ff offtopic @ doggiedoggie schreef:Toevallig ken ik de fokkers van Dakota persoonlijk en ik kan met zekerheid zeggen dat het wel zuivere koffie is. Alleen zien ze de noodzaak van een stamboom aanvragen niet in. Voor doorgewinterde fokkers is het allemaal logisch en weinig moeite om een stamboom aan te vragen, maar als je niet in dat wereldje zit, is het wel even wat anders.Lunatic schreef:Dakota, alleen om net feit dat de ouders wel een stamboom hebben, maar ze voor de puppen niet aangevraagd zijn, zou een heleboel vraagtekens op moeten roepen![]()
Waarom zou je voor een nest uit 2 ouders met stamboom geen stambomen aanvragen, alleen omdat er iets niet klopt waarschijnlijk, ouders zijn verwant, moeder heeft al teveel nesten gehad, iets van die strekking, geen zuivere koffie iig
Dus Dakota, het is misschien jammer dat je niet kunt showen, maar ik weet zeker dat jouw hond bij mensen vandaan komt die het beste met hun hond voor hebben.
Wat goed om te horen van iemand die de mensen persoonlijk kent. Tot nu toe is mijn ervaring erg goed geweest. Toendertijd was ik dus ook totaal niet van plan eventueel shows te gaan doen etc. Nu lijkt het mij wel leuk, maar ik geniet net zo veel van Dakota zonder de shows
Weer ff on topic:
Wat een rare opmerking Tinusz. Je wilde toch een mening, of misschien toch niet? Dit zijn namelijk wel de meningen die je kunt verwachten op een labrador forum.
Ik zelf heb (gelukkig) een goede ervaring met een hond zonder stamboom en die wilde ik graag met je delen.
Maar naarmate er meer informatie naar boven kwam over de 'fokker' uit België waar je over verteld vind ik dat het verhaal nogal een nare nasmaak krijgt.
Ik ga niet nog eens uitleggen waarom ik dat vind. Ook omdat andere mensen hier op het forum een veel betere/duidelijkere uitleg hebben gegeven.