Prijs Labrador met Stamboom
- vesta
- Grote hondenneus

- Contacteer:
Het begint inmiddels erop te lijken dat je je als fokker moet verdedigen Laat iedereen het doen op zijn of haar manier. Iedereen moet zelf maar ondervinden wat fokken inhoud. Je kan nog zoveel vertellen maar geloven doen ze je vast niet Dus ga beginnen met fokken en over een paar jaar horen we het vanzelf wel.
Wil
Wil

-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
Nee hoor, ik staar me helemaal niet blind. Ik ken enkele fokkers die beroepsmatig fokken, en dat kan wel degelijk. Ik vind het gewoon bijna komisch dat het in labrador land een verboden woord is, terwijl er zat fokkers zijn die flink wat teven hebben zitten, flink wat nesten hebben per jaar en dan hebben we het nog niet eens over de kampioens dekreuen die vast "gratis" een dekking doenMarga schreef:Gaan we van Hanneke uit. Gemiddeld hou je 1100 euro over aan 5 pups.
220 per pup.
Zit je bij het maximale van 20 pups op wel 4400 euro per jaar. Dit alles zonder keizersnee, zonder overleden puppen, want ja dat kost ook geld.
Sow he, dan beur je wel 366 euro per maand. Kun jij daar 6 tot 9 teefjes van voeren, enten, testen, trainen, ontwormen en dan hebben we het nog eens niet over simpele kwaaltjes die ook het nodige kosten?
In die 1100 euro is niet eens de aanschaf en "onderhoud"van het fokteefje verwerkt.
Ik snap werkelijk niet waar jij je blind op staart Lupos. En als er 1 of 2 van die 20 puppen "terugkomen"? Gaat er weer 900 tot 1800 euro van de "winst"af.
Wij hebben op dit moment een nestje van 8, had gehoopt onze nieuwe aanwinst uit Engeland gedeeltelijk te kunnen bekostigen met onze "winst". Vergeet het maar. Gelukkig kunnen we investeren van ons gewone salaris. Vind ik helemaal niet erg hoor. We hebben een droom. We hebben ons ideaalbeeld voor ogen.
Zeg het nog maar eens. Een fokker heeft een afwijkend gen. Je fokt voor je droom, niet voor het geld want dan kom je bedrogen uit.
Nogmaals een hobby mag geld kosten
Maar goed, dit blijft weer zo'n verhaal "lees wat ik lezen wil" want ik kan nu nog wel 6x gaan neerzetten dat niet elke fokker geld verdient aan fokken, en dat er hobby fokkers zijn die echt geen geld overhouden (wat ik zeker geloof), maar het is mij duidelijk dat men leest wat men wil lezen en verder oogkleppen opzet. Wat mij betreft is het dan "laat maar wezen"
In de Duitse Herders is het geen verboden woord, sterker nog iedereen vindt het logisch dat de fokker er een zakcentje voor alle tijd aan overhoud. De NLV beaamt dit verhaal trouwens ook, toen ik hen eens belde waar de prijs vandaan kwam als richtprijs. " de fokker moet er ook iets aan overhouden"
Ik vind het logisch dat als jij er veel tijd instopt, en keihard werkt om fijne en gezonde hondjes op de wereld te zetten, dat je er best iets aan mag overhouden. Maar de bekrompen geld-cirkel bij ons ras valt me iedere keer weer op. Er wordt excessief veel geld betaald voor een pup, maar de fokker levert bergen geld in... Als ik een fokker moet geloven, moet je dus miljonair zijn om iedereen een labrador pup te kunnen bieden...

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
-
Lupos
- Speurneus

- Contacteer:
zie bericht hierboven. Het zou heel fijn zijn als men de hele discussie leest, in plaats van de punten waarin gehakt kan worden. Zoals ik hierboven ook al schrijf, en trouwens in alle discussies die gaan over geld bij een labrador pup: ik geloof direct dat een kleine fokker inlevert op een nest. Maar ik weet 100% zeker dat er fokkers zijn die wel degelijk verdienen aan fokken. Ook niet erg, maar doe niet net alsof het niet zo is.vesta schreef:Het begint inmiddels erop te lijken dat je je als fokker moet verdedigen Laat iedereen het doen op zijn of haar manier. Iedereen moet zelf maar ondervinden wat fokken inhoud. Je kan nog zoveel vertellen maar geloven doen ze je vast niet Dus ga beginnen met fokken en over een paar jaar horen we het vanzelf wel.
Wil
In dit geval is het "wie de schoen past trekt m aan" oftewel: verdien je er niet op, prima, verdien je er wel op, ook prima. De labradorforum fokkers staan echter direct klaar om te gillen dat zij er niet aan verdienen. Nee, de kleine fokkers niet, maar de grote fokkers met vele dekreuen, vele teven? trek uw conclusie zou ik zeggen, I rest my case

http://www.labradorforum.nl/hij-wil-dat.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Cial (Excalibur Cial V.t. Jagersgilde) 22-03-2012
- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus

Laboriginals schreef:Precies! In het Honden- en Kattenbesluit wordt de grens tussen hobbymatig en bedrijfsmatig fokken gelegd bij ca. 20 pups per jaar. Als je jaar na jaar daarboven zit, heb je grote kans dat de belastingdienst een keer komt aankloppen en dan ben je nat. Bovendien moet je als bedrijfsmatige kennel ook nog aan allerlei vergunningen voldoen en heb je kans dat de gemeente dwars gaat liggen als je in een gewoon huis zit met een kennel.
Er zijn niet veel fokkers die stelselmatig boven die 20 pups per jaar uitkomen. Ik heb daar wel eens cijfers over gehoord van de RvB. Dat was echt een heel klein percentage van het aantal fokkers. Daar zaten trouwens wel veel fokkers van de populaire rassen bij, wat natuurlijk logisch is. Het heeft geen zin 5 nesten per jaar te fokken van een ras dat niet verkooptHet overgrote deel van de fokkers heeft hooguit 1 of 2 nesten per jaar en daar word je echt niet rijk van. In de praktijk valt die winst vies tegen.
Ik ken hier in belgie toch een goldenretriever fokker die meer dan 20nesten per jaar heeft,er zijn ook pups van heb die naar de hulphonden gaan.
Maar belastingen betalen ze er niet op,een deel van de honden staan op zoons naam en een deel op de naam van zijn broer,dus geen belastingen betalen.dus denk niet dat er veel fokkers zijn die op hun nesten belastingen betalen.
Hanneke
Bud mis je nog steeds!
-
Kyra
- Speurneus

- Contacteer:
Wij vragen 900 euro per pup.
Bij ons eerste nestje vorig jaar alles nieuw gekocht werpkist/speeltjes/matten/lampen/bevallingsspullen etc, etc + gezondsheidstesten/progesteron etc, etc + website + echo's/inentingen/stambomen/chip/wormenkuur/dierenarts noem t allemaal maar op is een flinke lijst!!
We hebben alles genoteerd en van elkaar afgetrokken, hadden 7 pups.
- 300 euro!
En weet je, heb ik dus 300 euro betaald voor de leukste hobby die ik maar kan bedenken! 8 weken heerlijk in de puppy poep zitten!
Mijn paard kost mij 400 euro per maand dat zijn nog eens prijzen, als ik rijk wil worden zou ik een pensionstal openen!
De kosten van spullen/kennelnaam/website/testen hoef ik bij een 2de nestje niet te rekenen, dus dan zal het mits alles gezond is een ander plaatje geven.
Bij ons eerste nestje vorig jaar alles nieuw gekocht werpkist/speeltjes/matten/lampen/bevallingsspullen etc, etc + gezondsheidstesten/progesteron etc, etc + website + echo's/inentingen/stambomen/chip/wormenkuur/dierenarts noem t allemaal maar op is een flinke lijst!!
We hebben alles genoteerd en van elkaar afgetrokken, hadden 7 pups.
- 300 euro!
En weet je, heb ik dus 300 euro betaald voor de leukste hobby die ik maar kan bedenken! 8 weken heerlijk in de puppy poep zitten!
De kosten van spullen/kennelnaam/website/testen hoef ik bij een 2de nestje niet te rekenen, dus dan zal het mits alles gezond is een ander plaatje geven.

- bud en weiser
- Middelgrote hondenneus

Kyra,als je van 0 moet beginnen met een pensionstal,grond kopen stallencomplex erop zetten binnen piste,vergunningen enz....paarden eten geven,opslagplaats voor hooi,stro enz...denk dat je er niet rijk van wordt hoor.
Als je met dieren werkt is er een grote passie bij,anders red je het niet!
Bud mis je nog steeds!
-
Kyra
- Speurneus

- Contacteer:
Weet ik, is ook zo...bud en weiser schreef:Kyra,als je van 0 moet beginnen met een pensionstal,grond kopen stallencomplex erop zetten binnen piste,vergunningen enz....paarden eten geven,opslagplaats voor hooi,stro enz...denk dat je er niet rijk van wordt hoor.
Alleen het onderhoud van een pensionstal of de werknemers zelfs het voer kost enorm veel geld!
Niet voor niks zou duur een paard ergens stallen.. Zelfde met een pup!