Fototopic is mijn hond te dik?

Plaats hier informatie en vragen over alle hondenactiviteiten die niet onder een andere categorie vallen.
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ongelezen bericht door Aldinne »

Even 2 foto's gebruikt alleen om het verschil in bone/massa te laten zien..

Ozzie de pappa van Jula..
Afbeelding

En Noah hier van het forum..
Afbeelding

Het verschil op de 2 foto's in bone/massa is te zien aan de dikte van de voorpoten en breedte van de borstkas.. Dat is wat verstaan wordt onder bone/massa.. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd..
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Aldinne schreef:Even 2 foto's gebruikt alleen om het verschil in bone/massa te laten zien..

Ozzie de pappa van Jula..
Afbeelding

En Noah hier van het forum..
Afbeelding

Het verschil op de 2 foto's in bone/massa is te zien aan de dikte van de voorpoten en breedte van de borstkas.. Dat is wat verstaan wordt onder bone/massa.. Ik hoop dat ik het zo een beetje duidelijk heb uitgelegd..
Heel duidelijk :)
Maar wat ik mij afvraag is of je met de bovenste lab nog kan jagen bijvoorbeeld?
Hij heeft inderdaad nogal wat massa en dat lijkt mij lastig wenden/bewegen voor hem.
De honden die ik hier op het forum zie jagen(/jachttraining) hebben toch allemaal een stuk minder bone/massa zeg maar.
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Ozzie komt ook uit de forsere showlijnen..
Maar Saskia is de eigenaar, hoop dat ze dit leest.. Die kan je daar vast wel antwoord op geven..
Maar zoek nog even een foto op van Thorsten van Naomi, weet dat hij het heel goed doet in de jacht maar hij ziet er niet uit als een echte echte jacht lab.. :wink:
Laatst gewijzigd door Aldinne op 09/08/12 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Marloes, lebbers van Kai, Zepp, Jula & Pleun :bruinpootje: :zwartpootje: :bruinpootje: :zwartpootje:
Afbeelding
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

http://www.delabrador.com/index1.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier staat hij bij, Thorsten.. :verliefd1:
Onder het knopje nieuws en dan naar beneden scrollen..
Afbeelding
lablove
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door lablove »

Aldinne schreef:http://www.delabrador.com/index1.html

Hier staat hij bij, Thorsten.. :verliefd1:
Onder het knopje nieuws en dan naar beneden scrollen..
Thorsten en Ozzie :verliefd1: :verliefd1: Pracht labjes.
Groetjes Miranda (cosy cottage)
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Net als Pollux :verliefd1: van Naomi, ook een goeie in de jacht maar geen echte echte jacht lab kwa uiterlijk.. :wink:
Afbeelding
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

maar is bone dan niet erfelijk bepaald? dikkere of meer bone krijg je dat dan ook door voeren?
ik voer vers en het te veel aan calcium wordt door de hond dan weer uit gescheiden.
bij kunstmatig calcium jaag je idd de groei aan maar daar zit dan weer het gevaar voor de gewrichten in :confused:
dus hoe beinvloed je dan de hoeveelheid bone door voeding?
ben serieus benieuwd he,tis geen kritiek!

ik hou hidde bewust wat slank,maar nu ook niet zo dat je de ribben ziet.
dit om zijn gewrichten niet te veel te belasten,maar ik zie graag een goed gebouwde reu met bone(geen tank dus) zou ik hidde dan meer moeten voeren? hoe zit het dan met de gewrichten?
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
-kim-
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door -kim- »

Ik kreeg ook het advies van de fokker van Bear om hem niet te schraal te laten opgroeien. Maar de precieze verklaring hierachter kan ik je niet geven

Heb hem niet te zwaar gehad maar wel een normaal gewicht, ribben niet zien wel met hele lichte druk voelen 8)
groetjes Kim , pootje van Mexx, Bear en JC

:blondkopje: Charlie (v.d. Leeda) ( † 24-12-2007, voor altijd in ons hart) 31-3-1994
:bruinkopje: Mexx ( Tresor du taillis madame x Shallow bay v. Janslust )22-03-2007
:blondkopje: Bear ( FAIR-COURT Play It Again )12-03-2009
:zwartkopje: JC ( Jill's Summer Breeze of Sir Geof ) 2-9-2013
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

ik snap dus echt niet hoe de voedingstoestand invloed heeft op de ontwikkeling van het bone hoor, volgens mij is dat toch gewoon een erfelijke kwestie?
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Het heeft wel met elkaar te maken..
Erfelijkheid, en met voeding onderhouden/ in ere houden.. Bepaalde fokkers hebben daar hele theorien over..
Afbeelding
roef
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door roef »

Aldinne schreef:Het heeft wel met elkaar te maken..
Erfelijkheid, en met voeding onderhouden/ in ere houden.. Bepaalde fokkers hebben daar hele theorien over..
en dat zou ik nu heel graag uitgelegd willen hebben :)
:blondkopje: Roef (Matcho) 18-04-2008
:blondkopje: James(Sallyjo`s sunbeam jamie)overleden
:blondkopje: Hidde(Charly van Foreburg) 12-01-2012
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Als je een hond heel schraal houd kan de bone zich ook niet zo ontwikkelen als het zou moeten zijn, als het in die hond zit.. En daar bedoel ik mee als die hond uit lijnen zou komen met veel bone er in.. Je kunt met alleen voeren het er niet in krijgen als het er via de genen ook al niet in zit..
Sommige fokkers voeren pasta of aardappels erbij naast het gewone voer..
sbientje schreef:ik snap dus echt niet hoe de voedingstoestand invloed heeft op de ontwikkeling van het bone hoor, volgens mij is dat toch gewoon een erfelijke kwestie?
Afbeelding
Roos

Ongelezen bericht door Roos »

Aldinne schreef:Als je een hond heel schraal houd kan de bone zich ook niet zo ontwikkelen als het zou moeten zijn, als het in die hond zit.. En daar bedoel ik mee als die hond uit lijnen zou komen met veel bone er in.. Je kunt met alleen voeren het er niet in krijgen als het er via de genen ook al niet in zit..
sbientje schreef:ik snap dus echt niet hoe de voedingstoestand invloed heeft op de ontwikkeling van het bone hoor, volgens mij is dat toch gewoon een erfelijke kwestie?
Waarom dan pasta en aardappels? Pasta zou misschien nog kunnen voor de spieren (weet niet of dat bij de hond wel zo werkt) maar aardappels begrijp ik echt niet :confused:
En al helemaal niet wat dat met hun botopbouw te maken moet hebben.
Aldinne
Middelgrote hondenneus
Middelgrote hondenneus

Die duidelijke antwoorden moet ik je verschuldigd blijven.. Hoop dat er nog fokkers gaan reageren, die kunnen dat haarfijn uitleggen.. Dus nog ff wachten.. :wink:

Roos schreef:
Aldinne schreef:Als je een hond heel schraal houd kan de bone zich ook niet zo ontwikkelen als het zou moeten zijn, als het in die hond zit.. En daar bedoel ik mee als die hond uit lijnen zou komen met veel bone er in.. Je kunt met alleen voeren het er niet in krijgen als het er via de genen ook al niet in zit..
Waarom dan pasta en aardappels? Pasta zou misschien nog kunnen voor de spieren (weet niet of dat bij de hond wel zo werkt) maar aardappels begrijp ik echt niet :confused:
En al helemaal niet wat dat met hun botopbouw te maken moet hebben.
Afbeelding
sbientje
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Aldinne schreef:Het heeft wel met elkaar te maken..
natuurlijk moet je er wel voor zorgen dat je hond genoeg voedingsstoffen heeft om te groeien, maar in mijn ogen houdt het daarmee toch wel op..
:bruinkopje: Pom (5-12-2012)
:zwartkopje: Karel (17-1-2015)
Plaats reactie