FOEI Finn! Wat zijn het toch een donderstralen!S.Breijer schreef:Nou, ik kwam er net achter dat Finn gisteren avond (toen hij even alleen in de tuin was) iets van aardewerk met waxinelampjes en kaarsvet erin heeft weten te slopen. Ik zie allemaal fijngekauwde waxinehouders liggen en stukjes kaarsvet...Hij poept wel ineens veel, dus zijn darmen zullen die rotzooi wel afvoeren..
Of The Music Forest (E-nest ) Verzamelen..!!!
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ja he...af en toe!iris schreef:FOEI Finn! Wat zijn het toch een donderstralen!S.Breijer schreef:Nou, ik kwam er net achter dat Finn gisteren avond (toen hij even alleen in de tuin was) iets van aardewerk met waxinelampjes en kaarsvet erin heeft weten te slopen. Ik zie allemaal fijngekauwde waxinehouders liggen en stukjes kaarsvet...Hij poept wel ineens veel, dus zijn darmen zullen die rotzooi wel afvoeren..
Volgens mij heeft hij niet veel opgegeten, meer een beetje met zijn buit gespeeld.
Ik weet niet of ik dit geschreven had, maar Finn had een week geleden het broodmandje van tafel geplukt: 6 boterhammen op!! Vandaag wilde hij op voor poging twee, maar ik geloof dat ik hem nu wel duidelijk heb gemaakt dat dat niet zo'n strak plan is!!
-
- Speurneus
S.Breijer schreef:Ja he...af en toe!iris schreef:FOEI Finn! Wat zijn het toch een donderstralen!S.Breijer schreef:Nou, ik kwam er net achter dat Finn gisteren avond (toen hij even alleen in de tuin was) iets van aardewerk met waxinelampjes en kaarsvet erin heeft weten te slopen. Ik zie allemaal fijngekauwde waxinehouders liggen en stukjes kaarsvet...Hij poept wel ineens veel, dus zijn darmen zullen die rotzooi wel afvoeren..
Volgens mij heeft hij niet veel opgegeten, meer een beetje met zijn buit gespeeld.
Ik weet niet of ik dit geschreven had, maar Finn had een week geleden het broodmandje van tafel geplukt: 6 boterhammen op!! Vandaag wilde hij op voor poging twee, maar ik geloof dat ik hem nu wel duidelijk heb gemaakt dat dat niet zo'n strak plan is!!

Maar ik moet soms zo lachen om die streken van ze..

Hier wordt bij vlagen ook heel wat afgelachen................
Lekker trouwens hè dat ze alles lijken te eten !!! Enzo had pas op straat (kliko's omgewaaid) een rauwe ui te pakken ! En stinken uit z'n bekkie !!!!
Van de week zaten Miranda en ik samen op de bank (en daar hebben we zo'n verlengde zit aan zitten waar we onze benen op leggen en waar Enzo graag voor ligt). Enzo lag te slapen (en weer te dromen
) komt er in eens in een soort van slow-motion een pootje, in een boog, boven de bank uit !!! Het was net schoonzwemmen (alleen dan op het droge) Wij hadden het allebei niet meer van het lachen !!!
groeten,
Joost
Lekker trouwens hè dat ze alles lijken te eten !!! Enzo had pas op straat (kliko's omgewaaid) een rauwe ui te pakken ! En stinken uit z'n bekkie !!!!

Van de week zaten Miranda en ik samen op de bank (en daar hebben we zo'n verlengde zit aan zitten waar we onze benen op leggen en waar Enzo graag voor ligt). Enzo lag te slapen (en weer te dromen

groeten,
Joost
-
- Speurneus
miran&joost schreef:Hier wordt bij vlagen ook heel wat afgelachen................
Lekker trouwens hè dat ze alles lijken te eten !!! Enzo had pas op straat (kliko's omgewaaid) een rauwe ui te pakken ! En stinken uit z'n bekkie !!!!![]()
Van de week zaten Miranda en ik samen op de bank (en daar hebben we zo'n verlengde zit aan zitten waar we onze benen op leggen en waar Enzo graag voor ligt). Enzo lag te slapen (en weer te dromen) komt er in eens in een soort van slow-motion een pootje, in een boog, boven de bank uit !!! Het was net schoonzwemmen (alleen dan op het droge) Wij hadden het allebei niet meer van het lachen !!!
groeten,
Joost

-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
nou gisteravond weer puppycursus gehad.. En dat ging een stuk beter dan de vorige keer..
Chester luistert de ene keer amper en dan ineens heeft hij het door. We hebben links naast je lopen geoefend en dan linksom en rechtsom draaien en halt.
Links naast je zitten. Verder bij je roepen en voorkomen. Leren niet te reageren als andere honden voorbij lopen.
Dat is moeilijk hoor voor Chester..
Los lopen en dat terug komen als hij geroepen wordt.. dat laatste gaat echt keigoed!!
We hebben alleen op advies van Diana niet aan het speelkwartiertje meegedaan. Althans het is ook maar 10 minuten ofzo, maar we hebben Chester wel los gedaan. Hem ongeveer 2 minuten laten spelen en terug geroepen en weer aangelijnt.. Maar vrij snel daarna riep de instructreur dat iedereen zijn of haar hond moest roepen, dus dat speelkwartier gaat best gedoseert. Het was weer leuk! Chester was wel weer moe, maar niet zo moe als de vorige keer gelukkig..
en nou weer oefenen he..
Volgens de instructreur was Chester een echt boefje.... ja vertel mij wat..
maar het komt goed!! 

Chester luistert de ene keer amper en dan ineens heeft hij het door. We hebben links naast je lopen geoefend en dan linksom en rechtsom draaien en halt.

Los lopen en dat terug komen als hij geroepen wordt.. dat laatste gaat echt keigoed!!

We hebben alleen op advies van Diana niet aan het speelkwartiertje meegedaan. Althans het is ook maar 10 minuten ofzo, maar we hebben Chester wel los gedaan. Hem ongeveer 2 minuten laten spelen en terug geroepen en weer aangelijnt.. Maar vrij snel daarna riep de instructreur dat iedereen zijn of haar hond moest roepen, dus dat speelkwartier gaat best gedoseert. Het was weer leuk! Chester was wel weer moe, maar niet zo moe als de vorige keer gelukkig..

en nou weer oefenen he..

Volgens de instructreur was Chester een echt boefje.... ja vertel mij wat..

-
- Speurneus
- Contacteer:
-
- Speurneus
nou ja beter in die zin dat hij aan het einde nog steeds op zijn poten kon staan en bij thuiskomst niet aan het spugen is geslagenS.Breijer schreef:Jeetje, wat een bink!De broertjes halen Finn nog in zo..!
Wij gaan vanmiddag weer even wegen, ik gok zo'n 13 kilo...?
Fijn dat het dit keer beter ging op de cursus! Nu hard trainen haha...

ben nieuwsgierig wat Finn weegt...
-
- Speurneus
- Contacteer:
Ik ookkristies schreef:nou ja beter in die zin dat hij aan het einde nog steeds op zijn poten kon staan en bij thuiskomst niet aan het spugen is geslagenS.Breijer schreef:Jeetje, wat een bink!De broertjes halen Finn nog in zo..!
Fijn dat het dit keer beter ging op de cursus! Nu hard trainen haha.....

Oh zo, nou ja, ook mooi meegenomen! Misschien is Chester een laatbloeier

-
- Speurneus
ja nou ja de oefeningingetjes gaan best redelijk. Hij is gewoon ontzettend speels. ( gingen de vorige keer ook wel redelijk hoor) Volgens de instructeur komt het wel goed. en hij wil ook wel luisteren, hij gaat wel zitten als we dat zeggen etc alleen hij is zijn concentratie erg snel weer kwijt.. en er is zooo veel leuke afleiding..S.Breijer schreef:Ik ookkristies schreef:nou ja beter in die zin dat hij aan het einde nog steeds op zijn poten kon staan en bij thuiskomst niet aan het spugen is geslagenS.Breijer schreef:Jeetje, wat een bink!De broertjes halen Finn nog in zo..!
Fijn dat het dit keer beter ging op de cursus! Nu hard trainen haha.....
Oh zo, nou ja, ook mooi meegenomen! Misschien is Chester een laatbloeier

Ik moet wel zeggen dat zo`n les omvliegt zegt.. het is heerlijk zo intensief met je hond bezig te zijn !! Vinden jullie het ook zo leuk?
Wat wel opviel nog gisteren (was ons al wel eerder opgevallen, maar werd nu nog duidelijker) is dat Chester wel vooral op mensen gericht is en minder op honden. Dus bij het ``vrij`` spelen rent Chester naar een ander baasje en de instructeur en mensen aan de kant om te spelen en dan pas even bij de andere hondjes kijken.. het is een echte mensen-vriend..

-
- Speurneus
- Contacteer: