Jitske-Esther schreef:mensen luisteren vaak veel beter als het op een rustige, zachte manier met veel liefde uitgelegd wordt ...
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk. Maar aan de andere kant....als je de links leest van deze dame..dan kun je het forumleden met een GROOT labradorhart niet kwalijk nemen dat ze hun geduld verliezen... Dat je gewoon, willens en wetens, daar weer een pup gaat halen...dat schiet hier bij, gelukkig de meeste, leden in het verkeerde keelsgat! En dat je dan soms even niet meer zo aardig bent...tja...ook daar kan ik me wel iets bij voorstellen..
Jitske-Esther schreef:ik begrijp de reacties, maar de manier waarop ze overgebracht worden ... neen, daar kan ik me niet in vinden ...
ik dacht dat labjes-mensen vredelievende mensen waren
begrijp me niet verkeerd, ik vind het hartverscheurend dat gewaarschuwde mensen de broodfok in stand houden, maar woede en haat lost niets op ...
mensen luisteren vaak veel beter als het op een rustige, zachte manier met veel liefde uitgelegd wordt ...
Ik heb zo kwaad gereageerd omdat ze bij mij net te ver ging door mij ACHTERLIJK te noemen, normaal blijf ik altijd aardig maar deze combinatie van pups en wat ik net zei is voor mij de druppel geweest
Jitske-Esther schreef:ik begrijp de reacties, maar de manier waarop ze overgebracht worden ... neen, daar kan ik me niet in vinden ...
ik dacht dat labjes-mensen vredelievende mensen waren
begrijp me niet verkeerd, ik vind het hartverscheurend dat gewaarschuwde mensen de broodfok in stand houden, maar woede en haat lost niets op ...
mensen luisteren vaak veel beter als het op een rustige, zachte manier met veel liefde uitgelegd wordt ...
Ik heb zo kwaad gereageerd omdat ze bij mij net te ver ging door mij ACHTERLIJK te noemen, normaal blijf ik altijd aardig maar deze combinatie van pups en wat ik net zei is voor mij de druppel geweest
marron schreef:Soms sta ik ook met mijn mond vol tanden, en heb even geen woorden meer
Mijn hart gaat uit naar de moeder van deze pups het overleden puppeke, en de andere honden die daar zekers zullen zijn
Ik hoop dat je goed kunt slapen bij dat idee, van wat daar nog aan hondjes ligt, ik niet!
en sorry ik kan ook niet genieten van de foto's die je hier hebt geplaatst,niet met deze achterliggende gedachte
Ik hoop wel dat deze pup gezond blijft, het arme ding kan er ok niks aan doen, dat hij uit de broodfok komt
Dit klinkt hard maar ik hoop dat de pup WEL wat gaat mankeren en misschien net als haar nestgenoot overlijdt. Waarom??? Als een goedkoop product niet werkt dan stappen de mensen wél over naar een wat duurdere product die wel werkt. Volgens mij gaat dat ook op in dit verhaal. Als haar eerste pup niet goed was dan vraag ik me af of deze tweede ook hier gekocht zou zijn Want tja, 300 euro in de sloot gegooit he....
(Voor de duidelijkheid; ik ben geen puppenhater ofzo)
Dit vind ik dus echt te ver gaan hè. Maakt me behoorlijk kwaad. Het pupje heeft hier geen schuld, maar die wordt nu wel ellende toegewenst zodat iemand zijn ogen geopend worden. Doe ff normaal zeg!
Ik heb ook een broodfokhondje en misschien tot jouw vreugde mankeert ze ook nog eens van alles. Maar dat is niet hetgeen wat mijn ogen geopened heeft hoor (wel een beetje, maar niet helemaal). Het is de voorlichting op dit forum geweest waarom ik nu beter weet.
Dus laten we met zijn allen ons inzetten om mensen te behoeden voor deze fouten en dat kan best op een vriendelijke manier.
Maar hondjes iets toewensen zodat mensen wakker geschud worden gaat mij echt te ver