de grappigste gewoonte van jullie hond?

Vragen over gedrag? Plaats ze hier.
R.Groeneveld

Ongelezen bericht door R.Groeneveld »

Diesel heeft ook zeker wel zijn 'gekke' dingen.

- Diesel wil het liefst poepen op de volgende manier: op een zo schuin mogelijke kant, zicht op de rivier en zijn flappers laten waaien in de wind. Het is zo'n leuk gezicht om daar zo te zien zitten met dat bolle ruggetje!

- Als Maurice thuiskomt, gaat pakt hij een speeltje en zodra hij hem aait, komen er heeeeeeele verhalen! En als je mee praat, gaat hij dat nog veel harder doen.

- Als je zegt: 'wat is dat?' dan holt hij naar het voorraam, stijgert even en kijkt dan of er echt iets aan de hand is. Als er toevallig iemand voorbij het raam loopt (we hebben lage ramen dus hij kan alles zien), gaat hij nog veel harder te keer (want owee als ze te dicht langs 'zijn' raam lopen). Blijkt er niks aan de hand te zijn, dan holt hij hard 'meukend' naar de schuifpui. Helemaal verdwaast, want hij denkt dat hij toch iets gemist heeft en het moet zoeken...

- Hij is gek op alles wat GROOT is. Hoe groter een boomstam om mee te zeulen, hoe leuker. Hoe groter een knuffel, hoe leuker. Vorige keer had ik een knuffel hond gekocht, die bijna net zo groot was als hij. Ik gaf hem al bij ons bij het winkelcentrum en hij heeft er zo de hele rit mee gelopen. Heel veel mensen spraken hem aan, hahaha.

- Aan het water bij ons, heb je een muurtje. Hij wil daar altijd op lopen. Heel triomfantelijk loopt hij daar dan. Komt een paar keer terug, wil dan een aai en zodra hij die gehad heeft, neemt hij een hele blije sprong om verder te lopen.

- Als we naar het strand gaan, wil hij altijd op onze handdoek liggen. We nemen er eentje voor hem mee (gewoon een groot badlaken), maar nee, hij blijft jakken tot hij bij ons er op ligt. Of hij holt gewoon kledder nat, met zandpoten bij iemand anders op zijn handdoek. :oops:

En zo heeft dat monstertje van ons nog veeeeeel meer gekke streken. :verliefd1:
yari
Speurneus
Speurneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door yari »

Gewèldig om te lezen allemaal! :D
Yaartje heeft veel grappige gewoontes (en meerdere die ik hier al gelezen heb, waaronder altijd wat in haar bek willen hebben om je te begroeten, poepen op een schuin aflopend stukje, op d'r rug slapen, zodra iemand een autodeur opent aan de bijrijderszijde meteen instappen en gaan liggen voor de bijrijdersstoel (haar vaste stekkie bij ons in de auto), er altijd bij gaan staan bij een groepje mensen op een feestje of wat ook alsof ze ook meepraat, etc, etc). Maar de grappigste gewoonte van haar is toch wel:

Koprollen maken...echt waar! :lol: Dit doet ze vaak als we aan een watertje zitten ofzo (en dus op een handdoek zitten/liggen). Je ziet 't dan al helemaal aan die happy de peppie blik van d'r en ja hoor, hoppa, kop buigen en klets d'r hele lichaam d'r achteraan en dan vervolgens maf verder rollen en geknuffeld willen worden... :verliefd1:
Groetjes: Mariëlle & Yari

~ Wie achter de kudde aanloopt loopt altijd door de stront ~
Simoon

Ongelezen bericht door Simoon »

yari schreef:Koprollen maken...echt waar! :lol: Dit doet ze vaak als we aan een watertje zitten ofzo (en dus op een handdoek zitten/liggen). Je ziet 't dan al helemaal aan die happy de peppie blik van d'r en ja hoor, hoppa, kop buigen en klets d'r hele lichaam d'r achteraan en dan vervolgens maf verder rollen en geknuffeld willen worden... :verliefd1:
Geweldig :applaus: ! Zou het graag een keer zien... :D
Jess&Max

Ongelezen bericht door Jess&Max »

Ik vind het altijd grappig dat hij mij elke ochtend( soort blaf-jakje) roept vanuit de gang naar boven.
Als ik dan beneden kom, loopt ie onder mijn benen door, van voor, van achter. (rondjes tussen mijn benen door) daarna geeft ie een soort van kopjes en wil even lekker knuffelen. :verliefd1:
Foodlover

Ongelezen bericht door Foodlover »

:D Tja, Sep heeft de laatste week wat nieuws ontdekt. Wanneer ik lig te slapen dan vindt hij het geweldig om wanneer ik aangeef wakker te worden dmv een kreun ofzo hij direkt zijn natte neus op mijn warme lijf legt. En ja dan ben je snel wakker. Wanneer hij een kauwstik krijgt kijkt hij zo gelukkig en knaagt alsof zijn leven revan afhangt.
Wanneer ik voorbereidingen tref om met hem te gaan wandelen is het aantrekken van de schoenen geen signaal voor hem. Op het moment dat ik de sleutels pak dan staat hij op gaat blij kwispelen, gaat vervolgens al klaar zitten om aangelijnd te worden en dan gaan we weg. Grappig terwijl hij 4x p.d. naar buiten ga.
stephhofs
Snuffelneus
Snuffelneus
Contacteer:

Ongelezen bericht door stephhofs »

Als ik onder de douche sta, komt Ace altijd tegen de bandrand aan staan om te kijken. Soms zeg ik kom maar en dan vindt ie het heerlijk om gewassen te worden en daarna gewoon te blijven zitten. :D
Jutta
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Jutta »

Heerlijk om te lezen hoe gek ze zijn.

Chester begroet ons en iedereen door zijn kroko te zoeken en dan ermee rond te lopen. Dat is zijn grootste trots.

Als hij op zijn kussen gaat dan maakt hij met zijn kont eerst even een flinke deuk in het kussen om er vervolgens in te liggen.

Gaat het heel goed dan ligt hij met alle 4 poten in de lucht te snurken, dat vind ik zo leuk.

En het allerleukste vind ik als hij zijn gekke 5 minuten krijgt. Die kop van hem en die rare houding, geweldig.
Afbeelding

bedankt Sharon !
Nina
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Nina »

Onze lex maakt altijd zijn bed op 's avonds. Als ik zeg dat ik naar bed ga staat meneer al voor zijn bench. Op het moment dat ik in de douche ben legt hij met het nodige lawaai zijn kleedje weer netjes met zijn voorpoten en snuit.
Afbeelding
Mousy
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

high 5

Ongelezen bericht door Mousy »

De meeste honden geven een pootje als ze iets krijgen,Floyd heeft uit zich zelf zijn poot plat tegen mijn hand gelegd als hij iets krijgt en ik zeg dan:high 5 :D :D :D Mousy
M_n_q_e
Hele grote hondenneus
Hele grote hondenneus

Ongelezen bericht door M_n_q_e »

Leuk om te lezen, al die 'dieren manieren'.
R.Groeneveld schreef:Diesel heeft ook zeker wel zijn 'gekke' dingen.

- Diesel wil het liefst poepen op de volgende manier: op een zo schuin mogelijke kant, zicht op de rivier en zijn flappers laten waaien in de wind. Het is zo'n leuk gezicht om daar zo te zien zitten met dat bolle ruggetje!
Hah! Doet Miep ook. Extreme pooping noemen we dat :D
Mafketels!
Bommel Achter 't Dijkje
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Bommel Achter 't Dijkje »

Bommel duwt met zijn neus, zijn kussen de kamer rond totdat hij de perfecte plek heeft gevonden :D
Een dag zonder hond, is een gemis.
Bommel r.i.p. miss you :blondpootje:
02-06-2007 :blondpootje: 27-11-2014
Anne2211
Kleine hondenneus
Kleine hondenneus

Ongelezen bericht door Anne2211 »

Bowie heeft niet zo heel veel rare streken meer, maar als hij iets wil weet hij dat heeeeel goed duidelijk te maken! Hij gaat je duwtjes geven met zijn poot en idd hypnotiseren. Zo lief.

En als je hem bestraffend toespreekt gaat 'ie heel hard kwispelen, hoe bozer de stem, hoe harder de staart gaat. Al kijkend "dat meen je toch allemaal niet"... Tja hou dan je lach maar in.

Maar het allerleukst is toch wel als we zijn eten klaar maken, zit hij ernaast en is hij met zijn voorpoten aan het trappelen :D
Groetjes Annemarie

Afbeelding
Kristel

Ongelezen bericht door Kristel »

Pasja ligt graag op 1 van de bovenste traptreden omdat ze dan mooi naar buiten kan kijken, maar valt ook wel eens in slaap :-)

http://i1178.photobucket.com/albums/x36 ... FDA6E6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Terra5
Speurneus
Speurneus

Ongelezen bericht door Terra5 »

Kristel schreef:Pasja ligt graag op 1 van de bovenste traptreden omdat ze dan mooi naar buiten kan kijken, maar valt ook wel eens in slaap :-)

http://i1178.photobucket.com/albums/x36 ... FDA6E6.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Geweldige foto!!! :applaus:

En dat is inderdaad wel een hele vreemde gewoonte! :D
Tamara, :zwartpootje: Danouk en :blondpootje: Sanna
In loving memory :zwartpootje: Terra

Afbeelding
:zwartkopje: Terra (Terra Broekzicht) - 8 februari 2001 (overleden 6 januari 2014)
:zwartkopje: Danouk (Idanouk of Lucifers Delight) - 28 maart 2009
:blondkopje: Sanna (Drisana von der Haler Heide) - 10 februari 2014
Gina1990
Snuffelneus
Snuffelneus

Ongelezen bericht door Gina1990 »

haha, wat een leuke dingen allemaal,

Als ik op de bank zit komt bruno naast me zitten, om me vervolgens gewoon 10 min aan te staren tot ik wat ga zeggen.
als hij dan zo na mij kijkt kan ik gewoon mijn lach niet in houden.
als ik dan begin te lachen, springt ie bovenop me en begint hij me overal te happen, en te lekken..
als ik hem dan negeer neemt ie weer afstand en gaat weer zitten staren...

hahah als ik er alleen al aan denk moet ik al lachen!
Plaats reactie